Sluierstaartbak 120x50x50 van RiseOfinformation


R

RiseOfinformation

Guest
Hai,


Vandaag een nieuw aquarium opgehaald van 120x50x50! Op het moment heb ik een aquarium van 80x40x50 met 4 sluierstaarten erin. Hiervoor heb ik nog een kleinere bak gehad, maar dat hebben de huidige vissen niet meegekregen. Volgende week gaan ze naar de 120cm bak, ik kan hem maar 1 week in laten draaien in verband met verhuizing.

Dit is het aquarium waar ze in komen te wonen:

VCQqRyzEPL-AYg92mcSEWoxeIpiya_0R.jpeg

VCQqRyzEPL-AYg92mcSEWoxeIpiya_0R.jpeg


De foto's zijn van een beetje slechte kwaliteit, ze zijn namelijk met mobiel genomen. Ik had geen ander iets mee waarmee ik foto's kon maken.

Ik ga volgende week ook wat plantjes kopen dus er komen zeker nog heel wat planten bij!
 
Al twee weken zitten de visjes erin. Ze doen het prima! Ze lijken zich prima te vermaken in hun nieuwe bak. Alleen vlak voordat ze erin gingen heb ik mijn lichtbak laten verzuipen :( Dus het draait nu gewoon op daglicht, aangezien ik van heel weinig geld moet rondkomen kan ik geen nieuwe lichtbak kopen. Het licht echt puur aan de lichtbak. Er hoort volgens mij zo'n 12V op te staan, we hadden gemeten en er stond nog maar 4/5/6V op elk deel... Dit weekend gaat mijn oom even kijken of hij iets aan de lichtbak kan doen, tot die tijd zit ik nog zonder licht. Of daarna ook nog.

Jammer genoeg kan ik niet zoveel foto's plaatsen als ik zou willen, ik zit namelijk nog via mijn mobiel op 3G netwerk omdat er nog geen internet hier aanwezig is...

Oranda Misha:
6gUpxQ3ZGBgXXS3NsrIVs0qSIFkl2xrH.jpeg


Mooie gezichten van Misha en Abigail
6gUpxQ3ZGBgXXS3NsrIVs0qSIFkl2xrH.jpeg


Jedi:
6gUpxQ3ZGBgXXS3NsrIVs0qSIFkl2xrH.jpeg

6gUpxQ3ZGBgXXS3NsrIVs0qSIFkl2xrH.jpeg


Ik heb dus de vissen Misha, Abigail, Jedi, Loki en Faith. Alleen Loki en Faith kreeg ik niet op de foto :/
 
Misha is inderdaad een zeer leuk visje :3
Hij is �cht gek op eten. Wanneer ik ze eten geef (ik geef ongeveer 4 a 5 keer per dag eten als ik thuis ben). Dan springt hij een deeltje boven het water uit. Zo gek is die vis op eten :p

Als het goed is heb ik aan het eind van deze maand wifi in mijn huis. Dus kan dan lekker veel fototjes gaan posten :D

Oh, en ik heb weer licht! :D Dus kan nu wat betere foto's maken. Nog steeds geen top foto's maar wel beter dan eerst!
 
Maar eens een update'tje van mijn visjes!
Ik ben een beetje aan het kloten met mijn camera in de hoop dat er wat betere foto's uitkomen. De vissen zijn mooi aan het groeien, met name bij Faith zie ik heel veel veranderingen. Jammer genoeg is ze haar donkere stippen kwijt aan het raken, maar daar kan je niet heel erg veel aan doen.

Misha!
HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg

HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg

HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg


Abigail:
HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg

Die omgeklapte kieuwen van Abigail zijn niet echt bepaald mooi, maar zover ik zie heeft hij er geen last van.
HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg


Loki: (Zijn oranje kleuren zijn in het echt een stuk mooier, maar deze foto laat dit niet echt zo zien)
HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg

HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg


Jedi:
HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg


Faith:
HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg

HKXzFhrrbdFXnJ383ZWiGaGt-uYRvU4a.jpeg


Een overzichtje van de bak hebben jullie nog van mij tegoed, de foto die ik daar nu van heb ik echt bagger :p


Wat mij opvalt bij Misha is ook nog dat hij meer zwart krijgt dan dat hij had :O Meestal is dit toch andersom?
 
Leuke foto's! :D Dat Misha steeds meer zwart krijgt is volgens mij niet echt een goed tekenen, hoe zijn je ammoniak waardes?
 
Dat zou ik binnenkort maar even moeten testen dan. Maar ik denk dat het door de pigment van de vis komt, ander licht, ect.

Eind augustus:
879wnlwpiV0J1VpOQDOA0RRjF8zYrhAb.png


Begin december:
879wnlwpiV0J1VpOQDOA0RRjF8zYrhAb.jpeg


Ik weet niet of dat iets te maken heeft met ammoniak, maar ik zou het binnenkort maar even testen :)
 
Dat ziet er niet uit als ammoniak, volgens mij heb je de zeldzaamheid getroffen dat je een calico hebt met een zwarte onderkleur ofzo. Maar testen is altijd goed :)
 
Ronan12345 zei:
Wat voor pomp heb je er op

Ik heb een Sunsun filter erop staan van 1000 l/h. Ik hoop eind januari dat ik een extra filter kan aanschaffen. Dan ga ik voor een Sunsun filter 2000 l/h. Waardoor er 3000 l/h bruto door de bak heen gaat :)
 
laura1990 zei:
Leuke foto's! :D Dat Misha steeds meer zwart krijgt is volgens mij niet echt een goed tekenen, hoe zijn je ammoniak waardes?

Ik geloof dat ik weleens heb gelezen dat je die stippen op de volgende manier (bijna) weg kunt krijgen.

- Leg de vis voorzichtig op je hand en wijf zachtjes met een natte vinger over de stippen. Een soort massage dus.
- Doe dit een paar dagen 2 keer per dag.


Echt zeker weet ik niet of dit werkt maar je kunt het altijd proberen.
 
En toen was het kerst geweest, voor kerst geld gekregen en hiervan een mooie spiegelreflexcamera gekocht! Vandaag heb ik hem uitgeprobeerd bij mijn sluiers, wat een verschil kan dat zijn met een compacte camera. Bij deze de foto's!

Jedi:
O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg

O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg



Loki:
O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg

O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg



Abigail:
O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg

O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg



Faith:
O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg

O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg



Misha:
O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg

O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg




Overzichtje van de bak:
O-EzJCluKFptEg7nLcg0cbwpaV0B4k4H.jpeg


Tot nu toe zeer tevreden met mijn nieuwe camera :D Mijn visjes doen het mooi en groeien goed :)
 
Vandaag weer wat foto'tjes geschoten. En wat een resultaat....

"OMG OWNER IS HERE, THAT MEANS FOOD"
leAVezCGNP7RQaDUmCRHDAqieWEGwPYs.jpeg


"Ugh, she's just taking pictures. UGH"
leAVezCGNP7RQaDUmCRHDAqieWEGwPYs.jpeg
 
Ik weet dat er alleen maar eten in Abigail zijn kop om gaat, maar nu ging het wel iets te ver. Er zat letterlijk eten vast in zijn wen. Gelukkig heeft het er hooguit 15 minuten gezeten en kon ik het weghalen met een (stompe) pincet zonder het wen te beschadigen of ook maar aan te raken. Gelukkig zijn de vissen mijn handen wel redelijk gewend en weten ze dat ze weer teruggezet worden, dus hij was redelijk rustig in mijn hand waardoor ik het snel kon verwijderen. Ik heb g��n idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, aangezien het best grote korrels zijn die ze krijgen (A+ en Hikari). Het zat gewoon ook echt vast in zijn wen. En ik had ze net daarvoor eten gegeven en toen had hij het nog niet.

Ik had ook een paar foto's gemaakt, maar omdat ik verhuisd ben kan ik deze nog niet echt uploaden omdat ik op mobiel internet zit...
 
Ruim twee weken geleden heb ik twee visjes opgehaald die zeer klein zaten (bakje van 30l), de visjes twee weken in een Q-bak gehouden. Goed gevoerd, gisteren zijn ze overgeplaatst naar de grote bak met de rest van de sluiers. Ze zijn in twee weken tijd al enorm opgeknapt! Bij Luna zijn al paaipukkels zichtbaar geworden.

Pansy
Twee weekjes terug:
vbUsH44nr7isE6ENvIS9ZTr_QOwfyNhE.jpeg


Nu:
vbUsH44nr7isE6ENvIS9ZTr_QOwfyNhE.jpeg


Luna:
Twee weekjes terug:
vbUsH44nr7isE6ENvIS9ZTr_QOwfyNhE.jpeg


Nu:
vbUsH44nr7isE6ENvIS9ZTr_QOwfyNhE.jpeg


Ze zien er redelijk groot uit, tot dat je ze gaat vergelijken met de vissen die ik al had.
vbUsH44nr7isE6ENvIS9ZTr_QOwfyNhE.jpeg
 
Leuke nieuwe vissen! Ik denk ook dat je zwarte telescoopoog niet zwart blijft, maar oranje of oranje/wit wordt ;)
 
Mijn moor, Manolo, is ook oranje onder de staart, maar het is een grote volwassen vis die er al jaren zo uitziet. Tot nog toe is ze altijd zwart gebleven.
Is bekend onder invloed waarvan de kleur verandert? Heeft het te maken met leeftijd, voer of iets anders?
 
Ik denk ook inderdaad dat Luna (de telescoopoog die verkleurt) met de tijd helemaal oranje gaat worden. Maar ik vind het wel apart, ik heb ook nog een andere telescoopoog (Jedi) en hij is nog helemaal niet verkleurd. Terwijl hij wel al een stuk groter is en ouder (gezien hoegroot de ogen en vinnen zijn).

Komende lente ben ik van plan om een vijver met een inhoud van ruim 3000 liter te maken. Daar wil ik rond de 15-20 (absolute maximum) sluiers in gaan houden. En dan wil ik in mijn aquarium (van 300l) 3 sluiers in hebben en de rest in de vijver :)
 
Ja dat kan maar niet alle vissem verkleuren, sommigen blijven zoals ze zijn ;)

Wauw wat een top idee! Dat worden dan een stel mooie vissen
 
Maar toch vraag ik mij af hoe dat komt dat sommige wel en niet verkleuren. Het is wel een apart gezicht hoe de vissen die eerst op elkaar heel erg lijken, later h��l anders worden.

Het plan is om de vijver zo ongeveer 200x150x100 te maken, dat komt neer op 3000 liter. Maar ik zit er nog aan te denken om zo'n 30 centimeter erbij te doen van circa 30cm diep waar bijvoorbeeld plantjes in kunnen staan. Maar eerst moet het allemaal uitgezocht worden waar ik hem precies wil gaan plaatsen (ik heb een tuin van 13m2, veel keuze heb ik niet :') ) en welke techniek ik erop wil hebben, welk zijl ik ga gebruiken, ect.
Ik ga mede een vijver bouwen omdat ik het in het aquarium te druk vind, er zitten op het moment 7 vissen in een 120cm bak. Tot een week geleden waren dit er 5, dit waren er al een hoop. Maar 7 is toch wel echt te veel. De laatste 2 vissen die erbij zijn gekomen die heb ik opgevangen bij iemand die ze zeer klein had zitten. In de vijver wil ik dan het ongeveer 50/50 maken van de vissen die ik zelf heb gekocht en de vissen die vroeger een heel slecht bestaan hebben gehad.
 
*Eline ontdekt functie 'onder water' op haar mobiel*
*Steekt mobiel in het water en begint te filmen*

Het resultaat!
http://youtu.be/jXtLdtwLKFQ



(ik heb last van leerontwijkend gedrag)
 
Ondertussen heb ik mijn visje Faith al ruim twee jaar. Zij is niet enorm gegroeid (in vergelijking met bijv. Abigail) maar het is een mooi visje.

Ik had haar wel gekocht als een inimini visje, maar het begint wel een flinke dame te worden!

qu2kRl0VMudFMZuhylw7KRURz2xqmMpu.jpeg


qu2kRl0VMudFMZuhylw7KRURz2xqmMpu.jpeg


Pansy en Luna (de twee nieuwe) doen het beide erg goed. Luna begint steeds meer te verkleuren. Als alles een beetje meezit, heb ik binnenkort een vijvertje van circa 700-800l. Ik had eerst gepland dat hij groter zou worden, maar dit zit niet mee met de kosten. Hier wil ik dan 4 of 5 sluierstaarten in gaan houden.

Ik denk de vissen die ik over ga zetten naar de vijver zijn: Luna, Jedi, Faith en Loki. Ik weet het nog niet helemaal zeker. Want misschien wil ik Abigail in de vijver i.p.v. Loki bijvoorbeeld. Ik denk dat Abigail zich beter in een vijver kan vinden. M��r Abigail heeft omgeklapte kieuwen (1 behoorlijk erg en 1 valt wel mee) zou dit geen probleem voor hem zijn als hij naar de vijver gaat?
 
Mooi!
Naar aanleiding van je vraag in je vijvertopic: hoevaak ververs je en hoeveel? Hoeveel filtratie heb je? Hoeveel en hoevaak voer je per dag? Gebruik je een UV-apparaat?
Dan kunnen we erachter komen waarom je vissen niet zo goed in massa en lengte groeien ;)
 
Ik ververs zo'n 60%-70% elke 7 dagen.
Er staat 1 buitenfilter op van 1000l/h en 1 binnenfilter van 700l/h.
Ik voer tussen de 3-5 keer per dag met Hikari en A+
Nope, ik gebruik geen UV-apparaat.

Ze groeien wel he. Het is niet dat ze totaal stil staan in de groei, maar als ik soms op het forum hier vergelijk. Dan groeien ze niet zo hard als bij de mensen hier. En sommige vissen die hebben een tijdje heel snel gegroeid en nu is het eventjes rustig en andere die groeien constant maar een klein beetje.
 

Terug
Bovenaan