Ringbandsnoekjes geslacht


Ik heb hier 2 mannen en 4 vrouwen in een rekord 60 zitten. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden en ze zitten er toch al wel even in. Het was hier ook erg slecht te zien bij de lfs of het mannen of vrouwen waren. Ze waren nog erg jong en hebben amper kleur door transport. Leverancier bepaald hier ook het geslacht, waar de lfs van op de hoogte is. Als ik bewust om een bepaald geslacht vraag bestellen ze er gewoon wat meer. Hebben ze bij mijn snoekjes toenertijd ook gedaan. Wat ik niet haal gaat gewoon de verkoop in. Ik wacht ook altijd een dagje of anderhalf voordat ik vissen ophaal. De vissen zijn dan meer op kleur als ik ze op kom halen. De lfs weet dit en houd ze voor mij. Ik wil meestal vissen die ze niet hebben, waarbij ik soms wat langer moet wachten ivm het niet leverbaar zijn. De prijs gaat meestal juist wat omlaag omdat ik zo lang heb moeten wachten..
 
Tot nu toe gaat alles prima. Zie wel dat 1 vrouwtje een beetje onderin hangt, bij de mosbal. Geen idee waarom.. De rest zwemt gewoon bovenin / soms in het midden door de bak.

Waarom liever 5 mannen en maar 1 vrouw?
 

Terug
Bovenaan