Sewellia lineolata


Idd probeer deze link eens
http://www.aquaforum.nl/afsite/scripts/upload.php en Hou het formaat op maximaal 800 pixels breed, met bijbehorende hoogte.
Als je ze dan op de pagina ge-upload ... (upgeload, uploaded, lood-ge-upt ? ) hebt, zet je de url hier in een bericht. Kruipt wel wat tijd in, maar werkt wel geod.
 
Programma is gedownload en kan een foto ophalen maar hier plaatsen lukt niet. Alle foto�s staan slechts op 640 breedte pixels, dus zeker niet te groot. Als ik een foto hier plaats en terug een nieuwe blader is de eerste verdwenen.
Ik geef het op voor vandaag!
 
Als je ze in het oploadvenster hebt gezet krijg je een link. Die moet je hier in je bericht plakken. Ik heb er ook even mee gesukkeld in het begin. Ik ben namelijk ook een belg :D
Maar ze staan al op de server hier. probeer eens die links terug te zoeken. zou er ongeveer als volgt moeten uitzien.

[
img
]
http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ de naam van het bestand wat je hier hebt opgeladen vb pic00002345.jpg
[
/
img
]
Maar dan zonder enters ertussen
 
436665chris10_0_82_hill1.jpg

777878chris10_0_82_hill2.jpg

722587chris10_0_82_hill3.jpg

714366chris10_0_82_hill4.jpg

168588chris10_0_82_hill5.jpg

979863chris10_0_82_hill7.jpg

899263chris10_0_82_hill6.jpg

955548chris10_0_82_hill8.jpg


Eindelijk gelukt... heb er mijn ventje moeten bijhalen!
 
Hoeveel sewellia's zijn dit in totaal ?
Foto 1 en 2 zijn volgens mij een koppel, man onder.
Volgende twee op het blad, een mannetje, dan terug een koppel, vrouw rechts.
De onderste drie zijn volgens mij mannetjes. Hele mooie foto's btw. Toevalig nog geen foto album begonnen, nu je weet hoe het moet met die foto's ?
 
Het zijn er 4, maar de foto�s zijn op verschillende momenten genomen. Ze zaten eerder in een hillstream bak maar heb ze nu overgeplaatst naar mijn gezelschapsaq. Ik weet dat de meningen verdeeld zijn en welles nietes discussies hier gelezen waar je ze het beste in houd. Ik hoop eens op een spontane kweek. Hebben jou S. gekweekt?
Tja, die foto�s... dank je! Het was wel wat, simpel is het niet, maar nu weet ik hoe het moet.
Nog geen album, het komt nog wel!
 
Bij mij kweken ze dus in de gezelschapsbak. Ik weet van enkele andere toevalskweken, dat deze ook gebeurd zijn in gezelschapsbakken en niet de echte hillstreambiotopen. Ik ga die discussie ook liever uit de weg, elk zijn eigen mening, maar volgens mij zijn dit de perfacte algeneters voor gezelschapsbakken, ook plantenbakken, omdat ze in tegenstelling tot vele andere algeneters niet woelen in de bodem.
Als je met een externe filter filter werkt, goed opletten als je deze schoonmaakt, veelal worden daar de jongen aangetroffen.
Laat mij zeker weten als je album er is, ben benieuwd en succes met de sewellia's.
 
Was ik zonet mijn Filter aan het schoonmaken, zal ik net het laatste beejte water uit het filter gieten(had helaas al het meeste eruit), zie ik 4 dingetjes bewegen.! :O was ik nou maar voorzichtiger geweest met water weggooien :(. want volgens mij zijn dit jongen van 1 van men 9 sewellias :D
maar hoe kan ik nou voorkomen dat mijn filter ze opzuigt.?

Fototje van 1, de anderen gingen zich snel verstoppen,

537369_0_82_baby.jpg
 
een netje om mijn aanzuig doen.? of hebben jullie nooit last van opgezogen jongen of eitjes.? of is er misschien een andere oplossing.?
 
Er zijn fijnmazige netjes ,oranje van kleur.
Heb ik ook om mijn aanzuig,toe ik de jonge Sturi,s zag.
Weet niet meer ,waarvan.
Sinaasappels , of zoiets.

Of een grove spons erover steken.
 

Terug
Bovenaan