Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.


Is er echt niks aan ze te zien? voor er doodgaan bedoel ik dan.
 
nee
 
Ws kruisbesmetting inderdaad. Guppen dragen vaak bacteriën met zich mee waar ze zelf geen last van hebben. Maar schadelijk kan zijn voor andere Guppen van een andere stam.

Elke nieuwe vis is een potentieel risico.
 
hoe moet ik nieuwe guppen dan toevoegen aan mijn bak ?
 
Afwachten inderdaad.
Als het kruisbesmetting is dan zou er waarschijnlijk 1 stam overblijven. Behalve als die stam ook weer besmet is door een andere stam die dan al dood is...
Nu dus gewoon afwachten, opzich is het een goede zet geweest om bij meerdere winkels te kopen maar dan zit je dus met dit risico, volgende keer zou ik dus 1 stam kopen bij een goede kweker of een lid waarmee je zeker weet dat het goed zit.
 
vandaag al weer 1 dode gup uit de bak gehaald helaas.
 
Het houdt niet op zeg:(. Ik zou eerst niks meer erbij halen en kijken waar het schip strandt. Daarna zou je als het niet lukt kunnen kijken naar een goede en sterke bloedlijn.
 
Is best een idee ja furanol, alleen de dagen erna wel goed no2 in de gaten houden omdat het ook goede bacterien in het filter afbreekt
 
wat is Furanol ?
van welk merk is dat ?
 
Dus ja,Furanol dus.
Bak behandelen een tijdje afwachten,geen sterfte meer is het goed en anders niet.
Wil je dan nieuwe guppen deze eerst apart in een bak ook een furanol kuur geven,tijdje wachten en kan je ze samenvoegen met de andere.
 
en zijn dat tabletjes of is dat Furanol vloeistof?
en wat kost het middeltje ?
 
ik heb het achter laten leggen bij Van Oosten hier in Assen.
 
Jaaaa ik heb LED verlichting boven mijn sier aquarium
mooi helder wit licht!!
Blij Mee!

Heb Furanol gekocht en in mijn bak gedaan.
50 liter 2 tabletjes, dus in mijn geval 4 tabletten.
na 5 dagen filteren over actieve kool en 50% water verversen.

Daar moet het mee opgelost zijn, hopen wij!
 
Hierbij een foto van de LED verlichting.

678786ikbenfrits_0_84_led_1.jpg
 
Lekker helder.
Staat wel een kamerplant in je bak trouwens hoor.
 
ja die kamerplant daar weet ik van.
maar deze is onder water gekweekt en moet verder groeien. volgens Van Oosten hier in Assen is het een aquarium plant.
 
Arnold zegt dan het een aquariumplant is en dat deze onderwater gekweekt is.
 
Arnold zegt dan het een aquariumplant is en dat deze onderwater gekweekt is.

Lol, ik ben prins Bernard(om maar te zeggen dat het even snel gezegd is ;) )

Deze zijn sowieso niet onder water gekweekt, ze worden gekweekt in moerascultuur en deze is met moeite een terrariumplant te noemen, het is eerder een kamerplant :)
 
Ik denk dat je guppen blij zullen zijn met wat drijfplanten.
 
Maar even terug te komen op Furanol, waarom is het nu een verboden middel?
 
Gaat om de vorige Furanol volgens mij,bevatte 1 of meerdere stofjes waarvan men dacht dat het toch beter was om deze uit de vrije handel te nemen.
 
ik heb Furanol gekocht van JBL.
€14,95 voor 20 tabletten.
 
nee
 

Terug
Bovenaan