Rio450 voor dwergkogelvissen (MarliesR)


Ik heb dit leuke topic door zitten lezen en ook zitten genieten. Prachtig aquarium met actieve bewoners. Mooi gefilmd en mooie muziek. Geweldig geslaagd!

download.jpeg
 
Mooi ingericht aquarium Marlies en leuk bestand met de verschillende soorten dwergjes. (y)
 
Door een aantal omstandigheden heeft de bak een tijdje wat minder aandacht gekregen. Gelukkig draaide alles redelijk stabiel door, wel ongeveer een hele emmer drijfplanten moeten verwijderen haha. Gisteren even een grote 80% waterwissel gedaan en wateroppervlakte weer grotendeels vrij gemaakt. Vissen doen het verder goed. De otto's zie ik erg weinig, maar af en toe schiet er eentje door beeld of zie ik ze eens op een plant aan het werk. De Rasboras vinden het duidelijk prettig in een grote groep en maken ook goed gebruik van alle ruimte, mooi om te zien en leuk zo'n fel gekleurd klein visje als kleuraccent in de bak.

De kogeltjes doen het bijna allemaal ook heel goed. Er is één mannetje wat niet zo goed lijkt te zien, die heeft het wat moeilijker. Hij is echter nog goed levendig dus blijf het voor nu even in de gaten houden. De meesten zijn echter lekker bol. Ze hebben wel ook ontdekt dat de neo's leuk zijn om als groep op te jagen, dus ben benieuwd of die zich in stand weten te houden. Er zitten veel verstopplekken in de bak en ze zijn met véél. Maar de peas zijn natuurlijk ook met een hele groep en het zijn felle jagers.

Niet in hele prachtige staat, maar ben er nog steeds blij mee en de plantjes beginnen mooi wat te groeien.
juli-2022.jpg


Eén van de bollies
295314612_10219249678406406_5262227534880269315_n.jpg
 
Ik vind dit een erg mooie bak. Het ziet er, naar mijn mening, ook uit als een droom voor de vissen die je hebt. Ook de wortels van je drijvers voegen veel sfeer toe vind ik.

Succes en plezier met je bak.
 
Ik vind dit een erg mooie bak. Het ziet er, naar mijn mening, ook uit als een droom voor de vissen die je hebt. Ook de wortels van je drijvers voegen veel sfeer toe vind ik.

Succes en plezier met je bak.
Dankje! Denk ook dat de vissen er totaal geen probleem van maken dat het hier en daar nog wat "slordig" is haha. Ik zie in elk geval het nodige kweekgedrag en door al het groen kunnen alle kogeltjes zich ook goed voor elkaar verstoppen waar nodig.

Ag zo heeft ieder aquarium ups en downs
Ach ja precies. En met hoe kort hij feitelijk nog staat, zie ik het ook nog steeds als een "bak in opbouw". En het scheelt dat ik sowieso wel hou van een beetje "overwoekerde" bakken qua groen haha.
 
Wauw wat een prachtige bak!! Dit is zegmaar precies wat wij thuis graag zouden willen haha inclusief kogeltjes.
 
Ik heb een kogel te koop staan. Die komt bij Marlies vandaan en is in Kockengen af te halen.
 
Ik heb een kogel te koop staan. Die komt bij Marlies vandaan en is in Kockengen af te halen.
Is het gelukt een goede plek voor het kogeltje te vinden?



Hier draait de bak inmiddels al weer een maand of vier. Hij is nog niet helemaal waar ik hem wil hebben, maar ben wel tevreden met hoe de bak nu ontwikkeld. Had wel een enorme planaria uitbraak, dus heb een val neergezet (het flesje met de oranje dop) om eerst het dikste er uit te vangen voor ik met flubenol aan de slag ga.




Er zitten echt een paar ontzettend mooie mannetjes tussen die redelijk wat rood/oranje hebben. Ze zijn alleen maar lastig goed op de foto te krijgen haha. Klein en snel.
20220919_194557.jpg


20220919_194035.jpg


Vrij licht vrouwtje
20220919_194123.jpg


Overzichtsfoto
September2022.png
 

Terug
Bovenaan