Schimmel?


Ook mijn garnalen kwamen uit de vijver, in oktober eruit gehaald. Ik denk dat wat jij in je eerste stukje schreef waar is en dat de eitjes door de kou niet meer levensvatbaar zijn. van mijn garnalen waren ook enkele zwanger maar baby’s heb ik nooit gezien. Uiteindelijk verloren ze hun eitjes wel.
 
Goed om te lezen dat ze nog leeft! Is de schimmel inmiddels ook weg en heeft ze de eitjes vast kunnen houden of zijn die verloren zaak? In de bak verder nog besmettingen gezien?
 
Goed om te lezen dat ze nog leeft! Is de schimmel inmiddels ook weg en heeft ze de eitjes vast kunnen houden of zijn die verloren zaak? In de bak verder nog besmettingen gezien?
Nee het is nog zeker niet weg, het ziet er nog groenig en pluizig uit. Ik heb wel het idee dat het ietsjepietsje minder is, maar lastig te beoordelen hoor. Ik zie heel vaag nog iets lichtgeligs alsof er wat eitjes zitten, maar ik zou hoogst verbaasd zijn als dat nog goede eitjes zijn. Dus eigenlijk ben ik vooral aan het wachten op een vervelling in de hoop dat ze er dan vanaf is.
Verder gelukkig nog geen andere garnalen ermee gezien. Hopelijk blijft het zo! Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik de andere weer erbij zou kunnen zetten als ze eraf komt, lastig te zeggen als je niet precies weet wat het is... Maar het is in ieder geval hoopgevend dat ze niet allemaal binnen de kortste keren eronder zitten.
 
zou het zekeren voor het onzekere nemen en deze niet meer terug bij de rest zetten. Al lijkt de schimmel misschien over een tijdje weg dan kan het er toch nog zitten en terugkomen. De garnaal is wat zwakker en vatbaarder gebleken dus kans is groot dat het t.z.t. een keer terugkomt (als ze er al vanaf komt).
 
Even een update. Ze ziet er weer helemaal normaal uit! Ben toch wel een beetje verbaasd van het plotselinge herstel. Niet eens een vervelling voor nodig geweest.

Ik vond het nogal zielig om haar de rest van haar leven alleen in een oude snoeppot te laten slijten, dus ik heb toch het risico genomen haar in een klein aquarium bij een paar andere garnalen te zetten. Daar zitten onder andere ook twee andere garnalen uit de vijver in, die waren er al aan blootgesteld dus en hebben het niet gekregen. Dus op hoop van zegen...
 

Terug
Bovenaan