Rio 125


Het beste is dat de gaatjes iets naar onder wijjzen zeg maar in een hoek van zo n 30 graden.
 
Zo als dit nu heb ze iets meer omlaag gedaan en de dropchecker terug naar het miden waar ik veel bellen zie evennkijkken of het niet te veel is
 

Bijlagen

  • 20221102_172426.mp4
    112.8 MB
Ik zie volgens mij mega veel bellen en dat is minder mooi om eerlijk te zijn. Ik zou dan echt kijken naar een flipper/inline.
 
Datbgeoorenplesticke ding is dat tog
 
Ga denk ik kijkken voor dat ding voor me filter slang
 
Maar de stroming van de bak is wel goed denk ik nu en zie aleen gaatjes in mijn klim op die ik zondag heb gekocht maak ik zo even een foto van

Voor de rest groeit alles goed en zie aleen wat groen alg op mijn glas net dat zaterdag weer even schoon maken
 
Komt het door dat ze zich aan passen om dat ze pas sinds zondag staan
 

Bijlagen

  • 16674084890397234097284717850518.jpg
    16674084890397234097284717850518.jpg
    182.5 KB · Weergaven: 40
  • 16674106341341620470475145770344.jpg
    16674106341341620470475145770344.jpg
    119.8 KB · Weergaven: 42
Kan ik als ik het verwijder het interne filter nog wel de verwarming gebruiken wat er nu in dat filter zit?
 
Misschien gaat er teveel in bij je bak en komt er daardoor weinig uit.
Het kan heel simpel zijn.
 
Ja klopt zal het iets zijn voor mijn bak en dan de interne er uit
 
Kwa co2 bedoel je
Alles eigenlijk, je zit nog niet boven een meter lengte daar hoef je geen probleem van te krijgen, zo klein is heel makkelijk maar dan moet je er mijns inziens niet zoveel mee klooien dus wederom geen middeltjes of mest of co2 je kunt ook eerst leren wat er gewoon in groeit
 
Komt het door dat ze zich aan passen om dat ze pas sinds zondag staan
Hat je het over deeze bellen teller jessicapilon

Op die foto die ik geplaatst heb of is de teller gewoon terrein en moet ik naar een L gaan dit is een miedium teller
 
De maat van een bellenteller is niet van belang zolang je maar het aantal bellen kan tellen. Je hebt ze in vele soorten en maten maar dat maakt opzich verder niet uit.
Voordeel bij een flipper is dat je geen bellenteller hoeft te gebruiken omdat je de bellen in de flipper kan tellen.
 
Edwin68

Het is niet ,o dat ik vandaag bedacht heb ik ga over pp co2 dat is niet zo heb ik al 1.5 over naar zitten denken en om dat ik het niet lekker draaiend kreeg de bak in dat 1.5 zo wat alles er aan ge daan wat ik kon en nix hielp.
En nu met de co2 er bij zie ik zoon groote sprong in de bak kwa groei in de planten en hoe schoon de bak blijft en dus wel ik nu voor mijn zelf dit resutaat behouden en ben ik aan het kijkken hoe ik de stroming in de bak echt perfeckt krijg.
Stap 1 wort eerst de binne filter er uit en dan de spraibar over de heele lengte krijgen . En het dan weer aan kijken hoe het proces verloopt is ook meer datbik die dropchecker niet mooi lichtgroen krijg die is aleen licht groen als ik van boven af kijk heb hem nu elke dag een nieuwe plek gegeven om de 10 a 12 uur en de kleur verandert niet en heb nu de co2 toevoer al 2dagen lopen op hoe hij staat zo lang de checker niet geel wort is het niet te veel .lijkt mij maar ik wil nu gewoon alles 100% proberen te doen kwa planten dat alles echt mooi gaat draaien​
 
Stap een gezet interne filter is er uit
 

Bijlagen

  • IMG-20221103-WA0101.jpeg
    IMG-20221103-WA0101.jpeg
    237.7 KB · Weergaven: 44
  • IMG-20221103-WA0091.jpeg
    IMG-20221103-WA0091.jpeg
    313.8 KB · Weergaven: 42
Nu je interne filter er uit is heb je wel een boel ruimte over natuurlijk maar je moet nu wel rekening houden met een nitriet of ammoniak piek omdat je balans kwa bacteriën veranderd is. Ik wilde eigenlijk net zeggen dat ik me om het gebrek aan stroming bij je filter weinig zorgen hoeft te maken als ik jou was.
De voedingsstoffen die vinden hun plek wel denk ik en als je water stroomt circuleert al het water wel voldoende door ook op de plekken waar het stil lijkt te staan. Alleen kan het zijn dat op de plek met minder stroming de planten het iets minder mooi groeien. Ik kan me voorstellen dat vissen de variatie van stroming juist fijn zouden vinden overigens maar zonder intern filter heeft ook zn voordelen als een extern je voldoening kan geven 😄
 
Zo de spray baar is aan gelegt over de heele breedte van de bak nu aleen nu kleurt de co2 dropchecker nog donker groen waar moet ik nu de diffuser plaatsen heb hem nu in het midden van bak hangen jullie nog tips kan even geen externe diffuser hallen
 

Bijlagen

  • 16675784414019134999460134869080.jpg
    16675784414019134999460134869080.jpg
    241 KB · Weergaven: 36
Wat zal de beste plek zijn hoe hij nu zot is een test om te kijken hoe het nu verdeeld graag tips
 

Bijlagen

  • 20221104_173601.mp4
    67.1 MB
Die heb ik bewaart uit het interne filter zal ik daar iets mee kunnen
 

Bijlagen

  • 16675802625495878061342975589983.jpg
    16675802625495878061342975589983.jpg
    76.7 KB · Weergaven: 33
Ja dat hat ik dan blijven de bellen op de filter uitstroom plakken
 
Ja dat hat ik dan blijven de bellen op de filter uitstroom plakken
Dat is alleen maar goed dan heeft het alle tijd om te vermengen met het water 😄 hoe verder af je van de bellen test hoe nauwkeuriger je de meting hebt je wilt een soort gemiddelde vinden zonder dat de pure co2 de correcte meting vermaskerd denk ik zelf
 
Die heb ik bewaart uit het interne filter zal ik daar iets mee kunnen
Ligt er aan je kan er vanalles mee als je maar weet wat je er mee wilt bereiken. Als je meer stroming wilt of de stroming wilt geleiden, dan zou je het pompje ook los kunnen gebruiken maar dan moet je het wel veilig voor de vissen maken dat ze niet worden opgezogen. Soms kan je ook te veel van het goedde hebben, ik denk niet dat je je te veel zorgen om de stroming hoeft te maken 😀
 
Ligt er aan je kan er vanalles mee als je maar weet wat je er mee wilt bereiken. Als je meer stroming wilt of de stroming wilt geleiden, dan zou je het pompje ook los kunnen gebruiken maar dan moet je het wel veilig voor de vissen maken dat ze niet worden opgezogen. Soms kan je ook te veel van het goedde hebben, ik denk niet dat je je te veel zorgen om de stroming hoeft te maken 😀
Oke aleen waarom wort de drop teller dan niet licht groen dus de co2 belletjes lossen dan op in het water als het blijft hangen aan de spraybar
 
Oke aleen waarom wort de drop teller dan niet licht groen dus de co2 belletjes lossen dan op in het water als het blijft hangen aan de spraybar
Kan aan 2 dingen liggen, niet genoeg co2 of niet genoeg verbinding met het water. Co2 en h2o (waterstofdioxide en koolstofdioxide) raken in aanraking met elkaar en vormen hierdoor de h2co3 (koolzuur) wat planten nodig hebben om te groeien. Deze chemische verbinding neemt plaats in je aquarium en hoe meer water er in contact met koolstofdioxide in aanraking kan komen hoe beter, met andere woorden als het in je aquarium blijft hangen heeft het continu effect terwijl wanneer het naar de oppervlakte stijgt het effect afneemt. Ook stroming en de oppervlakte van de bellen in contact met het water kan een rol spelen. Wat de oorzaak is dat water en koolstofdioxide in koolzuur veranderd weet ik niet. Daar zou ik me meer in moeten verdiepen. Misschien bind de koolstof en waterstof niet goed met elkaar en ligt het daar aan.
 
Oke aleen waarom wort de drop teller dan niet licht groen dus de co2 belletjes lossen dan op in het water als het blijft hangen aan de spraybar
In de checker staat water (niet in de bol) en daar komen de gassen af en zo verkleurt hij door de koolzuurgassen. Daarom neemt zo n checker ook eventuele zuren in het water niet mee in de kleurbepaling.
 
Zo nieuwe planten hoe snel groeit dit en staat het zo juist op gesteld waar het staat wil ik het dicht be groeit hebben gaat het ook gebeuren met hoe het staat nu en hebben ze ook kleikegels nodig?
 

Bijlagen

  • IMG-20221105-WA0027.jpeg
    IMG-20221105-WA0027.jpeg
    126.8 KB · Weergaven: 39
  • IMG-20221105-WA0029.jpeg
    IMG-20221105-WA0029.jpeg
    98.9 KB · Weergaven: 45
In de checker staat water (niet in de bol) en daar komen de gassen af en zo verkleurt hij door de koolzuurgassen. Daarom neemt zo n checker ook eventuele zuren in het water niet mee in de kleurbepaling.
Nee de bol zit aleen de floeistof
 

Terug
Bovenaan