Tanganyika schelpen aquarium van jan fokke


20220116_114949.jpg
20220116_115006.jpg
20220116_115016.jpg
 
Mooi hoor Jan, maar eh je ramen zijn wel aan een lap beurtje toe 😅😉.

Gr. Ed
 
Misschien een grotere vis invoeren voor de waterkolom? Het natuurlijk schulgedrag van je visjes lijkt veelal uit te blijven, omdat ze niets te vrezen hebben in je bakje.
Ik geloof dat KingOfDIY Frontosa bij de zijne houdt, daar schuilen ze veel meer.
 
Ik heb de Multi s ook gehad en ze zijn niet bang uitgevallen en zitten deels in de schelpen maar deels ook niet en voeden de jongen samen op en beschermen ze ook samen. In zo n bak als Jan heeft zou ik persoonlijk dan geen andere soort erbij zetten.
Omdat deze visjes 99% van de tijd jongen hebben zou dat imo veel stress gaan geven.
 
Jij hebt toch ook al kleintjes Mike?
Klopt en die komen steeds meer buiten de schelpen te zwemmen. Zijn er ook meer dan gedacht

Misschien een grotere vis invoeren voor de waterkolom? Het natuurlijk schulgedrag van je visjes lijkt veelal uit te blijven, omdat ze niets te vrezen hebben in je bakje.
Ik geloof dat KingOfDIY Frontosa bij de zijne houdt, daar schuilen ze veel meer.
Heb ze hier in de 80cm zitten met 1 Princes van Burundi. Geprobeerd met 3 maar dan zitten ze enkel en alleen maar in de schelpen. Laatste 2 week terug naar de lfs en dit gaat echt super samen. Maar, de multi's staan hun mannetje wel ondanks dat ze een keer zo klein zijn. Stress vermoed ik niet, omdat ze ook rustig samen door de bak gaan
 
Mischien zou zoiets lacustricola-pumilus er nog wel bij kunnen. Aangezien mijn bakje vrij hoog is en de multies vrijwel alleen maar in onderste helft zitten
 
Tja dat zou misschien kunnen en ik zit daar niet zo in maar aan de andere kant vraag ik me ook af of 1 andere vis nou zo n verschil zal maken en die is dan ook maar in zijn eentje. Daarom heb ik het destijds alleen bij Multi s gehouden maar goed dat moet iedereen zelf bepalen natuurlijk.
 
Haha, dat vermoeden had ik al maar kun je er ook niet voorzichtig afsteken met een plamuurmes?
 
Ja beetje alg vind ik ook niet verkeerd, ik doe er niks aan tegen het alg alleen wekelijks waterwissel.
Maar mischine komt het doordat ik er een aantal slakjes in heb die het alg vrij houden.

Heb alleen te maken met een vreemd iets en dat zij drijfende slakjes
 
Beetje onduidelijk maar zijn dat posthoornslakken? Ik heb deze nooit zien drijven in de tijd dat ik ze had.
Leven die slakken nog?
 

Terug
Bovenaan