sluiers van frederika


Dankjewell:)
Ja zou kunnen weet niet wat voor soort het is.
het is al wel een stuk rustiger in de bak nu
 
Ik ga mijn sluiers verhuizen naar het grote aquarium! :)
ze zitten nu in deze:
FqdGBCWGB7d2jIAx8ed4a5U9-1RBpBJM.jpeg

FqdGBCWGB7d2jIAx8ed4a5U9-1RBpBJM.jpeg


En verhuizen (hopelijk) in de kerstvakantie al naar deze waar op dit moment discusvissen van mn vriend in zitten:

Foto-8WIOY8C7.jpg

Foto-8ECUX8BI.jpg


Heb er zoo'n zin in! Deze bak is 1100 liter!!
En dan kan ik er ook nog wat visjes bij nemen :) en dat vind ik natuurlijk geen straf
 
Ik zou hier dus 22 sluiers in kwijt kunnen, maar er komt natuurlijk ook nog zand, hout en planten bij.. misschien wil ik er nog wat guppies bij houden maar dat weet ik nog niet zeker. Ik ik wil het ook niet maximaal belasten.
Dus ik denk dat ik het houd op 12 tot 15 sluiers.
 
Ja veel meer zou ik ook echt niet doen hoor, want groter kan niet he ;) Dus ze moeten er dan ook nog in kunnen als ze 20 cm zijn. Maar wat een gave bak!
 
Als je dan toch de ruimte hebt zou ik voor 100l. per vis gaan. De 50l. waar hier altijd over gesproken wordt is het absolute minimum. Als je meer kan geven, zeker doen.
 
Jaa ik denk dat ik voorlopig ook noet echt op zoek ga naar nieuwe visjes, het lijkt me alleen wel al leuk om er nog een mooie ranchu en een oranda bij te doen :)
hahaha nee gelukkig hoef ik niet met emmertjes te sjouwen!
heb er zo'n zin in, alleen moeten natuurlijk de discussen en de antennemeervallen wel eerst verkocht worden. Want ik neem aan dat de antenne meervallen veelste druk zijn voor bij sluierstaarten?
 
Ik heb 1pimelodus pictus en 3 pimelodus albofasciatus
 
Jaaaa alweer druk aan het vullen! :)
ydgb-rGWyC_K_0bepmlqXRLJTbHscZup.jpeg

ydgb-rGWyC_K_0bepmlqXRLJTbHscZup.jpeg

ydgb-rGWyC_K_0bepmlqXRLJTbHscZup.jpeg


Over een dikke 3 weken mogen mn schatjes verhuizen! :smitten:
 
Dat hout hebben we er toen bij gekregen. De hele bak plus onderkast en bioloog enz hebben we voor een prikkie gekocht.
ik maar straks nog even wat fotos van hoe hij er nu bij staat, gevuld en wel.
 
even wat fotos van het nieuwe onderkomen :cool:

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg

KTWE5p5yQ5_K1HpqpZD5q-bfgVsacQuP.jpeg


Er zitten ook al een paar vuurgarnalen in, ik denk dat die met de planten zijn mee gelift ofzo hihi :regen:
 
Mag ik julie voorstellen aan mijn nieuwste aanwinst Bollie! :D

QFPhg2lYhfC5b4Nu44krYuQ3X-9RasSE.jpeg

QFPhg2lYhfC5b4Nu44krYuQ3X-9RasSE.jpeg

QFPhg2lYhfC5b4Nu44krYuQ3X-9RasSE.jpeg

QFPhg2lYhfC5b4Nu44krYuQ3X-9RasSE.jpeg

QFPhg2lYhfC5b4Nu44krYuQ3X-9RasSE.jpeg

QFPhg2lYhfC5b4Nu44krYuQ3X-9RasSE.jpeg


Toen ik hem, of haar zag zwemen in de dierenwinkel was ik op slag verliefd! :smitten:
 
Bollie is echt een leuk visje! :)
Wat is hij klein in vergelijking met de andere vissen :p
 
hij is zelfs nog kleiner als de guppen die er in zitten :rolleyes:
 
Ownee!! Ik ging net nog even voor het aquarium zitten en ik zag dat bollie een oog mist!!! :(
ik denk dat een van de anderen hem heeft opgegeten. Het is echt helemaal weg!
moet ik nu ook medicijnen toevoegen of moet ik het zo laten en even aankijken?

hij is nog wel actief aan het zwemmen.
 
Dat de rest t heeft opgegeten lijkt me sterk... Geen ongelukje met een pomp?
Wat je precies moet doen weet ik niet, ik denk niet meteen medicatie.
 
hij zwemt een beetje afgezonderd en gaat ook niet op het eten af..
het lijkt mij niet dat het oog in de pomp is gezogen, daar past het niet doorheen.

zo ziet het er uit:
iGz5_yel5X4gvsRWaExlWJw67FusRrxA.jpeg

iGz5_yel5X4gvsRWaExlWJw67FusRrxA.jpeg


medicatie liever niet natuurlijk maar als dat beter zou zijn voor het kleintje zou ik het wel doen. Is er iemand op het forum die dit ookal eens heeft gehad?
 
Een tijdje terug heb ik een telescoopoog meegenomen uit een winkel die allebei zijn ogen net kwijt was geraakt (door een steur).

Thuis kwam het visje eerst apart (wat ik altijd doe met nieuwe sluiers) en heb ik er wel voor de zekerheid antibiotica in gedaan, aangezien hij ook allebei zijn ogen kwijt was.

Na een paar dagen begon het alweer te helen.

Net gekocht, 14-4:
282558kimelderhorst_0_82_img_4972.jpg


Op 4-5, al bijna helemaal geheeld.
548947kimelderhorst_0_82_img_5118.jpg
 
kan hij het voedsel wel vinden?
bollie zwemt steeds tegen het glas.
op de 2e foto ziet het er niet eens heel raar uit vind ik

wat voor antibiotica heb je gegeven?
 
Inmiddels is de vis helaas overleden aan buikwaterzucht.
Maar hij kon het voedsel als de beste vinden, als je hem zag zwemmen
zou je niet zeggen dat hij geen ogen had. Ik heb een combi gebruikt van baktopur en mycopur, (tegen bacteriele infecties en schimmel)
 
Dat is jammer!
Zodra de ogen niet werken worden andere zintuigen natuurlijk sterker, hij zal het wel geroken hebben.
Ik heb nog wel een fles baktopur, maar geen mycopur. Kan ik alleen de baktopur gebruiken of raad je een combinatie aan?
 
Ik denk dat ik het eerst even zou aankijken, bij mij heelde het toen zo snel, de vis heeft er helemaal geen last van gehad. Als het water maar 'schoon' is, denk ik dat het wel zal helen zonder bijkomende infecties enzo.

Je kan nog even afwachten wat anderen er van zeggen, volgens mij zijn er wel meer die een
vis hebben gehad die ineens een oog kwijt was.
 
Oke bedankt voor de tips!
Ik heb even in jou foto album gekeken maar Sjors is ook nog een hele mooie vis geworden zeg!

Ik wacht het nog even af en als ik merk dat het minder goed met hem gaat doe ik toch een kuurtje met de bactopur.
 
Als je bactopur doet, zou ik de korte snelle behandeling kiezen, dan worden niet al je vissen 'belast'. Ik zou de ververs-frequentie even iets opschroeven tot je kunt zien dat de wond 'dicht' is. (dus ipv om de 7 dagen om de 5 dagen ofzo).
 
Ik heb pressies het zelfde gehad met mijn demekin,die mist er 2 hij leeft nog steeds en is nu ongeveer 5 / 6 jaar. hij ruikt het voer dus hij heeft altijd wel wat te eten :D
 
hee jij bent die lucas uit sneek of niet? :!

ja vreemd eigenlijk dat ze kunnen ruiken onder water
Ik heb nog geen medicatie toegevoegd en het gaat al een stuk beter!!
Hij zwemt gezellig met de rest mee en hij lijkt er helemaal geen last van te hebben dat y maar 1 oog heeft.

Ik zal vandaag es wat fotos proberen te maken met de camera in plaats van met de telefoon
 
Hah wel he! ik zat al te twijfelen toen ik die foto's zag dacht ik hee die zag ik ook op facebook voor bij komen :D
 

Terug
Bovenaan