Ringbandsnoekjes geslacht


Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

Ik ben zojuist terug van de LFS, had daar ringbandsnoekjes besteld (2 mannen, 4 vrouwen).
Nu heb ik ze in het aquarium zitten en nu kan ik ze goed bekijken.. Er zijn er 5 met kleur in de staart en ��n met een doorzichte staart.. Heb ik dan nu 5 mannen en 1 vrouwtje?!

Heb even een foto gemaakt voor de duidelijkheid, ze zijn nog erg klein!:

yipqeNJI7JoCEBFWlZP7o8J7l4tgnrT_.jpeg
DSC_0058 by Zanziee, on Flickr
 
Ik ben dr bang voor idd..Volgende keer meekijken als ze de vissen uitvangen, dat scheelt al een hoop.

Sarcasme aan: Waarschijnlijk gaan er toch straks een paar het hoekje om, kan je gelijk aanvullen met vrouwen. Erg teer visje dit.
 
Ze hadden er 6 voor mij besteld.. 2 mannen en 4 vrouwen.. Kon niet kiezen.
 
Zanziee zei:
Ze hadden er 6 voor mij besteld.. 2 mannen en 4 vrouwen.. Kon niet kiezen.

Natuurlijk wel, je hebt niet gekregen wat je besteld had, je had gekozen
 
Zanziee zei:
Ze hadden er 6 voor mij besteld.. 2 mannen en 4 vrouwen.. Kon niet kiezen.

Bestelling is bestelling. Ik had ze laten zitten totdat de lfs wel hun beloftes nagaan. Nu zit je met teveel mannen en die jagen elkaar de dood wel in. Voor het vrouwtje is het ook niet fijn, die wordt zo flink nagejaagt tot dr dood.

Zo kreeg ik eens Aplocheilus lineatus ipv de bestelde panchax.. :stom: en ook nog eens 2 mannen en 1 vrouw ipv 1 man en 2 vrouwen. De leverancier heeft dus nooit mijn geld gekregen, moet ie maar correct leveren.
 
Hoe weten we zeker dat het mannetjes zijn? Op de website van hobby kwekers staat dat :
hobbykwekers zei:
De vrouwtjes: gelijk getint als de mannen maar met afgeronde vinnen

Dus ze zouden allemaal kleuren in de staart moeten hebben? Die zonder kleuren is ook een stukkie kleiner dan de andere 5 trouwens.
 
De mannetjes hebben een verlengde staartvin, bij de vrouwtjes heel iets verlengd maar het verschil is duidelijk te zien. Ook qua kleur in de vinnen zijn de mannen in het voordeel.

Probeer anders nog wat duidelijke foto's te maken, dan kunnen wij goed oordelen.
 
Met heel iets verlengd bedoel je extra stukje staart, klein puntje extra?
Ik ga even foto's schieten.
 
438335zanziee_0_82_dsc_0059.jpg
]

261142zanziee_0_82_dsc_0064.jpg


936156zanziee_0_82_dsc_0088.jpg


765869zanziee_0_82_dsc_0102.jpg


717778zanziee_0_82_dsc_0106.jpg


Met de doorzichtige staart kon ik niet goed op de foto krijgen, bleef achterin in het donkere gedeelte zitten.
 
AquaVISie zei:
Natuurlijk wel, je hebt niet gekregen wat je besteld had, je had gekozen
Gummiebeer zei:
Bestelling is bestelling. Ik had ze laten zitten totdat de lfs wel hun beloftes nagaan.
Ik vind beiden misschien wel erg kort door de bocht. Geregeld maak ik mee dat een zaak zegt dat best iets speciaal voor je besteld kan worden, maar dat men voor de man/vrouw verhouding is overgeleverd aan de leverancier en dus op dat punt niets kan beloven. Daar is niets mis mee. In die zin ga daar mee akkoord als je de bestelling plaatst. Wordt dit niet vermeld, dan is het een ander verhaal.

Gummiebeer zei:
Zo kreeg ik eens Aplocheilus lineatus ipv de bestelde panchax.. stom en ook nog eens 2 mannen en 1 vrouw ipv 1 man en 2 vrouwen. De leverancier heeft dus nooit mijn geld gekregen, moet ie maar correct leveren.
Andere soort dan besteld vind ik een geheel ander verhaal.

~ Ivo
 
Ze hebben wel aangegeven dat ze niet konden beloven of het echt 2 mannen en 4 vrouwen zouden zijn.. Maar 1 vrouw en 5 mannen is wel heel afwijkend (als dat zo is.. Ben er zelf nog niet over uit).
 
De leverancier kan heel goed de vrouwen en mannen onderscheiden, enkel hebben ze daar geen zin in want dat kost tijd. Het is de makkelijke weg die zij bewandelen, want tijd is geld.

Zanziee, beter neem je effe contact op met jouw lfs met jouw verhaal. Als het een fatsoenlijke zaak is nemen zij jouw klacht serieus op. En laten we heel eerlijk wezen, deze vissoort wordt vaak aangeboden sinds het aquascape in is, dus zij kunnen vast wel meer bestellen.

Op de foto's zie ik zeer duidelijk enkel mannen, dus 5 man, 1 vrouw. En dat gaat niet goed komen voor het vrouwtje.
 
Zanziee zei:
Ze hebben wel aangegeven dat ze niet konden beloven of het echt 2 mannen en 4 vrouwen zouden zijn.. Maar 1 vrouw en 5 mannen is wel heel afwijkend (als dat zo is.. Ben er zelf nog niet over uit).

Grote onzin. Niet kunnen beloven.. Ik ga naar de bakker, ik heb 1 witbrood en 1 bruinbrood besteld.. bij de bakker aangekomen krijg ik sauzijcenbroodjes ipv het witbrood. Ga jij daarmee akkoord?

Als een groothandel al niet goed kan leveren ben ik daar heel snel klaar mee.
 
Gummiebeer zei:
En laten we heel eerlijk wezen, deze vissoort wordt vaak aangeboden sinds het aquascape in is, dus zij kunnen vast wel meer bestellen.
Ik heb toch meerdere winkeliers horen klagen over de tegenvallende verkrijgbaarheid van dit visje. Onvoorspelbaar wanneer wel en wanneer niet, de aantallen, etc.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Gummiebeer zei:
En laten we heel eerlijk wezen, deze vissoort wordt vaak aangeboden sinds het aquascape in is, dus zij kunnen vast wel meer bestellen.
Ik heb toch meerdere winkeliers horen klagen over de tegenvallende verkrijgbaarheid van dit visje. Onvoorspelbaar wanneer wel en wanneer niet, de aantallen, etc.

~ Ivo

Waarom kan ik er zo aankomen?
Winkeliers laten jouw graag dingen geloven zodat zij de prijs kunnen opschroeven.
 
Heb even gebeld, ze voelde zich flink schuldig. Mag de mannetjes terug doen (doe er dan 3 terug, heb ik er nog 2 over), ze gaan bij bestellen, alleen maar vrouwtjes nu. Duurt wel even, maar hopelijk komt het goed. Ze hebben mij verzekerd dat het goed gaat komen.

Is het trouwens verstandig om er maar 3 terug te doen? Of raden jullie aan alles terug te doen tot het compleet is? (ivm. stress lijkt mij het niet echt bevorderlijk, maar 2 man 1 vrouw weet ik ook niet of dat goed samen gaat)
 
Dat is netjes :)

Gummiebeer zei:
Waarom kan ik er zo aankomen?
Dat weet ik niet. Momenteel zitten ze wel bij de groothandel ja. Dat was een paar weken geleden anders.

Gummiebeer zei:
Winkeliers laten jouw graag dingen geloven zodat zij de prijs kunnen opschroeven.
Waar is dit op gebaseerd? De Betta's die de speciaalzaak vorig jaar voor ons bestelde - waarvan ze ook niets konden beloven over geslacht - waren veel goedkoper dan vantevoren gedacht. Prijs opschroeven?

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Dat is netjes :)

Gummiebeer zei:
Waarom kan ik er zo aankomen?
Dat weet ik niet. Momenteel zitten ze weer bij de groothandel ja.

Gummiebeer zei:
Winkeliers laten jouw graag dingen geloven zodat zij de prijs kunnen opschroeven.
Waar is dit op gebaseerd?

Gebaseerd op ervaring. Als jij bijvoorbeeld nu besteld heb ik ze overmorgen binnen. Waarom zou een grote lfs dit zogenaamd niet kunnen? Omdat ze dan de prijs mooi kunnen opschroeven, want "het is slecht verkrijgbaar".. uhu.
 
Onze ervaring is dus volkomen anders ;)

Oke, niet met deze specifieke soort.
 
Zanziee zei:
Heb even gebeld, ze voelde zich flink schuldig. Mag de mannetjes terug doen (doe er dan 3 terug, heb ik er nog 2 over), ze gaan bij bestellen, alleen maar vrouwtjes nu. Duurt wel even, maar hopelijk komt het goed. Ze hebben mij verzekerd dat het goed gaat komen.

Is het trouwens verstandig om er maar 3 terug te doen? Of raden jullie aan alles terug te doen tot het compleet is? (ivm. stress lijkt mij het niet echt bevorderlijk, maar 2 man 1 vrouw weet ik ook niet of dat goed samen gaat)

Das netjes!

Gewoon 3 mannen terug en daarvoor 3 vrouwen nemen. Heb je netjes 2 man voor 3 vrouw, dan moet het goed komen. :thumbs:
 
Ik vind 2 mannen tricky. Kans bestaat dat de dominante de ander continu opjaagt met de dood van de laatste als gevolg. Vind 1 man of 3 mannen veiliger.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Onze ervaring is dus volkomen anders ;)

Oke, niet met deze specifieke soort.

Tja, mss ligt het ook aan per leverancier. Sinds kort zijn wij ook overgestapt van leverancier aangezien de vorige niet zijn beloftes na kon komen.
 
Dus jij zegt Ivo, doe ze allemaal (alleen de vrouw misschien niet) terug en wacht tot het setje compleet is?

2 voor 4 wordt het dan! :) Vind het wel erg mooie visjes moet ik zeggen!
 
Mascha&Ivo zei:
Ik vind 2 mannen tricky. Kans bestaat dat de dominante de ander continu opjaagt met de dood van de laatste als gevolg. Vind 1 man of 3 mannen veiliger.

~ Ivo

2 man en 3 vrouw kan goed, mits voldoende drijfplanten en verstop plekken is mijn ervaring.
 
Gummiebeer zei:
Mascha&Ivo zei:
Onze ervaring is dus volkomen anders ;)

Oke, niet met deze specifieke soort.

Tja, mss ligt het ook aan per leverancier. Sinds kort zijn wij ook overgestapt van leverancier aangezien de vorige niet zijn beloftes na kon komen.
Als je het kan veroorloven om over te stappen inderdaad doen.
En ervaringen kunnen verschillen, niets mis mee. Ik heb in ieder geval de keren dat iets voor ons besteld werd niet het idee gehad dat 'slechte verkrijgbaarheid' werd aangedragen en daarbij in het achterhoofd nog eurotekens verstopt zaten. Ik onthoud het wel.

~ Ivo
 
Zanziee zei:
Dus jij zegt Ivo, doe ze allemaal (alleen de vrouw misschien niet) terug en wacht tot het setje compleet is?
Bij een totaal aantal van 6 zou ikzelf inderdaad kiezen voor 1m/5v of 3m/3v.
Maargoed, ook hier verschillen de ervaringen, vandaar dat ik het 'tricky' noem en niet per se afraad.

~ Ivo
 
Zanziee zei:
Ze hebben wel aangegeven dat ze niet konden beloven of het echt 2 mannen en 4 vrouwen zouden zijn..

Dat had je dan inderdaad meteen moeten zeggen, dan had ik niet gereageerd hierop. Zo zie je maar weer, duidelijkheid voor alles, dan voorkom je een hoop foutieve reacties
 
Ja, dat is waar. Maar in de LFS zeiden ze dat het 4 vrouwen en 2 mannen waren dat geleverd waren, ze hebben het zelf dan ook niet echt goed bekeken.. Heb het nog gevraagd aan de telefoon toen ze belde dat de visjes geleverd waren.
 
Heb 3 mannen terug gedaan, 1 vrouwtje + 2 mannen zitten nog in mijn bak. Heb de kleinste mannetjes erin laten zitten.
Ze hebben nu alleen maar vrouwen besteld bij de LFS, dus ben benieuwd. Weet nu dat ik goed naar de staart moet kijken, wel handig om te weten.
 
Ik neem de titel erg letterlijk. Waarom zou je zulke kleine beestjes slachten? Er zit geen vlees aan! :D
 
Gaat dat bij jou goed? 2 mannen?

Ik zou liever 5 mannen hebben. Met 1 vrouw.
 

Terug
Bovenaan