Tanganyika schelpen aquarium van jan fokke


Ik zie in aquarium vlogs wel vaker slakken aan het wateroppervlak. Volgens mij wordt het simpelweg als een plafond gezien. Van nature drijft er van alles aan dierlijke rommel aan het wateroppervlak, wat ze mogelijk als voedsel zien.
Nu moet ik zeggen dat ik ze nog nooit in groepjes zo heb gezien, wat mij een indicatie is van een tekortkoming in het water. Maar wat precies? Geen idee.
 
Ik weet het ook niet, ik zit zelf te denken dat ze in terretorium komen van de vissen en dan opgepakt worden door de vissen en dan ergens anders uitgespugd worden en hierdoor niet vast zitten en gaan drijven
 
Ik zie in aquarium vlogs wel vaker slakken aan het wateroppervlak. Volgens mij wordt het simpelweg als een plafond gezien. Van nature drijft er van alles aan dierlijke rommel aan het wateroppervlak, wat ze mogelijk als voedsel zien.
Nu moet ik zeggen dat ik ze nog nooit in groepjes zo heb gezien, wat mij een indicatie is van een tekortkoming in het water. Maar wat precies? Geen idee.
Dat herken ik ook wel, hier “lopen” ze ook gewoon onder het wateroppervlak. Ze kunnen prima blijven hangen aan het oppervlak, maar als je kijkt ze je wel dat ze met hun mondje gericht aan het oppervlakte hangen en daar ook van eten, zie jij dat ook?
 
Het is me hier nooit opgevallen met de slakken maar dan had ik waarschijnlijk genoeg te eten in de bak voor ze. Of het is me ontgaan.
 
20220424_123505.jpg
 

Terug
Bovenaan