Sluierstaartbak 120x50x50 van RiseOfinformation


Rust zacht lieve Abigail...
Vanavond of morgen komen nog de laatste foto's van hem online...
 
Jones zei:
Wat jammer. :(

Sterkte!

Heb je de vis laten inslapen of is het vanzelf gegaan?

Ik heb hem zelf in laten slapen. Hij was zo aan het aftakelen dat hij op een gegeven moment geen viswaardig leven meer had... Ik heb hem behandeld met kruidnagelolie.
 
Een paar laatste foto's van Abigail. Ik vind het vooral zo balen omdat ik heel erg gehecht was aan dit visje. De hoeveelheid tranen die uit mijn ogen kwamen, kon hij bijna in zwemmen...

Laatste momentjes...
IMG_7300.jpg

IMG_7309.jpg

IMG_7308.jpg

IMG_7296.jpg



Bij Abigail voelt het alsof ik een stukje van mijn trots heb begraven. Ik heb hem namelijk als h��l klein visje aangeschaft en ik heb hem laten opgroeien naar een mooie grote oranda. Altijd als mensen bij mij binnen kwamen was Abigail hetgeen wat ze als eerste zagen en daar een opmerking over maakte hoe groot hij was. Ik ga dat beestje missen....



Met het baby visje gaat het goed. Enkele foto's
IMG_7264.jpg

IMG_7275.jpg

IMG_7276.jpg
 
Dank jullie voor alle steun.

Vandaag heb ik Amari verhuisd vanuit de vijver naar het aquarium toe. De verhuizing liep prima en hij zwemt nu blij rond in het aquarium! Hij is flink gegroeid ^^

En nog even fotogeniek zoals hij eerst was...
tumblr_nvjpynXExM1rxrpfto1_1280.png

tumblr_nvjpynXExM1rxrpfto2_1280.png
 
Erg zonde van Abigail inderdaad. Snap dat je daar goed van kan balen.
Je hebt wel erg mooie visjes momenteel, Amari is echt een plaatje!
 
Maar eens een update!

Vandaag eens wat fotootjes gemaakt, Puck is flink aan het verkleuren.

Puck:
Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.12.01.png

Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.12.16.png


Opzoek naar eten :D
Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.12.34.png


Amari:
Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.11.24.png


Amari & Puck:
Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.12.23.png




Misha!
Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.14.32.png

Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.14.25.png



Het verblijf:
Schermafbeelding%202015-10-23%20om%2022.14.14.png



Ik wil nog wat dingen aanpassen in het aquarium. Met name de linkerhoek, ipv stenen wil ik van die terrasmakers hebben waar ik planten in kan zetten.
 
Ik heb niet zulk fantastisch nieuws.
Vandaag ging ik bij de vijver kijken en zag ik dat Faith op de kop lag, ik dacht eerlijk gezegd dat ze ineens dood was. Maar toen ik met het netje erbij kwam ging ze ineens zwemmen. Om beter zicht op haar te hebben haal ik haar naar binnen toe. Ik heb een speciekuip van 80l gevuld met vijver water en deze binnen gezet. De temperatuur is nu in zes uur tijd met twee graden omhoog gegaan in de speciekuip. Het water was 9 graden en is nu bijna 11 graden. Ik wil haar een tijd laten vasten omdat ik denk/weet dat er iets mis is met de zwemblaas. De oorzaak hiervan vermoed ik dat er teveel vet tussen de organen inzitten (ze is �cht heel dik). De temperatuur in mijn kamer houd ik op ongeveer 16 graden zodat de temperatuur van het water niet te snel en teveel kan stijgen. Zij komt uiteindelijk ook in het aquarium als alles goed verloopt.

Tot nu toe heeft ze in de speciekuip nog helemaal niet op de kop gelegen. Misschien heeft het ook iets met de diepte te maken? De vijver is namelijk ��n meter diep en die speciekuip maar maximaal 35-40 centimeter. Ik hoop dat de hele overzet goed gaat met haar.

tumblr_ny6dfvdypo1rxrpfto2_1280.jpg

tumblr_ny6dfvdypo1rxrpfto3_1280.jpg



Je ziet niet erg goed hoe dik ze is. Maar als ik een foto van boven maak dan zie je het h��l goed. Ze moet haar hele buik meenemen met zwemmen. Dat zou vast ook best wat energie kosten.
 
Hopen dat Faith het binnen weer beter gaat doen. Vissen met problemen met de zwemblaas of een zwak daarvoor doen het minder goed als de temperatuur buiten flink gaat zakken.
Heel goed dus dat je haar hebt binnen gehaald.
 
Ze zit nu nog in de speciekuip aangezien het daarin kouder is. Ze heeft beide nachten goed doorstaan ondanks dat de temperatuur flink omhoog is gegaan. Gisteren heb ik haar een rust dagje gegeven zodat ze even op ��n stabielere temperatuur blijft. Vandaag is het plan om de temperatuur met ��n graden omhoog te schroeven, morgen weer ��n graden en zo door totdat de temperatuur van het aquarium gelijk is aan de speciekuip. Binnen heeft ze nergens last van, ik heb haar tenminste nog helemaal niet op de kop gezien of wat dan ook.
 
Ik zal binnenkort weer eens een update plaatsen! Van zowel de vissen buiten als binnen.

Ik zit eigenlijk wel met een klein probleempje; het plan is dat ik volgend jaar eind januari vertrek naar Taiwan/Japan om daar te gaan studeren voor een half jaar. Hierdoor moet ik ook een onderkomen zien te vinden voor mijn vissen, gezien ik het voorkeur heb dat ze in een vijver terecht komen, moeten zij dus wel eind september hiernaartoe worden overgeplaatst. Dus ik moet actief opzoek gaan naar een vijver waar ze in mogen verblijven en waar ik ze na een half jaar weer mag komen ophalen. Dus als iemand iets weet of aanbied, dan hoor ik het graag! :)
 
Ik zou graag op je vissen passen, maar er zitten schildpadden in de vijver, ik hoop dat je een mooie vijver vind! :)
 
ILoveAnimals zei:
Ik zou graag op je vissen passen, maar er zitten schildpadden in de vijver, ik hoop dat je een mooie vijver vind! :)

Is dat een gevaarlijke combinatie dan schildpadden en sluierstaarten?
Ik heb wel het idee dat jij een van de weinige mensen bent waartoe ik mijn vissen aan vertrouw :p
 
Van Misha heb je wel een hele hand vol, h�.

Wat een grote goudvis, zeg.

Ik heb er nog niet veel groter gezien.

Ik heb nog nooit zo een grote gezien in het echt.
 
Awww, dankjewel :)
Ik denk dat vooral de wat slomere vissen met grote staarten misschien een prooi worden voor de schillies.
En al is er een grote kans dat het niet gebeurd, ik durf jouw vissen niet aan dat risico open te stellen. :)
Laat je het weten als je iets gevonden hebt?
Misschien heeft Laurens (Olympus) nog wel een plekje vrij!
Ik weet niet of ie nog op t forum zit, hij is heel actief op instagram, als je wil kan ik hem een berichtje sturen :)
 
RiseOfinformation zei:
ILoveAnimals zei:
Ik zou graag op je vissen passen, maar er zitten schildpadden in de vijver, ik hoop dat je een mooie vijver vind! :)

Is dat een gevaarlijke combinatie dan schildpadden en sluierstaarten?
Ik heb wel het idee dat jij een van de weinige mensen bent waartoe ik mijn vissen aan vertrouw :p


Bij mij is er nog plaats en mogen ze gerust voor een poosje komen logeren...maar mij betrouw je als beginner nog zo niet h� :p
 
C�dric Vleminckx zei:
Van Misha heb je wel een hele hand vol, h�.

Wat een grote goudvis, zeg.

Ik heb er nog niet veel groter gezien.

Ik heb nog nooit zo een grote gezien in het echt.

Ja inderdaad! Misha is een flinke vis! Ondertussen is hij alweer wat groter dan op de laatste foto's, over een maandje ongeveer gaan ze weer naar buiten, dus dan kan die nog harder groeien!


ILoveAnimals zei:
Awww, dankjewel :)
Ik denk dat vooral de wat slomere vissen met grote staarten misschien een prooi worden voor de schillies.
En al is er een grote kans dat het niet gebeurd, ik durf jouw vissen niet aan dat risico open te stellen. :)
Laat je het weten als je iets gevonden hebt?
Misschien heeft Laurens (Olympus) nog wel een plekje vrij!
Ik weet niet of ie nog op t forum zit, hij is heel actief op instagram, als je wil kan ik hem een berichtje sturen :)

Ik ga eerst eens rondkijken waar er allemaal plaats is! Het belangrijkste vind ik gewoon dat ze een goed onderkomen krijgen waar ze zich op hun gemak voelen.

Herbstnebel zei:
RiseOfinformation zei:
ILoveAnimals zei:
Ik zou graag op je vissen passen, maar er zitten schildpadden in de vijver, ik hoop dat je een mooie vijver vind! :)

Is dat een gevaarlijke combinatie dan schildpadden en sluierstaarten?
Ik heb wel het idee dat jij een van de weinige mensen bent waartoe ik mijn vissen aan vertrouw :p


Bij mij is er nog plaats en mogen ze gerust voor een poosje komen logeren...maar mij betrouw je als beginner nog zo niet h� :p

Ik zag dat je een berichtje had gestuurd, ik zal er zo even op antwoorden :)
 
Herbstnebel zei:
Ok. Als je niks beters vindt is er bij mij voldoende ruimte om een paar vissen op te vangen en ze zullen er in goed gezelschap zijn :) Laat gerust iets weten.

Ja, zal ik doen! Het probleem is een klein beetje dat ik zelf in noord Nederland (Leeuwarden) woon. Dus het wordt dan wel een flinke rit (met het openbaar vervoer) om bij jou te komen.
 
Dat is inderdaad een heel eind. Maar bekijk als een plan B voor als je echt geen andere mogelijkheid hebt.

En als je het hele eind tot hier zou moeten komen kan je het altijd combineren met bv een weekendje Gent, Antwerpen of Brugge samen met je partner of vrienden.

Allesinds, het aanbod blijft geldig en dat geldt voor iedereen hier die tijdelijke vijveropvang zoekt voor zijn goudvissen.
 
Herbstnebel zei:
Dat is inderdaad een heel eind. Maar bekijk als een plan B voor als je echt geen andere mogelijkheid hebt.

En als je het hele eind tot hier zou moeten komen kan je het altijd combineren met bv een weekendje Gent, Antwerpen of Brugge samen met je partner of vrienden.

Allesinds, het aanbod blijft geldig en dat geldt voor iedereen hier die tijdelijke vijveropvang zoekt voor zijn goudvissen.

Mijn beste vriendin woont in West-Vlaanderen, dus dan zal ik dat direct kunnen combineren om daar een weekendje te zijn :p

Ik ga vandaag even foto's maken van de vijver en de vissen binnen! Deze week een hele week vrij, dus ik ben druk bezig met klussen. Veelal, heel veel dingen maken die ik al maaaanden uitstelde. Zo'n week vrij mag ook wel na een paar zeer stressvolle weken.

Ohja, foto's :juggle:
 
RiseOfinformation zei:
Herbstnebel zei:
Ok. Als je niks beters vindt is er bij mij voldoende ruimte om een paar vissen op te vangen en ze zullen er in goed gezelschap zijn :) Laat gerust iets weten.

Ja, zal ik doen! Het probleem is een klein beetje dat ik zelf in noord Nederland (Leeuwarden) woon. Dus het wordt dan wel een flinke rit (met het openbaar vervoer) om bij jou te komen.

Nu zie ik net pas dat hij ook in Belgi� woont, was me nog niet eerder opgevallen ;)

Ja, wordt inderdaad een goede rit.
 
Ik zit momenteel al vrij krap met ruimte voor vissen, binnenkort komen daar ook nog eens een paar bij van een andere hobbyist.

Ik weet wel dat frederika20 in Friesland woont, misschien heeft zij plek?
 
Ik heb het de laatste tijd zo verschrikkelijk druk, dus ik ben niet zo snel met foto's :sorry:

Het zijn niet echt de meest fantastische foto's deze keer.

tumblr_o6cdvgZmDa1rjp0x9o5_1280.png

k6lNwEUqEnfBQqYtKkWbbpB4Toh3skgO.png

tumblr_o6cdvgZmDa1rjp0x9o4_1280.png

tumblr_o6cdvgZmDa1rjp0x9o1_1280.png

k6lNwEUqEnfBQqYtKkWbbpB4Toh3skgO.png

tumblr_o6cdvgZmDa1rjp0x9o3_1280.png

tumblr_o6cdvgZmDa1rjp0x9o10_1280.png

tumblr_o6cdvgZmDa1rjp0x9o2_1280.png


Zo!
 
Vandaag ga ik Faith inslapen... bah, wat een ongelofelijk kut werk is het toch altijd weer...
Ondanks dat ze in het begin een flinke groei achterstand heeft gehad, heeft ze toch nog bijna 3,5 jaar bij mij mogen/kunnen verblijven.
 
C�dric Vleminckx zei:
Blijft altijd wel erg..

Maar je hebt gelukkig nog foto's, en je kan altijd terug gaan kijken en denken aan de goede tijden ;).

Inderdaad! :)

Gisteren ben ik samen met mijn stiefpa de hele dag aan de slag gegaan met de randen van mijn vijvertje. Het is eindelijk klaar!

tumblr_o7irmfx0gb1rjp0x9o1_540.png


tumblr_o7hr8k7eFL1rjp0x9o1_1280.png


Momenteel zitten ze met z'n vijven buiten. Wat neerkomt op circa 350 liter per vis. Van de zomer gaan er nog twee naar buiten die nu binnen zitten. Het liefste had ik er nog een paar bij gewild, maar ik moet in september afscheid van hen nemen omdat ik naar het buitenland ga voor ruim een half jaar. Dus dan moeten ze ergens tijdelijk herplaatst worden.
 

Terug
Bovenaan