Tanganyika schelpen aquarium van jan fokke


jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,823
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Zoals sommige van jullie weten heb ik mijn zee aquarium leeg gehaald.
20211219_105147.jpg


Hief maak ik nu een Tanganyika biotoop van.Met multies of simillis.
20211220_131614.jpg

20211220_131621.jpg


Nu paar weken geduld hebben.
20211220_151016.jpg
 
Dat heeft nu echt nog weinig nut, Jan. Je kunt het beter zijn gang laten gaan, dan weet je sneller of je filter op gang is.
 
Leuk, ik ga dit topic volgen, ben benieuwd wanneer je slakkenhuizen binnen zijn.
 
Dat heeft nu echt nog weinig nut, Jan. Je kunt het beter zijn gang laten gaan, dan weet je sneller of je filter op gang is.
ik heb het ook niet toegevoegd om sneller vissen te kunnen toevoegen, maar meer om het water te enten samen met wat voer in het water.
 
Moet genoeg zijn zo Jan en als de bewoners erin komen zullen ze vast de hele dag zand aan het verplaatsen zijn.
 
Lamprologus Speciosus Als ik deze zou doen hoeveel zou ik het beste er in kunnen doen
 
Lamprologus Speciosus Als ik deze zou doen hoeveel zou ik het beste er in kunnen doen
Als je een bewezen koppel hebt 1 koppel en anders kan er maar 1 vis in.
Zo ook voor de lamprologus occelatus.
Ik heb zelf eens 2 occellatussen gehad in 1.60 aquarium en er is er maar 1 van overgebleven omdat hij die andere de dood ingejaagd heeft.
De speciosus is nog erger op dat gebied.
Het mooiste gaat zijn de similis of multi's
 
Ja ik heb de Occellatus ook gehad en die knokten elkaar de bak uit inderdaad.
Toch staat in de link dat 2 m en 4 vr moet kunnen maar ja daar staat denk ik niet bij hoe groot de bak moet zijn.
 
Als je een bewezen koppel hebt 1 koppel en anders kan er maar 1 vis in.
Zo ook voor de lamprologus occelatus.
Ik heb zelf eens 2 occellatussen gehad in 1.60 aquarium en er is er maar 1 van overgebleven omdat hij die andere de dood ingejaagd heeft.
De speciosus is nog erger op dat gebied.
Het mooiste gaat zijn de similis of multi's
oke dan komen er similis in als ruinemans ze weer heeft zitten
 
Deze heeft Ludger misschien nog voor je:

 
Deze heeft Ludger misschien nog voor je:

oke ja zal wel eens vragen maar kunnen er deze week nog niet in denk volgende week nitriet piek over is
 
Nee dat is zo maar misschien ka hij er een paar vasthouden. Ze zijn denk ik verre nakomelingen van de groep die hij destijds van mij heeft gekocht.
 
Lijkt een vorm van de diatomen waarvan ik de naam even kwijt ben. O ja, ik bedoel Synedra.
Zover ik zie is het wat bruinig en dat is Synedra dan ook.
 
Vaak zie je dit net als de normale bruinalg in het begin omdat de bacterien nog niet op orde zijn. Je kan het weghalen maar goed de bak moet eerst goed indraaien denk ik.
 
Mooi hoor Jan, lekker laten zitten die algjes. Is ook makkelijk weg te halen al wordt het teveel. Komt verder lekker natuurlijk over.
 

Terug
Bovenaan