sluiers van frederika


Vandaag is Harry verhuisd naar deze mooie vijver, en wat blijkt? Dit waren dezelfde mensen die Wybe van me overgenomen hebben! :)
Het gaat gelukkig heel goed met Wybe. Dat stelt me ook wel weer gerust dat Harry een goed plekje krijgt.
K zal m wel missen ;(
461746_0_82_nieuwe_huis_van_harry.jpg
 
Mn nieuwe instagram account is: frederikasfancygoldfishes.
 
Zaterdag met mn kleine broertje kikkervisjes wezen vangen van de groene kikker.
Vond y helemaal geweldig!
Hij woont met zn moeder in de stad dus daar heb je zoiets niet echt.
Zo kan hij mooi kijken hoe ze groeien als hij bij zn grote zus is.
En als het kikkertjes zijn geworden gaan we ze samen uitzetten in de sloot.

De voorbereiding op de jacht (schepnetjes bij de hand)
675518_0_82_11008475_805588566204782_1369476705279419337_n.jpg


De gevangen kikkervisjes samen met een grote drap algen, blaadjes en takjes.
255766_0_82_11150352_805609732869332_1490974156157566137_n.jpg


En het resultaat, hij was zo trots :p
225393_0_82_11230127_806520002778305_4640766235727022804_n.jpg

391371_0_82_11068304_806520329444939_6318702628255929166_n.jpg
 
Ja ik ook, heb nog niks dood zien liggen dus tot zover gaat het goed ;)
 
Maar weer eens een kleine update :)

Blackie en Snowball zijn helemaal happy in het kleinere aquarium maar ik heb admiraal een tijdje terug helaas in moeten slapen. Hij had zich zo erg verwond aan het hout hier was geen opknappen meer aan.
Phantom heeft nog last van zn zwemblaasprobleem maar ik heb besloten om het voorlopig even aan te kijken.
Van de rest van de vissen heb ik eigenlijk geen nieuws :)

De kikkervisjes zijn al hard opweg om kikkertjes te worden.
325927_0_82_dsc04979.jpg


Phantom
751258_0_82_dsc04867.jpg


Bollie
352132_0_82_dsc04836.jpg


Ik krijg Loki maar niet dikker, Misschien is dit gewoon zijn postuur?
797833_0_82_dsc04839.jpg


Dikke gamba! ;P
664397_0_82_dsc04794.jpg


Ukkie.
591418_0_82_dsc04957.jpg


En mn nieuwsgierige verenbollen :)
843463_0_82_dsc04976.jpg
 
Ziet er top uit!!

Is waarschijnlijk gewoon z'n bouw ;)

Ik ga binnenkort beginnen met hikari silkworm selects te mengen met het basisvoer.
20-40 % van die korrels en de rest basisvoer.
Daar zouden je vissen snel van moeten aankomen en beter van kunnen groeien ;)
Zal m'n bevindingen wel posten :) lijkt me een ideaal voer voor vissen die snel gewicht moeten winnen!
 
Oke dat lijkt me wel een goed plan. Laat maar weten of het werkt haha. Blackie moet van mij ook aankomen. Dat beestje heeft al heel wat te voorduren gehad en wil ook maar niet aan komen:s Word die arme skat ook nog blind aan 1 oog. Als het goed is komt mijn voer vandaag binnen.
K kijk er gewoon naar uit he dat het voer komt xD
 
Haha :)

Het kan ook gewoon de bouw van een vis zijn.
Maar vaak zie je dat telescoopogen toch wat minder voer krijgen dan de rest omdat ze natuurlijk niet heel veel zien :p

Hele mooie kippen trouwens!
 
Ja idd maar dat is bij Loki wel het geval maar bij blackie weet ik het niet.
Nu heb ik ook een paar weken minder goed voer gebruikt omdat ik ff geen geld had voor hikari dus miss ligt het daar ook wel aan dat y niet dikker word.
En Blackie en Snowball zitten maar samen in die bak dus het word ook niet voor ze weggekaapt ofzo. Naja we zullen zien als ze straks weer een paar weken aan goed voer zitten :)

Dankjewel! Het zijn brahma's. Vandaag krijg ik nog een brahma hen en een bruin wyandotte hennetje van een jaar oud ongeveer. Die zijn verwaarloosd door mn vader en ik heb m eindelijk overgehaald dat ze bij mij mogen wonen en dat hij geen dieren meer neemt. Kan dr zo kwaad om worden dat mensen hun dieren verwaarlozen, Jasses!
Ze zitten dan wel even krap met zn allen bij mij maar ben ook van plan om een paar hennetjes weg te doen want heb ook nog een 3tal kuikens lopen, En over 2 weken krijgen we een kat, ojee wat een beestenbende! :p
 
Haha, je hebt het er maar druk mee zo te horen :D

Ben je niet bang dat de bodem van je kippenverblijf verzadigd raakt met mest?
Ik weet weinig van kippen hoor :p

Mooi ras! Ik ben al jaren lid van een pluimveevereniging en deed ook mee aan wedstrijden ( 2 bekers jippie!! )
Daar hadden ze ook prachtige kippen allemaal :)

Ik had vroeger een klein zilver middengrijs en een Vlaamse reus ijzergrauw.
Leuke beesten waren dat!
 
Haha ja maar ik doe het graag, ben gek op die dieren:)

Nee dat valt wel wat mee volgens mij, ��n keer in e 2 maanden schep ik de ren helemaal om en de natuur doet de rest,
Je kunt het een beetje zien als composteren, want ik gooi mn tuinafval dr ook neer, dat word dus vermalen door de wormen en andere kleine diertjes (vinden de kippen ook weer erg lekker) en dat word dan weer door grond gemengd en zo houd je hele gezonde levende grond.

Oow wat leuk! Dan zie je ook vast heel wat bijzondere rassen voorbij komen of niet?

Dat zijn konijnen toch? Ik heb vroeger ooit ook een s een vlaamse reus gehad. Haar naam was: Bolletje wol hahah
 
Wat jammer van Admiraal..

De rest van de vissen zien er goed uit en wat zijn die kikkervissen schattig :D

Wat een dotjes van kippen ook! Hartstikke leuk! Het zijn inderdaad echt verenbollen, verenbollen met pantoffels :D
 
Haha dankje :)Bij het bijnakikkertje is het staartje al hast helemaal weg.
Hihi jaa ik heb vandaag dus og 2 opgehaald bij me vader, een brahma en een new hampshire (was dus geen wyandotte)
Ze waren zo blij, ze hebben de hele dag liggen badderen hihi. Dat hebben ze al xowat een jaar niet gedaan:)
 
frederika20 zei:
Haha ja maar ik doe het graag, ben gek op die dieren:)

Nee dat valt wel wat mee volgens mij, ��n keer in e 2 maanden schep ik de ren helemaal om en de natuur doet de rest,
Je kunt het een beetje zien als composteren, want ik gooi mn tuinafval dr ook neer, dat word dus vermalen door de wormen en andere kleine diertjes (vinden de kippen ook weer erg lekker) en dat word dan weer door grond gemengd en zo houd je hele gezonde levende grond.

Oow wat leuk! Dan zie je ook vast heel wat bijzondere rassen voorbij komen of niet?

Dat zijn konijnen toch? Ik heb vroeger ooit ook een s een vlaamse reus gehad. Haar naam was: Bolletje wol hahah

Dan zie je idd veel zeldzame dieren voorbij komen! :)
Ik heb nog steeds een zwak voor konijnen (ik heb nog een enorm verblijf buiten)
Maar geen tijd helaas... Dan zijn vissen nog wat makkelijker met verzorgen.

Dat zijn idd konijnen :p
Ben fan van de grote rassen, ik ben zelf namelijk ook niet de kleinste :D
 
Vanavond haal ik een nieuw vriend(innet)je op.
Zijn/haar naam is Blub.
119745_0_82_11169177_10206272659007933_3789297333964812586_n.jpg
 
Ja helaas wel John, Hij zat eerst in een kom bij de vorige eigenaar maar die ging kapot en toen heeft ze m in deze vaas gedaan. Ze heeft hem op facebook gezet om te verloten en nadat ik haar een pb'tje had gedaan was ik "toevallig" uitgeloot hihi ;)
 
Nou gelukkig dat deze vis straks een beter leven zal krijgen met voldoende ruimte.
Toppie van je hoor.
 
Ja dat hoop ik :)
Maar het is wel een gewone goudvis als het goed is. Dus misschien dat ik m later weer weg moet doen naar een vijver. Maar dat zien we dan wel weer.Als hij eerst maar uit die verrekte vaas weg is.
 
Verrek, ik was net op marktplaats een beetje rond aan het zoeken op de termen 'goudvissen' en 'sluierstaarten', kom ik ineens jou tegen dat je visjes wil gaan opvangen. Tof!
 
Ja klopt RiseOfinformation, de meesten die ik heb komen hier uit het dorp maar dacht er zijn vast ook nog verder weg wel mensen die een nieuw plekje zoeken voor hun visjes. Dus vandaar de advertentie op marktplaats ;)

Nou John, hij is nog wat bang, hij laat zich niet zien en eet ook niet. Denk dat het m allemaal wat te veel word op het moment.
Als hij wat uit zn schulp kruipt zal ik proberen wat foto�s te maken :)
 
Tof dat je zoiets onderneemt!
Ik heb er wel eens aan gedacht om ook wat visjes op te vangen, maar wat mij een beetje tegenhoud is dat ze zo lang in quarantaine moeten zitten. Ik ben een beetje te gehecht aan mijn vissen geraakt om nieuwe vissen niet in quarantaine te doen en het risico te lopen dat mijn eigen vissen ziek worden.
 

Terug
Bovenaan