speciale vissen


want ik moet mijn beide tl buizen vervangen maar vindt het erg lastig om te kiezen welke lampen geschikt zijn
 
rolfish zei:
mag ik vragen welke JBL color lamp


Ik heb de t8 lamp.
Ik weet niet wat voor tl lampen in je aquarium zitten. Heb je de dikkere t8 of de dunne t5?


Precieze naam is JBL solar Color. Je moet alleen even je maat van je lamp opzoeken ;)


Weet wel: Dit HOEFT niet, het is wel mooier maar het HOEFT niet. Mijn voorste lamp is een color lamp en mijn achterste lamp is nog gewoon mijn oude.
 
1 x Toplife 24W T5
1 x Freshlife 24W T5

dat zit er nu in maar de lampen zijn oud en ik heb last van een grauwe kleur in de bak en algen op de planten de planten zijn heel snel lelijk na aankoop
 
namen weet ik niet maar wat ik wel weet is dat al me planten lelijk zijn en dat de lampen er al 3 jaar in zitten
 
Hoe 'allergisch' ben je voor alg?

Een laagje alg / aufwuchs op je stenen moet je wel op prijs kunnen stellen namelijk als je het over dit soort visjes hebt
(net als een vrije 'sobere' inrichting met vooral veel steen en minder plant)

hillstream3.jpg


9_paludarium.jpg
 
het is niet heel erg alleen de planten zijn zo lelijk geworden pas voedingsbodem verschoond, maar de tl buizen zijn gewoon aan vervanging toe
 
een hele mooie bak echt waar ! alleen vindt ik iets meer planten toch ook wel heel mooi
 
Iets meer planten is geen probleem in dit soort setups. Wel kwestie van de goede planten uitzoeken (die wat stroming wel waarderen).

Je was ervan op de hoogte dat wat extra stroming voor dit soort vissen eigenlijk wel gewenst is?

~ Ivo
 
daar ben ik van op de hoogte maar wat is het verschil met hillstream aquarium en een gewone inrichting ?
 
Meer stroming tov een normaal aquarium.
Inrichting is ook anders.
Maar dat heeft M&I al laten zien.
 
rolfish zei:
gaaf !

deze soorten vindt ik leuk

Rhinogobius Duospilus
Rhinogobius Wui
Stiphodon semoni

Misschien voortaan mijn berichten wat beter lezen. ;)

Botia zei:
Bv de Rhinogobius duospilus (in de handel meestal verkocht als Rhinogobius wui), een leuk visje voor een niet al te warm aquarium met wat stroming. Ze zijn lekker actief en brutaal. En van hun borstvinnen maken ze een zuignap waarmee ze weleens an je ruiten hangen.
 
Weet je wat ook wel leuk en speciaal is, het wel geen visje en ook niet echt een hillstream diertje.... Een dwergklauwkikker (Hymenochirus boettgeri) :D
 
bedankt trouwens iedereen die helpt meedenken ! ik waardeer de hulp zeer !mijn excuus at ik soms iets te grof over dingen heen lees is het enthousiasme denk ik
 
Roger1980 zei:
Laat ik nu net mijn vissen in Belgi� te kopen :) daar wel?
Ws ook niet.

Daarnaast is het niet goed om alleen mannelijke Guppen samen te houden. De beestjes willen veel paren, dat is hun natuurlijk gedrag. Waarom zou je hen hun natuurlijke gedrag onthouden?

Een groepje Rouwtetra's erbij en 99.9 van alle jongen die geboren worden wordt opgegeten.
 
gister deze vissen besteld

pauwoog gobio

indo goby

Tandkarper

kardinaal tetra

corydoraselegans
 
Als je die bestelling kan annuleren, meteen doen! Allemaal vissen met verschillende eisen. Die ik niet zou combineren.
 
rolfish zei:
gister deze vissen besteld

pauwoog gobio

indo goby

Tandkarper

kardinaal tetra

corydoraselegans

Je hebt nu vissen die stroming willen, vissen die geen stroming willen, vissen die warm willen, vissen die koud willen, kortom een hele mix. Zoals botia zegt proberen te annuleren want dit komt niet goed...
 
ik heb contact opgenomen met het bedrijf en geannuleerd bedankt voor het advies
 
ik had zelf al wat uurtjes besteed aan deze vissen wat info betreft maar het leek mij geen probleem, maar dat blijkt dus wel helaas. ;( :oops:
 
Welke van de vissen die je wilde hebben vind je echt heel erg leuk? Kunnen we daar een bestand voor je omheen verzinnen.
 
deze stonden wel boven aan me lijstje

pauwoog gobio

indo goby

Tandkarper
 
even tussendoor ik kan nergens ontdekken of je ook meerdere type Corydoras samen kan houden inplaats van alleen maar een soort Corydoras
 
Het kan, maar beter hou je een soort. Het is net zoals dat je van 20 verschillende schoolvissen 1 neemt ;). Bedoel je met indogoby stiphodons? En wat bedoel je met tandkarper?
 
oke danku !

:sorry:

Aphyosemion Gardneri (tandkarper)

stiphodon species (indo goby)
 

Terug
Bovenaan