Ryukin sluierstaarten van PaulineVissies

  • Onderwerp starter paulinevissies
  • Startdatum

P

paulinevissies

Guest
Ik wil graag in dit topic mijn Ryukin sluierstaarten laten zien (genaamd Vlekkie en Dikkie).
Momenteel zitten ze nog in een te kleine bak (56L) die hier ook op de foto staat.

Ik ga echter een Juwel Vision 450L voor ze kopen zodat ze hier over een maandje in kunnen.
Ik zou van deze bak ook graag de opbouw laten zien en ook laten zien hoe de vissies zich dan gaan ontwikkelen de komende maanden, ben erg benieuwd.

Hier dan de foto van mijn vissies in de huidige situatie.

966785paulinevissies_0_82_2juli2014.jpg


Misschien ook leuk om mijn visjes voor te stellen.
Dit hier is Vlekkie nu zo'n 8cm lang.

486634paulinevissies_0_82_vlekkie_1_juli2014_2.jpg


En dit is Dikkie zo'n 7-8 cm cm lang.

467211paulinevissies_0_82_dikkie_1juli2014_2.jpg
 
Leuke visjes ;) Super dat je een grote bak zoor ze gaat aanschaffen, daar zullen ze blij mee zijn :D
 
Miss-Poodle zei:
Leuke visjes ;) Super dat je een grote bak zoor ze gaat aanschaffen, daar zullen ze blij mee zijn :D
Is altijd superleuk om te zien hoe ze reageren als ze opeens heel veel ruimte krijgen. :)

Mooie visjes!
 
Ja inderdaad, vaak zwemmen ze alsof ze elk moment een glazen wand verwachten :D
 
Ik ben heel erg benieuwd hoe ze zullen reageren op de grote bak. Ik heb gisteravond de bak tweedehands gekocht, nu moet hij grondig schoongemaakt worden.... wat een werk als je een minibak gewend bent... foto's zullen volgen als de bak klaarstaat en natuurlijk ook wanneer deze schatjes losgaan in deze " grote zee " :smitten:
 
Het nadeel dat je dit weer heel snel toch niet zo groot gaat vinden. :)
Zo gaat dat in de aquariumwereld: steeds meer en steeds groter...
 
Ik gebruik grote emmers bij het afhevelen. 2, zodat ik de een kan legen terwijl de ander volloopt.
Voor het bijvullen heb ik zo'n 10 meter 12/16mm siliconenslang aangesloten op een tuinslang-aansluiting waar ik het ventieltje uit heb gesloopt. zo kan ik rechtstreeks uit de kraan bijvullen. Ik wilde het eerst met de tuinslang zelf doen, maar die rook naar giftige weekmakers...
Oh en af en toe voelen of je de juiste temperatuur hebt, anders krijg je zwemblaasproblemen.

Wat je ook kan doen, en wat ik zelf overwogen heb, is de Python water changer uit de USA bestellen. Maar dit is uiteraard niet goedkoop.
 
Tja ik geloof inderdaad dat het bij veel liefhebbers naar verloop van tijd klein aanvoelt... ik hoop dat dat bij niet zo is maar de tijd zal het leren.
ik breng nu inderdaad met emmers het water erheen en dan een slang om eruit te hevelen of om te vullen. Dit gaat altijd prima. De kast staat klaar nu grind wassen en dan vanavond het aquarium naar binnen halen. En dan begint de schoonmaak. En dan tja dat is t leukste gedeelte. De inrichting. :smitten:
 
a;s je slang lang genoeg is en de bak waar het water in wordt weggegooit lager dan het aquarium is het maar een kwestie van het water aanzuigen. loopt ie vanzelf leeg
 
Ja even aanzuigen, .. soms een slok water... Ben soms iets te fanatiek met zuigen. Maar loopt gesmeerd.

Ik heb nu eindelijk de bak schoon en het grind voor de helft. De achterwand heb ik verwijderd, dit was een hs rock vol met algen en zwarte vlekken.
Aangezien ik die ook niet zo mooi vindt heb ik vandaag maar een poster gekocht voor de achtergrond. Morgen maar even een foto maken voor de update.
 
paulinevissies zei:
Ja even aanzuigen, .. soms een slok water... Ben soms iets te fanatiek met zuigen.

Whahahaha :D Okey, toen lag ik even dubbel van het lachen, hahaha
 
Hierbij dan eindelijk de update van de bak waar ze over ongeveer 2 weekjes in kunnen.
Ik ben trouwens ook erg blij dat ik van voer ben gewisseld, naar Hikari Fancy goldfish. Mijn vlekkie heeft nu geen last meer van zijn zwemblaas dus het lag gelukkig aan het oude voer. :thumbs:

468955paulinevissies_0_82_20140706_21.jpg
 
Dankjewel miss-poodle, ik ben er zelf ook heel blij mee.
 
Nog maar weer eens een fotootje van mijn twee vissies

436885paulinevissies_0_82_20140703_10.jpg
 
Heerlijk ruim die nieuwe bak, wat zullen je visjes genieten straks.
 
Helaas, moeten de visjes nog wachten op hun nieuwe huis.
Vanwege omstandigheden en verhuizing moest ik de bak weer leeghalen.
Ik hoop dat ik zo snel mogelijk de kans heb om de bak opnieuw op te starten en ze eindelijk hun huisje te geven.
 
Balen zeg! Hopelijk kun je de bak weer snel opzetten. Succes met de verhuis en hoop dat de omstandigheden niet al te zwaar wegen.
 
Dankjewel, gelukkig is het meer een kwestie van tijd.
 
Helaas heb ik Dikkie moeten dood maken omdat hij last had van buikwaterzucht, alle schubben stonden uit echt verschrikkelijk. Nu probeer ik uit alle macht mijn laatste vis te laten overleven. Ik heb besloten om elke dag water te verversen en dan te kijken hoe het gaat.
 
Dankjewel voor alle steun ik was er wel weer van ondersteboven, weer een visje dood. ;( Gelukkig lijkt het erop dat Vlekkie het gaat overleven. Ze ziet er nog goed uit niks te zien, nu ververs ik om de dag en dat gaat uitstekend. Dat blijf ik doen totdat ik eindelijk de grote bak kan installeren. Ze zal ook niet heel eenzaam zijn ik zit namelijk bijna continu voor der bak... Dus dat zit wel goed :smitten:
 
927686paulinevissies_0_82_20140822_10.jpg

229343paulinevissies_0_82_20140822_15.jpg

Hier dan een update van Vlekkie, ze is goed gegroeid (ondertussen al zo'n 8-9cm) en begint nu echt de vorm te krijgen.
Een lekker dik buikje en een hoge rug :)
 
paulinevissies zei:
927686paulinevissies_0_82_20140822_10.jpg

229343paulinevissies_0_82_20140822_15.jpg

Hier dan een update van Vlekkie, ze is goed gegroeid (ondertussen al zo'n 8-9cm) en begint nu echt de vorm te krijgen.
Een lekker dik buikje en een hoge rug :)

Omdat ze het overleeft heeft heb ik haar een nieuwe naam gegeven Bubbles, aangezien ze zo ervan houdt Door de bubbeltjes te zwemmen. Tijd voor een nieuwe start.
 
Wat goed dat Bubbles het heeft overleefd. Ik hoop voor je dat het nu goed blijft gaan en dat je lekker kunt genieten van je mooie vis.
Gaat Bubbles nog gezelschap krijgen in de toekomst?
 
Dankjewel, ja Bubbles krijgt meerdere vriendjes. Ik heb een grote bak klaarstaan van 450 L die ik als ik klaar ben met de verhuizing eind december kan plaatsen. Dan komen de vriendjes, eerder heb ik helaas geen ruimte voor ze.
 
117994paulinevissies_0_82_20141016_13.jpg

675367paulinevissies_0_82_20141001_20.jpg

Hier weer eens een update van Bubbles, ze blijft lekker groeien, alweer 1cm langer.
Maar de voornaamste groei zit hem echt in de hoogte en in de buik (alweer 2 cm erbij).
 

Terug
Bovenaan