Ryukin sluierstaarten van PaulineVissies

  • Onderwerp starter paulinevissies
  • Startdatum

Hier dan eindelijk weer eens een update.
Bubbles groeit nog steeds lekker en zit ondertussen in een 150L quarantaine bak. Daarnaast heeft ze ook twee vriendjes gekregen.
696977paulinevissies_0_82_20141208_12.jpg

943435paulinevissies_0_82_20141208_12.jpg

Deze vriendjes heb ik geadopteerd van mijn zusje die ze in een kom op tafel had staan. Ik mocht ze meenemen.
En daar zijn ze dan twee telescoopoogjes een bruine en een zwarte. Ze hebben nu de naam Dropje en Choco.
572354paulinevissies_0_82_20141208_12.jpg

227772paulinevissies_0_82_20141208_13.jpg

De grote bak van 450L kan ik deze week eindelijk gaan inrichten. Dan lekker indraaien en in januari kunnen ze eindelijk over.
Het heeft even op zich laten wachten door de verhuizing maar ik hoop dat het nu zo snel mogelijk klaar is.

Ik zal nog wel een update geven als de bak eind van deze week/ volgende week ingericht is met stenen/grind/ornamenten. Ik kan gewoon niet meer wachten.
 
Wauw bubbels word een mooi vis zo te zien.
wat goed van je dat je dropje en choco een beter leven wilt bieden.
 
Dankjewel Frederika, ik vind haar ook echt mooi worden.
Mijn zusje wou ze ook graag aan mij afstaan deze twee kleine schatjes, zeker nadat haar kom stuk was gegaan!
Ik mocht ze zowieso al adopteren maar nu dus eerder dan verwacht.
 
Hierbij dan de update van de bak zoals die nu is met nieuwe inwoner Nemo.
Dit is ook een Ryukin wit met rood gekleurd op de vinnen en op voorhoofd.
Hij draait en nu is het wachten tot de bak stabiel is.
769141paulinevissies_0_82_20141212_16.jpg

612634paulinevissies_0_82_20141212_17.jpg
 
Ik vind dat je bak er echt heel mooi uit ziet!
Het heeft wel zijn eigen ding zo ^^

Nemo is wel een mooi visje zeg!
 
Ben je nou de bak aan het indraaien met een vis erin? Is voor de vis niet zo goed hoor...

Maar wat een prachtige bak!
 
Dankjewel voor de complimenten. Ja de vis zit inderdaad in de bak die aan het indraaien is. Waar zou ik deze vis anders kunnen houden totdat de bak stabiel is? Idee�n zijn welkom. Ik heb momenteel een quarantaine bak waar bubbels nu rondzwemt (150L). Daar gaan choco en dropje van de week bij. En aangezien ik de nieuwe vis eerst apart wil houden vanwege ziektes weet ik niet waar ik hem anders zou moeten doen. Als choco en dropje van de week over gaan naar de 150L bak wou ik de nieuwe vis in de fluval 46L doen totdat de bak stabiel is. Ik weet dat het niet ideaal is maar ik weet niet hoe ik het anders moet oplossen dus idee�n zijn meer dan welkom.
 
Naja het idee is dat tijdens het opstarten ammoniak en nitriet ontstaat, zodat er bacterien komen die dat kunnen wegwerken. Ammoniak en nitriet zijn giftig voor vissen, dus ik zou haast zeggen dat elke andere oplossing beter is dan hoe je het nu doet.
Het bakkenverhaal snap ik niet helemaal...
 
Je bak is echt prachtig! Heel mooi gedaan.

Ik ga wel met Mieke mee. Nemo moet er, naar mijn mening, direct uit. Als je hem apart wilt houden van de rest, zou je een hele grote curverbox of speciekuip kunnen gebruiken met een klein binnenfiltertje of luchtpompje. Hier zal je alleen wel dagelijks het water van moeten verversen. Zelf gebruik ik zo'n zwarte ronde vijverbak van 90 liter als q-bak en dat gaat prima. Als de Fluval een ingedraaide bak is, zou je hem daar in kunnen doen als Choco en Dropje naar de 150L overgaan.
 
Ik begrijp waarom het slecht is voor de vis.
Ik heb gister choco en dropje bij bubbles gezet in een zwarte quarantaine bak van 150L (met eheim filter en luchtpompje). Dus nu zit nemo in de fluval en is het 450L aquarium gewoon aan het indraaien zonder vis!

Ik vind het erg leuk om te horen dat jullie mijn bak mooi vinden.
Nog een vraagje hoelang zouden jullie een vis in quarantaine houden om ziektes te voorkomen?
 
Erg toffe bak heb je! Ik ben jaloers :D

De meeste houden drie week aan als quarantaine periode.
 
Persoonlijk zou ik ze preventief ontwormen, (colombo dactycid), of preventief afstrijkje maken. (dat doet MissPoodle). Ik heb dat laatst niet gedaan en nu moet ik de hele bak behandelen.
Ik vind persoonlijk drie weken wel erg lang, het is wel normaal hoor, maar dat hou ik meestal niet vol :$
 
preventief ontwormen kan, maar een vis kan ook van een andere parasiet last hebben als wormen en je kan ze moeilijk tegen alle parasieten preventief ontwormen.

Bij een nieuwe sluier, maak ik inderdaad eerst een afstrijkje om te kijken of er parasieten aanwezig zijn. Dan gaat de vis eerst ��n tot twee weken in quarantaine (ook als hij schoon is), als hij parasieten heeft, wordt hij uiteraard behandeld. Daarna weer een afstrijkje en als hij dan schoon is mag hij bij de rest.
 
Oke top dan weet ik wat te doen. Hartstikke bedankt voor de antwoorden.
 
Zo hier dan weer een update. De bak draait nu 3,5 week (12december-6januari).
Ik heb bij het opstarten filtermateriaal gebruikt van mijn ingedraaide kleine aquarium en zo nu en dan wat voer erin gegooid.
Ik heb vandaag de waterwaardes voor het eerst bepaald om te kijken wat dit gaf.

PH:7.0
HK:5
NO2: minder dan 0.1
NO3:1-5 (water uit de kraan 1)
Fe:0.01 (te weinig neem ik aan voor de plantjes?)

Ik ben nu aan het bedenken wat het verstandigste is om te doen.
Ik belicht de bak nu in totaal 10 uur. Ik denk dat het beter is dit voorlopig terug te schroeven naar 8 uur per dag met een tussenpoos van 2 uur uit (ook ivm de draadalg).
Ik heb last van bruinalg en groene draadalg (valt op zich mee niet erg veel).De draadalg was meegekomen met wat plantjes en ik kreeg er ook nog gratis slakjes bij.Dus heb ik als een gek alle slakken weggezogen en de draadalgen.

De planten zien er over het algemeen genomen groen uit en groeien redelijk. Alleen het grassoort rechts vooraan ging dood dus heb ik verwijderd. Het plan is om er wat bosjes waterpest in te zetten. Verder is mijn idee om toch maar wat plantenvoeding toe te voegen. Ik heb zelf alleen geen idee welke? iemand een suggestie?

Verder heb ik een afstrijkje gedaan van de nieuwe vis Nemo, en deze was schoon. Ik kon niets raars vinden onder vergroting tot 300(Is wel een wat oudere miscroscoop nog van mijn studie laboratorium maar neem aan dat 300x vergroting voldoende is).

Ik vraag mij nu af is de nitrietpiek nu al geweest of moet hij nog komen?
 
Ik zou even een paar korreltjes voer in het water gooien en dan morgen nog eens meten. Als je filter goed werkt, wordt het voer (ammoniak) omgezet door het filter naar Nitraat. ALs je dan nog steeds geen nitriet en ammoniak meet, dan doet je filter het goed.
 
Beste Mieke dit was inderdaad ook mijn gedachte dus dat heb ik dus ook meteen gedaan en vandaag weer gemeten en weer dezelfde waardes. Ik denk dat het filter dus alles omzet. Morgen ga ik de eerste vis plaatsen en dan blijf ik regelmatig de waardes checken. Dankjewel voor het meedenken.
 

Terug
Bovenaan