speciale vissen


Stiphodons en je 'tandkarper' ( :D ) gaan niet samen. Stiphodons vinden stroming fijn en willen graag in een aquarium met veel Aufwuchs, dit groeit vooral op stenen ;).
 
is de Kakatoe Cichlide Super Red goed te houden met andere vissen (niet cichliden vissen) ? want als ik ernaar zoek staat er goed te houden met andere vissen ... maar dat zegt zo weinig
 
Het beste houd je het bij ��n topic.
Meerdere topics over dezelfde bak is onoverzichtelijk.

~ Ivo
 
125 L

81 lang
36 diep
51 hoog

2 goerami's
aantal zalmen
1 corydora
2 Keizer tetra palmeri
en 2 sumatranen
 
weet iemand of dit een moeilijk visje is ?

Antennebaarsje goud m bred
 
wensen een lage PH en een hoge temperatuur. Er worden er miljoenen van verkocht jaarlijks maar meestal leven ze niet erg lang. Omdat bijna niemand ze de juiste verzorging biedt.
 
dat is jammer want het zijn zulke mooie vissen , die verdienen goede verzorging zoals elke vis !

kunt u mij misschien ook vertellen of de Kakatoe Cichlide Super Red een vis is die moeilijk is te houden want als ik ernaar zoek wordt mij niet zoveel duidelijk :sorry:
 
Uit een ander topic:

rolfish zei:
125 L

81 lang
36 diep
51 hoog

2 goerami's
aantal zalmen
1 corydora
2 Keizer tetra palmeri
en 2 sumatranen
De nieuwe vissen moeten hierbij passen dus.
 
dankje sorry voor mijn warrigheid ! ik zal er beter op gaan letten
 
Oke, welke goerami's heb je? S

Sumatranen zitten in jouw bak naar mijn mening te klein. Sumatranen horen in een behoorlijke groep minimaal in een 1.20 m aquarium te zitten. Anders worden dit etterbakken.

Wat voor zalmen?

Keizertetra zit toch ook vrij krap in je bak.

Welke corydoras ?

:p
 
Dit hoort eigenlijk in een andere onderwerp terecht.

Neem aan dat de corydoras nog weg gaat?. wat doe je met de keizer tetra en sumatranen?.

Ik zelf vind niet dat ze erin passen door je bak diepte
 
80 cm? en daar dan Kakatoe cichliden????

Is het zelfde als 2 goudvissen er in zetten.
Kan ook niet.
 
Nouja zeg!

80cm is een twijfelmaatje voor Apistogramma cacatuoides, maar om ze nu te gaan vergelijken met goudvissen...
 
mijn sumatranen vallen geen andere vissen lastig en zalmen fantoomzalm en goerami honing goerami en een dwerggoerami deze vissen zitten er al 2 jaar moeiteloos in
 
denk je dat het kan ook aangezien de vissen die er al zitten ?want ik kan er weinig over vinden :S
 
Het verhaal wordt steeds warriger, ik kan er geen touw meer aan vast knopen, er loopt hier van alles door elkaar. Het ene moment heb je het over grondels, daarna over een dwergcichlide. Kan je misschien van voor af aan beginnen. Wat is je vraag nu precies ? Wat wil je ?
 
excuus , ik ben aan het wikken en wegen grondels zijn geenoptie meer blijkt uit ondezoek nu is mijn vraag of dit wel een optie is Kakatoe Cichlide Super Red in combie met vissen die al in de bak zitten
 
Mascha&Ivo zei:
Uit een ander topic:

rolfish zei:
125 L

81 lang
36 diep
51 hoog

2 goerami's
aantal zalmen
1 corydora
2 Keizer tetra palmeri
en 2 sumatranen
De nieuwe vissen moeten hierbij passen dus.

Dit is dus nu het bestand als het goed is.

En dan wil je de Apistogramma Cacatouides erbij hebben toch?
 
Ik zou eerst je huidige bestand eens op de schop nemen. Je hebt het over aantal zalmen,1 corydora,2 Keizer tetra palmeri en 2 sumatranen. Dat zijn allemaal scholenvissen die je met minimaal 8 stuks moet houden. Je bak is daar te klein voor, je moet dus saneren . Let ook op een juiste verhouding tussen de diverse waterlagen. Als je dat gedaan hebt kunnen we kijken wat er nog meer mogelijk is
 
Haha dit topic is inderdaad vrij on overzichtelijk. Wat ik al eerder aangaf maak eerst je huidige bestand eens op orde voordat je uberhaupt er over denkt om er wat bij te doen.

Het is nu een beetje een zooitje
 
Bertus zei:
Seabait zei:
Denk dat Bertus mis is met papegaai cichlide ;)

Ja, sorry. Heeft mijn zwager zitten, vrij groot.
:D

Ik moet zeggen Bertus dat je idee niet zo vreemd was want ik dacht ook niet gelijk aan de Apisto hoor ;)
Maar goed dat is duidelijk nu.

Ik denk dat Aquavisie al heeft aangegeven om te saneren zoals hij dat noemt en dat lijkt me een goed plan.
Overal maar 1 of 2 van is ook niet een goede zaak voor de visjes.
Verder moet ik zeggen dat los daarvan ik ook de Cacatouides in een 80cm heb gehad en dat ging prima en heb er ook nestjes van gehad.
Maar dat even los van de situatie zoals de TS nu in zijn bak heeft ;).
 
dankje ik ga er zeker wat aandoen ! morgen op nieuwe planten vandaag om nieuwe lampen ! en dan me vissen is onderhanden nemen
 

Terug
Bovenaan