Tateurndina ocellicauda in mijn bakkie?


Volgens mij vallen de hengeli's niet onder de barbelen. Al heten ze in het Nederlands wel barbeel. In het Engels heten ze dan weer espe's rasbora. Ze vallen in ieder geval niet in hetzelfde genus als de barbelen die vaak als 'vinnenbijter' worden afgeschreven (Puntius).
Deze heeft het wel, even naar beneden scrollen, tot huiskameraquarium:
https://vissenpraat.wordpress.com/category/aquariumvissen-2/

En deze ook:
https://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=866391

Dus ik denk wel dat het kan!;)
 
Dan haal ik de honinggourami!
(Als niemand er wat op tegen heeft.;))

Moet ik een koppel kopen, of een harem, zo ja, hoeveel vrouwtjes moet ik dan halen?
Moet ik nog wat aanpassen, in het aquarium?
Als ik de endlers, en de platy's weg heb, zit dit in het aquarium:
5 corydorassen
6 hengli's
Vuurgarnaaltjes
Honinggourami

Kan ik dan het groepje hengli's of corydorassen uitbereiden?;)
 
altijd een kans dat ze je garnalen opeten, ook net vervelde grote garnalen.

maar ook gewoon een kans dat er niks aan de hand is en er alleen kleine garnalen sneuvelen.

ik zou de aantallen van de andere wel wat uitbreiden ja. en dan vooral van de hengeli´s.

10-12 stuks.
 
altijd een kans dat ze je garnalen opeten, ook net vervelde grote garnalen.

maar ook gewoon een kans dat er niks aan de hand is en er alleen kleine garnalen sneuvelen.

ik zou de aantallen van de andere wel wat uitbreiden ja. en dan vooral van de hengeli´s.

10-12 stuks.
Dat word hopen, dat ze de garnalen dan niet opeten. :daisy:

Dan haal ik er 6 hengli's bij!
 
Moet ik een koppel kopen, of een harem, zo ja, hoeveel vrouwtjes moet ik dan halen?
Moet ik nog wat aanpassen, in het aquarium?
 
Bedoel je van de Honinggourami? Vaak lees je dat een koppel het beste is maar door nood heb ik 1 man met 2 vrouwen en tot nu toe gaat dat erg goed. Wat er gaat gebeuren als ze ooit een nest gaan krijgen dat kan ik dus nog niet zeggen.
 
Leuk die nieuwe visjes in de toekomst! Ben benieuwd!
Ik ook, ik wacht nog even met kopen. Totdat de planten weer goed groeien...

Bedoel je van de Honinggourami? Vaak lees je dat een koppel het beste is maar door nood heb ik 1 man met 2 vrouwen en tot nu toe gaat dat erg goed. Wat er gaat gebeuren als ze ooit een nest gaan krijgen dat kan ik dus nog niet zeggen.
Jep, ik bedoel de honinggourami.
Dan haal ik een koppeltje.
 
Ik heb in 2 60cm bakjes een koppel gehad en dat gaat erg goed. Omdat er noodgedwongen een bak weg moest heb ik de vouw bij het andere koppel in gezet dus dat was de reden dat hij nu met 2 vrouwen door het leven gaat:D:D
 
Ik heb in 2 60cm bakjes een koppel gehad en dat gaat erg goed. Omdat er noodgedwongen een bak weg moest heb ik de vouw bij het andere koppel in gezet dus dat was de reden dat hij nu met 2 vrouwen door het leven gaat:D:D
Dat vind de man denk ik niet zo erg:D:D

Hebben ze al een keer een nestje gemaakt?
 
Dat vind de man denk ik niet zo erg:D:D

Hebben ze al een keer een nestje gemaakt?

Ja wel een schuimnest in beide bakken maar nooit een legsel gehad nog. Nu heb ik de temp op 24 graden en je leest vaak dat ze voor het paren graag een hogere temp willen hebben.
 
Van Hobbykwekers:

KWEEK
De kweek is vrij makkelijk, gebruik een kweekbak en laat de waterspiegel tot 12 centimeter dalen. De temperatuur mag tussen de 26 en 28 graden zijn. Het mannetje bouwt een schuimnest tussen de planten, als het vrouwtje de eitjes gelegd heeft, vangt het mannetje deze op en spuugt ze in het schuimnest, het nest zal hij goed bewaken. Na de eiafzetting (ongeveer 20 eitjes per paring) het vrouwtje uitvangen, omdat het mannetje dan nogal agressief kan worden tegenover haar. Als de eitjes uitkomen het mannetje ook uitvangen zodat de jongen niet opgegeten worden. Je kunt de jongen opkweken met stofvoer of pantoffeldiertjes.

Op de foto hieronder vertoont de vrouw een horizontale streep. Niet alle vrouwen hebben deze streep.
 
Ja wel een schuimnest in beide bakken maar nooit een legsel gehad nog. Nu heb ik de temp op 24 graden en je leest vaak dat ze voor het paren graag een hogere temp willen hebben.
jammer...
Van Hobbykwekers:

KWEEK
De kweek is vrij makkelijk, gebruik een kweekbak en laat de waterspiegel tot 12 centimeter dalen. De temperatuur mag tussen de 26 en 28 graden zijn. Het mannetje bouwt een schuimnest tussen de planten, als het vrouwtje de eitjes gelegd heeft, vangt het mannetje deze op en spuugt ze in het schuimnest, het nest zal hij goed bewaken. Na de eiafzetting (ongeveer 20 eitjes per paring) het vrouwtje uitvangen, omdat het mannetje dan nogal agressief kan worden tegenover haar. Als de eitjes uitkomen het mannetje ook uitvangen zodat de jongen niet opgegeten worden. Je kunt de jongen opkweken met stofvoer of pantoffeldiertjes.

Op de foto hieronder vertoont de vrouw een horizontale streep. Niet alle vrouwen hebben deze streep.
Dan moet ik een kweekbakje oprichten, hopelijk mag het...:D
Want ik denk niet dat de corydorassen die hoge temperatuur leuk vinden. Of wel? De hengli's wel, want daarbij moet je ook de temperatuur verhogen voor de kweek.
 
ik zou bij je grote bak de temperatuur niet zomaar hoger doen, en hoe wil je het mannetje en vrouwtje dan uitvangen?:D
 
Een uurtje geduld hebben.....

Maar ik ben erger gewend, toen ik het aquarium leeg haalde, om er zand in te doen. Moest ik alle garnalen eruit vangen, duurde anderhalf uur!
Geen leuk werk, kan ik je zeggen...:mad:
 
Je moet je ook afvragen of je jongen wil want die moet je ook grootbrengen en plaatsen weer. Kweken lijkt leuk maar het is vaak best nog wel gecompliceerd;)
 
Ik weet het, maar ik wil het graag uitproberen. En het lijkt me best wel leuk. ;)
 
Zoek daar maar een leuke vakantie voor uit dan:D Kun je de hele dag verzorgen:D
Zo erg zou dat toch niet worden?
Maarja, ik ben levendbarenden gewend, en daar hoefde je niks voor te doen...:D

Ja dat is ook wel zo hoor. Ben benieuwd wat het gaat worden;)
Ik ook, ik kan niet wachten om ze te halen! Maar ik wacht toch wel even, totdat alles goed gaat...:juggle::)
 
Is hier intussen nog wel iets van terecht gekomen beste Ruben ???
 
Is hier intussen nog wel iets van terecht gekomen beste Ruben ???
We hebben niks meer gehoord dus ik denk het niet;)
Haha, was dit topic helemaal vergeten.
Ik wilde de honinggourami er wel indoen, maar toen kreeg ik bodemrot. Toen hebben we besloten om het aquaeium helemaal leeg te halen, en helemaal opnieuw te beginnen. Toen heb ik nog een topic geopend daarover, dat is deze:
https://www.aquaforum.nl/threads/wat-zal-ik-doen.99848/
En toen is er dus niks meer van de honiggourami terechtgekomen;)
 
Waarnaa ik een hele fishroom heb!:D;)

Er is een probleempje:
Moeders......:help:
Makkelijk op te lossen : verhuizen :D, 2x in de week langs gaan om hoi te zeggen, is ze helemaal blij en jij hebt al de bakken die je maar wensen wil :p
 
Makkelijk op te lossen : verhuizen :D, 2x in de week langs gaan om hoi te zeggen, is ze helemaal blij en jij hebt al de bakken die je maar wensen wil :p
Hahahaha, maar een jongetje van 15 in een eigen huis:rolleyes::D;)
 
Hahahaha, maar een jongetje van 15 in een eigen huis:rolleyes::D;)
Een ei bakken is heus zo moeilijk niet :), ben zelf maar 17 dus zou het ook niet kunnen, nog even lekker genieten van alles dat me gebracht wordt en dat voor me gedaan wordt :p
 
Een ei bakken is heus zo moeilijk niet :),
Zefs dat lukt me al niet, tenminste, als je zwart niet lekker vind:p
Een ei bakken is heus zo moeilijk niet :), ben zelf maar 17 dus zou het ook niet kunnen, nog even lekker genieten van alles dat me gebracht wordt en dat voor me gedaan wordt :p
Jep, maar je moet denk ik wel steeds meer zelf dingen doen. Mijn brood word namelijk niet meer voor me gesmeerd:D;)

Leuk dat je me volgt!
Terugvolgen!:D
 

Terug
Bovenaan