speciale vissen


R

rolfish

Guest
Hallo ik ben opzoek naar hele speciale zoetwater vissen ! kan iemand mij helpen ? :help:
 
tuurlijk ! de niet allerdaagse vissen , vissen die je niet veel tegen komt in aquaria
 
Vraag ,hoe groot is je bak dan,voor speciale vissen.
Die zijn meestal vrij groot.
 
125 liter . 80 hoog , de lengte weet ik niet precies
 
In 80 cm kun je bv een kleinere kogelvis houden, of er een tanganyika speciaalbakje van maken, of een killibak, ...
 
Misschien een hillstream biotoop?(Denk aan gastromyzon, sewellia, rhinogobius, stiphodon, beaufortia) Maar als je bak echt 80 cm hoog is is dat ook niet zo'n goed idee. Dus de vraag is : Hoe groot is je bak precies? (LxBxH)
 
Realiseer je wel dat veel echt speciale vissen moeilijker te houden zijn. En volgens mij ben je een beginner en dan kan je beter ervaring op doen met de wat eenvoudige soorten. Ook zijn de echt speciale vissen veel moeilijker te vinden.

Bv de Rhinogobius duospilus (in de handel meestal verkocht als Rhinogobius wui), een leuk visje voor een niet al te warm aquarium met wat stroming. Ze zijn lekker actief en brutaal. En van hun borstvinnen maken ze een zuignap waarmee ze weleens an je ruiten hangen.

Een man van de Rhinogobius duospilus
zSwWF9cGtKEx175dg3LqsLpgdZ6AxTVM.jpeg
 
dankje voor de tip , maar ik heb inmiddels al 5 jaar een aquarium dus echt beginnend niet ik wil stappen maken naar wat moeilijkere vissen
 
Oke, en wat versta je onder moeilijker? Moeilijk en speciaal zijn 2 verschillende dingen.

Dit zijn bv nieuwe Gup kweekvormen. Guppen zijn op zich niet bijzonder moeilijk maar deze zijn wel speciaal. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. ;)

Guppy "Merah"
fwguppies1329234641.jpg


Guppy "balloon"
4b9ae7c6-b0c9-b127.jpg
 
ik snap het sorry ik ben nooit echt sterk ik duidelijk maken wat ik wil. ik bedoel meer vissen zoals malawi of goby's wat apparter
 
Je bak is erg smal en dat is jammer. Want zo kan je weinig dieptewerking krijgen.

Google eens op hillstream tank. Ik denk dat een hillstream bak en zijn bewoners mogelijk wat voor jou zijn.
 
misschien heel erg eigenwijs maar mijn voorkeur gaat niet uit maar een hillstream tank
 
Waarom moeten wij foto,s achter laten.
Op google afbeeldingen vind je er ook genoeg.
Met 5 jaar zal je dan toch wel enige kennis van vissen hebben.
 
Gebruik de zoekfunctie van onze database eens en vul daar de gevraagde waardes in. En kijk dan eens wat er uit komt
 
Dan wens ik je veel succes met je verdere zoektocht, maar als je daar nog geen keuze uit kan maken ben ik bang dat het een kansloze missie wordt

IK meende toch echt dat er net wat anders stond, zoiets van niet veel bizonders ofzo
 
Ik denk dat je toch echt zelf eens op zoek moet gaan. We kunnen hier allemaal gaan roepen wat wij speciaal vinden, maar zonder dat we een idee hebben wat je ongeveer wilt wordt dat een vrij kansloze missie of zullen er veel ideeen worden afgewezen wat het nu niet bepaald aantrekkelijk maakt om te gaan meedenken (en dat heeft niks met onwil te maken).

Begin voor de gein hier eens: http://fishbase.org/identification/classlist.php

~ Ivo
 
Badis badis
Danio margaritatus
Aphyosemion australe
Tateurndina ocellicauda
Mikrogeophagus ramirezi
 
misschien als je op de guppen googeld dat je iets vindt
 
weet iemand of je meerdere soorten Stiphodon samen kan houden ?
 
rolfish zei:
misschien heel erg eigenwijs maar mijn voorkeur gaat niet uit maar een hillstream tank


rolfish zei:
weet iemand of je meerdere soorten Stiphodon samen kan houden ?

Stiphodon is een hillstream vis :p. Maar ja, je kan meerdere soorten samenhouden. Vaak worden in winkels zelfs verschillende soorten onder dezelfde naam verkocht, en kom je thuis met een mix van stiphodons ;). Ik heb zelf een groep Stiphodon Atropurpureus welke erg mooi kleurt (Ik heb wel de JBL color lamp waardoor de kleuren feller worden). Belangrijk voor stiphodons zijn stenen, het zijn schuilplekken voor ze EN (belangrijkste) er groeit 'aufwuchs' op. Dit eten de Stiphodons.
 
gaaf !

deze soorten vindt ik leuk

Rhinogobius Duospilus
Rhinogobius Wui
Stiphodon semoni
 

Terug
Bovenaan