Start nieuw aquarium


De hamvraag; moeten garnalen of baby garnalen in brak water?
Babygarnalen moeten op brakwater, in het wild komen ze in zoetwater uit het ei en migreren dan naar brakwater waar ze opgroeien, dus in gevangenschap kan je niet de moeder verhuizen naar brak zodat ze daar de larfjes werpt want dat overleeft de moedergarnaal niet
 
:D nou. heb je weer onrustige nachten :D Nu niet waken ivm zieke vis maar het uitvangen van larvens. Ik heb het zomaar het idee dat je vrouw dat niet gaat doen
 
Voor de volgers een nieuwe update. De kempvis was heel erg gestrest in het aquarium, constant de vinnen uit (crowntail). Wel schitterend om te zien ( zie foto onder). Het was echter zielig voor alle aquarium bewoners dus zit de kempvis nu solitair in een 50 liter aquarium. Het lijkt erop dat hij het erg naar zn zin heeft nu. Dus nu de trotse eigenaar van twee aquaria. :).
dylan.jpg
 
Erg fraai die rode vinnen hoor en hij heeft nu ook voldoende ruimte :thumbs:
 
Inmiddels zijn we vandaag een maand verder met het aquarium. Ondanks de tegenslagen en het steeds verbeteren om het goed te willen doen draait het op dit moment uitstekend. Het nieuwe filter is super en ook de zandbodem vinden de vissen, met name de corydoras erg fijn. We hebben het zwarte zand gemengd met bruin zand, zodat het nog steeds donker is, maar wel een wat zachtere uitstraling heeft. M'n vrouw zit iedere dag te wachten tot het lampje aan mag en gaat dan gerust een uur in de bak staren en alles observeren. Op dit moment ben ik bezig met te verdiepen in een extra extern filter en een CO2 systeem, maar kijk voor beiden op MP. Dat is wat vriendelijker voor de beurs. :)
 
Weer een vraag, dit keer over de stroming (zie video). Of er staat een harde stroming of ik zet hem zo dat er amper stroming is. Als er geen stroming is vinden de vissen dit lekker, maar dan twijfel ik of het water voldoende gefilterd wordt. Iemand advies?


 
Laatst bewerkt:
Prachtige man! Ben ook wel benieuwd naar een foto van zijn nieuwe onderkomen!

Edit:
Weer een vraag, dit keer over de stroming (zie video). Of er staat een harde stroming of ik zet hem zo dat er amper stroming is. Als er geen stroming is vinden de vissen dit lekker, maar dan twijfel ik of het water voldoende gefilterd wordt. Iemand advies?
Welke video?
 
Zie niet direct een probleem voor de vissen op het filmpje, weet niet wat er verder rondzwemt? De annulatussen waarderen wel een stroomvrij plekje, maar die hebben ze wellicht tussen de planten ook al wel
 
IMG_20191102_172420__01__01.jpg

Even een nieuwe foto posten. Vandaag of morgen weer even een kleine waterwissel en eens de plantjes knippen en de bodem stofzuigen.
 
Mooi groen bakje en hou er rekening mee dat bij de snelgroeiers er wel voldoende ruimte zit tussen de stengels ivm het licht;)
 
Nou volgens mij zie ik nog iets van Sessiflora staan en achter het linker stuk hout iets van Belgisch groen. De bos voor de filter is ook wel een stengelplant waar je wat ruimte bij mag aanbrengen denk ik. Misschien kan ik beter zeggen zorg voor wat afstand tussen de stengels bij de stengelplanten ;)
 
Nou volgens mij zie ik nog iets van Sessiflora staan en achter het linker stuk hout iets van Belgisch groen. De bos voor de filter is ook wel een stengelplant waar je wat ruimte bij mag aanbrengen denk ik. Misschien kan ik beter zeggen zorg voor wat afstand tussen de stengels bij de stengelplanten ;)
Zo beter John? Gelijk slakken patrouille gedaan en de spons van de filter schoongemaakt. Van het biologische deel ben ik afgebleven uiteraard. Zat zoveel sediment in dat er flink minder beweging was van het filter. Morgen nog even een waterwissel en toevoegen van "mest" en dan zit het er weer op voor dit weekend :)
IMG_20191109_144907.jpg
 
Het snoei afval
IMG_20191109_154457.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20191109_154457.jpg
    IMG_20191109_154457.jpg
    120 KB · Weergaven: 66
Ik zal het voor je apart houden. Als je nu vertrekt ben je er rond 20:00:D:D:D:D
 

Terug
Bovenaan