Ruiten worden rap vuil en planten bruin


Stofzuig je ook telkens in de bodem want die kun je beter zoveel mogelijk met rust laten voor de bacteriecultuur.
Kan het zijn dat je toch teveel voert en dat dit tussen de planten terechtkomt en de bak teveel belast?
 
Seachem matrix ken ik niet, persoonlijk geen ervaring mee. Schijnt biologisch te zijn. Misschien een handige extra tip.
Ik heb de JBL cristalprofi e1502. Eerst had ik er ook filterwatten in. Nu al een tijdlang weer een fijne spons in het andere mandje onder het mandje met de groffe spons.

Onder de fijne spons filterdoek, jbl symec micro voor de fijne vuildeeltjes. Twee mandjes siporax en onderste mandje sponzen.

Ik heb idd bij mijn Rio 180 een stevige plantenvoeding dosering. Zowel Colombo all in one - floragrow pro - als EasyLife Profito.
Nitraat en fosfaat vul ik aan met poeders.

Ik neig ernaar om toch weer terug te gaan naar AIO van...

Of Plantedbox
Of aquariumbemesting.nl

In de bodem heb ik of kleine mestboletjes (kleibolletjes mix) of capsules.
@tuinkabouter heeft ze een tijdlang gehad of ze nog verkrijgbaar zijn bij hem weet ik niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Stofzuig je ook telkens in de bodem want die kun je beter zoveel mogelijk met rust laten voor de bacteriecultuur.
Kan het zijn dat je toch teveel voert en dat dit tussen de planten terechtkomt en de bak teveel belast?
Als aanvulling misschien een goed idee om er wat Corydoras bij te nemen. Deze helpen mee de bodem zuiver te houden.
 
Als aanvulling misschien een goed idee om er wat Corydoras bij te nemen. Deze helpen mee de bodem zuiver te houden.
Vraag me wel af hoe nuttig die zijn als de bodem zo vol beplant is als in deze bak. Daarnaast weet ik niet hoe goed de combi van cory's en kreeftjes is.
 
Ik stofzuig altijd de bodem maar snel. Ik geef volgens mij niet teveel voeding ze eten het mooi op.

Zondag waterwissel gedaan 40%osmose water naar Tds120 gebracht en nu 2 dagen later zijn de ruiten allweer vuil aan het worden dit was zo niet.

šŸ˜¬
 

Bijlagen

  • IMG_7162.jpeg
    IMG_7162.jpeg
    2 MB · Weergaven: 39

Terug
Bovenaan