Sera Scaper Cube 80 van Niwla


Dank je wel! Ben er ook erg gelukkig mee! Smaakt alweer naar meer (=grotere bak :cool: )
Toevallig gisteravond nog even een filmpje in elkaar gedraaid. Eerste foto is van vóór het snoeien, de rest van na het (stevige) snoeien. Toen kwam het jonge grut ineens overal vandaan :DD

 
Zo, even weer een paar fotootjes na het (te lang uitgestelde) onderhoud van vanavond.
De Fissidens doet het lekker. De garnalen doen het ook goed al is de kweek een beetje stilgevallen. We hebben wat stekjes achter de spons van het hoekfilter gedrukt en die doen het ook leuk. Ook raakt de spons van het hoekfilter (vooral bovenin) steeds meer begroeid. Ik weet nog niet wat ik daarvan moet vinden.
B6D1D76D-3AEE-46F2-94C4-71F967F61B19.jpeg
EFDA95C4-21D1-4828-88EB-39F55FA3E8E8.jpeg

CC5DA806-5B7E-458D-886D-24667207D570.jpeg

E7B31FA6-2A00-44B3-9F17-4279770E2750.jpeg

Groetjes maar weer!
 
ik plaats hem hier ook maar even.

Vandaag zijn er drie mattenfilters binnengekomen. 2 voor m'n nano cubes en eentje voor deze bak. Ben er super blij mee.

Bekijk bijlage 300760

Dit filter past precies rechts achter in de hoek :DD. Ik denk dat ik het mechanische Sera Filter wat bij de bak zat in dit filter ga plaatsen en ik wat siporax in de kamers van dit filter doen voor extra filtering.

De Dry start loopt inmiddels erg goed. Vanuit Duitsland is er nog Fissidens fontanus en Anubias barteri var. nana onderweg. Dat eerste ga ik nog met yoghurt op het drakensteen opkweken en de Anubias plak ik er op.
Waar heb je deze mattenfilters besteld?
 
Vandaag eindelijk weer eens onderhoud gedaan. Vanwege tijdgebrek (we hebben een nieuwbouwhuis gekocht!! :DD:DD:DD) was het er de afgelopen tijd niet van gekomen. Het was dus flink snoeien geblazen. De Monte Carlo was op sommige plekken losgekomen van de bodem.Zo hoog stond het.

hierbij voor het archief even twee verse foto’s. (Skimmer gaat er dadelijk natuurlijk nog uit).

6C30E279-8638-4F45-AABA-64461884A595.jpeg

2CC49179-54B7-4B63-B69A-0A2B58829F16.jpeg
 
Mooie bak weer Alwin en van harte met je nieuwe woning. Misschien kom je nu eindelijk eens dichter in de buurt wonen ;)
 
Tjonge,

Lang geleden dat ik hier geweest ben zeg. En wat is mijn bak gegroeid sinds de laatste foto's hier geplaatst.
Ik heb even een tijdje zonder Co2 gezeten (diffusor verstopt) maar inmiddels heb ik een nieuwe (waar ik niet super gelukkig mee ben maar het volstaat).
Ergens tussen de dikke laag Fissidens hoort nog iets van dragon stone te zitten. Erg blij met de bak ondanks dat de kweek al een tijdje stagneert.

IMG-5652.jpg
IMG-5608.jpg
IMG-5609.jpg


Het slechte nieuws is: We hebben besloten met de aanstaande verhuizing deze bak en de nano cubes weg te doen en na de verhuizing te kijken naar een nieuwe setup, passend bij de inrichting daar.
Dus mochten mensen interesse hebben?
 
Zijn mooie bakken, zonde dat ze afgebroken gaan worden

Er komt vast t.z.t. iets mooiers voor terug. En als ik deze aan de straatstenen niet kwijt kan kan ik me altijd nog bedenken ;-)
Levermos drijft en lomariopsis lineatamos zinkt
Dan zal het inderdaad Lineatamos zijn. Heb het niet bewust geplaatst. Is waarschijnlijk weer opgekomen uit de uitgedroogde restanten die nog op de stenen zaten voor ze in deze kap geplaatst werden.
Succes met verhuizen.
Thanx! Duurt nog even hoor (woning is "pas" na de zomer klaar.
 
Vandaag echt met pijn in m'n hart ook deze bak verkocht! Heb net dit hele topic nog eens doorgelezen. Tjonge, wat was het een reis en wat is deze bak uiteindelijk mooi ingegroeid.

Gelukkig gaat hij naar een goed nest (mocht je nog meelezen Arjan: Veel plezier en succes ermee!) en heb ik er vertrouwen in dat er daar nog lang van genoten gaat worden. Ik troost me met de gedachte dat er hopelijk in het nieuwe huis straks weer een prachtige bak gaat komen. En tot die tijd moet ik het even met deze filter- en verwarmingloze vaas doen (nieuw experimentje).


Vaasje.jpeg
 
Fijn dat ze een goed huis gevonden hebben, en hoop dat je je kunt gaan richten op een gave uitdaging voor de nieuwe plek.

Mag ik nog wat vragen over de bak, ik zie dat je in de hoek een plantje met kleine felgroene blaadjes hebt wat deels boven, deels onderwater zit. Weet je nog welke dat is? Ben ook naar zoiets op zoek.
 
Dat is gekgenoeg "gewoon" Micranthemum Monte Carlo wat zich na het snoeien blijkbaar bovenin mijn mat genesteld heeft en is gaan groeien.
 
Dat is gekgenoeg "gewoon" Micranthemum Monte Carlo wat zich na het snoeien blijkbaar bovenin mijn mat genesteld heeft en is gaan groeien.
Wat gaaf! Dat had ik er niet achter gezocht. Ik ga eens kijken of ie dat bij mij ook zou willen doen dan.
 

Terug
Bovenaan