Sluierstaarten happen grind


Er is niet zo zeer iets mis mee, maar de middelste maat is makkelijker schoon te maken met een bodemstofzuiger.
 
oke, ik ga de middelste kopen
 
Hoe stuur ik trouwens foto's via dit want ik had tijdens het verschonen toen ze in de 60cm bak zaten foto's van ze gemaakt maar het lukt me niet om ze te sturen, Heeft er iemand nog een goeie tip om het geslacht te herkennen van Red Cap vissen want ik had naar paaipukkels gekeken en die zag ik niet op het wit en aan de kont kon ik ook niks zien. En als ik mannetje(s) en vrouwtje(s) heb kunnen ze dan ook bijvoorbeeld een oranje of een calico '' maken''
 
[video]https://www.youtube.com/watch?v=tmKkuf9_5CU[/video]

Is trouwens een heel goed kanaal van die duo penotti. Jennie heet ze.
 
Oke, ik heb 2 Grotere smallere, 2 Kleinere dikkere en 1 die klein is en geen dikke buik.
Ik las trouwens net op internet dat met zand als ze dat mee eten met voer van de bodem dat dat ook veel gebeurd en dat dan de buik verstopt kan raken. is dat waar of niet waar
 
GVD, ik kijk net in het aqua om nog eens te kijken en ik zie op 1 van de vissen in de staart een witte vlek of iets, me ouders zeggen dat ik het moet afwachten maar ik denk dat het iets foking ergs is, weet iemand wat het kan zijn. kan helaas geen foto ervan plaatsen, ik zag het net voor het eerst pas en het is zo'n 4mm lang en 2 mm breed in het midden onderste deel van zijn of haar rechter staart
 
Het zand spugen ze altijd uit. Dat eten ze niet.
Kan het taalgebruik iets minder?
misschien kun je morgen een foto plaatsen
 
Zonder foto is het heel lastig om hier wat van te zeggen.
 
Is het een vlek of beestje? Verplaatst het zich? Google eens even op karperluis en vergelijk eens, dat schoot me even te binnen.
Zonder foto verder heel moeilijk te beoordelen.
 
Ben inmiddels een paar dagen verder met het zand in mijn bak. Ik vind het er niet zo mooi uit zien maar dat is denk ik een kwestie van smaak, maar hierdoor denk ik er wel aan om het zand er weer uit te halen en heel fijn zwart grind te kopen. Ik had een op karperluis gezocht en dat is het niet. Ik heb 100000 keer geprobeerd foto's ervan op te zetten maar hij geeft iedere keer een error melding. Wel is het plekje in een paar dagen groter geworden en ziet het er op een witte/doorzichtige staart een beetje wittig uit met stipjes

GR.

Vincent
 
Ik heb hem net nog eens bekeken en er beginnen nu rode lijnen door de staart te lopen. Ik denk dat het vinrot is en ik heb hem meteen een zoutbad gegeven
 
sorry dat ik dit topic terug ophaal maar ik had al eens gelezen ergens dat zand soms ontsteking geeft aan de wen (een korreltje dat dar in blijft zitten) bij sommige soorten? is dat dan niet?
 
Welk type filterzand adviseren jullie voor sluiers??
Er zijn verschillende types zand.

Dank je wel
 
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt hoor @ron35. :) Als je het echt hebt over filterzand, dan is dit denk ik het meest gebruikt door mensen op dit forum. Ik heb zelf bij de goudvissen de kleinste korrel daarvan liggen.

In een andere bak heb ik dit zand, met een grove korrel van 1-2 mm. Puik spul. Zal ook prima zijn om te gebruiken.
 

Terug
Bovenaan