Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.


I

ikbenFrits

Guest
Zoals de titel al zegt Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.

Mijn bak draait al 3 jaar en wissel wel eens van vissen bestand en planten.

Helaas heb ik nu de afgelopen 3 maanden steeds last van dode guppen in mijn bak.

Wat kan ik doen?

ik ververs nu elke week water 30 liter per keer of meer.
 
197183ikbenfrits_0_84_20161224_162108000_ios.jpg
 
Zoals de titel al zegt Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.

Mijn bak draait al 3 jaar en wissel wel eens van vissen bestand en planten.

Weleens? Lady Gaga wisselt nog niet eens zo vaak van kapsel volgens mij! ;)

Daar kan je gewoon heel veel pech mee hebben omdat ze nogal kwetsbaar schijnen te zijn.
Heb je er steeds van de winkel.
 
Het is beter om een goede hobbykweker op te zoeken denk ik want je hoort vaak dat die uit de LFS zwak zijn.
 
ik koop mijn guppen in verschillende winkels en bij mensen via marktplaats.
maar moet nu eerst de oorzaak vinden, waarom mijn guppen steeds dood gaan.
 
Ja maar dat kan door de slechte kwaliteit die bedoeld werd. Veel partikulieren kopen ze ook in de lfs dus dan zit je vaak nog met slechte kwaliteit vissen.
Je kan dus beter eens kopen bij een goede hobbykweker en die daar ook om bekend staat.
 
Weet iemand dan een hobby kweker in de omgeving van Assen (Drenthe) ?
 
pH is 0.6 verwisseld in 1dag? Heb je ververst ofzo anders lijkt me dat niet pluis...
 
ja ik heb weer ververst vandaag, na wat planten verzet te hebben.
 
Wat doe je dan tijdens verversen? Het nitraat is ook niet heel erg hoog... Dan zou ik het denk ik ook gooien op slechte kwaliteit. Ik moet zeggen dat ik geen enkele goede kweker heb kunnen vinden, alle guppen zijn jammer genoeg vaak zo doorgekweekt op "mooie" kleuren dat de gezondheid verschrikkelijk is :( ik heb dus een stam overgenomen van iemand anders. Mijn guppen overleven dingen die geen enkele vis hoort te overleven :D
 
ik laat nu de bak even 2 weken met rust, heb de afgelopen weken veel ververst.
nu moet de rust weder keren.
ik dacht dat er een ziekte in het water zat, daarom veel en vaak verversen.
koop nu dit jaar even geen guppen bij.
en voer nu 1x per 2 dagen.
 
Inderdaad, nu echt weer je schema volgen, 1X in de week verversen en dan in de bak bezig. Meer niet.
 
Zou het niet kruisbesmetting kunnen zijn omdat je van verschillende stammen/verkopers hebt samengevoegd?
 
kruisingen heb je natuurlijk altijd. je koop nooit alle guppen bij 1 persoon.
maar goed, het is nu even afwachten en geduld hebben.
heb er alles aan gedaan om mijn water goed te krijgen en dat laat ik nu even zo.
 
Kruisingen is wat anders dan kruisbesmetting.
Kan idd ook weleens een cruciaal punt in dit verhaal zijn natuurlijk.
 
ja maar hoe weet ik welke gup een besmetting bij zich draagt?
zitten 20 guppen in mijn bak.
 
Dat weet je niet idd maar dan zou je vanaf het begin af aan enkel guppen moeten nemen van dezelfde kweker en geen andere bijzetten of die moet je eerst apart zetten.
Is bv met discus en veel garnalen ook zo.
Garnalen behandelen ze dan met Furanol wat eigenlijk voor vissen is dus zou je eens naar kunnen kijken in dit geval.
 
Je zou bij kruisbesmetting denken dat je dan veel uitval in het begin hebt vlak nadat er een "zieke" vis is toegevoegd. Maar zoals ik het begrijp blijft de uitval rustig doorgaan.
 
heb nu al 2 dagen geen dode gup meer gelukkig.
dus nu maar hopen dat het beter gaat. en heb wel weer nieuwe baby's gezien.
 
een dag weg geweest maar helaas toen ik om 20u. weer thuis kwam, toch weer een dode gup in de bak, de posthoornslakjes waren hem aan het opeten.
 

Terug
Bovenaan