Project dwergklauwkikker


Mascha&Ivo zei:
ja, want anders raadden we hem wel af ;)

(al zou jouw aquarium nog een flinke bos hoge planten of op zijn minst een paar plukken drijfplant knnen gebruiken voor de Betta)

:thumbs:

Planten zullen Betta s zeker op prijs stellen en een leuke drijver is ook wel de Drijfbamboe moet ik zeggen.
 
Lijkt inderdaad sprekend op bamboe bladeren.
Maar kwa planten. Kleine, hoge of drijvende planten?
 
Ze hebben graag planten om tussen te kunnen schuilen/zitten en daarbij ook graag drijvers waar ze eventueel een schuimnest in kunnen maken.
Drijfbamboe is een makkelijke plant bij voldoende licht. er zijn natuurlijk genoeg soorten drijvers te koop op de markt.
Zowel de kikkers als de Betta zullen veel planten op prijs stellen.
 
Bedankt denk dat ik het graag bij eikenblad hou als drijfplant. Anders komt er nauwelijks licht meer in de bak. Zat zelf te denken aan wat hoge planten en die dan te laten drijven. En dan nog wat andere plantjes in de grond. Maar wil graag de voorkant een beetje open laten zodat ik de kikkertjes nog wel kan zien.
rio2036a.jpg
 
Ja dat is ook een prima drijver hoor. Ik heb hier ook de voorkant open zodat we ze goed kunnen zien.
Vergeet niet om je no2 goed in de gaten te houden ;).
 
Zal ik doen. Die kikkers worden snel dik. Maar een kikker is heel mager terwijl de rest heel dik is. Zou ik die kikker apart eten geven en dan weer terug in de bak stoppen?
 
Ik hoorde dat veel kwekkers kleuren in betta's injecteren of op een andere manier ze mooiere kleuren geven. Weet iemand hoe ik kan ervoor kan zorgen dat ik geen betta koop waabij deze dierenmishandeling is toegepast ?
 
;( ik kan maar geen leuke betta vinden..
Weet iemand waar ik mooie betta's kan vinden?
 
Bij Aquadistri kun je mooie bestellen maar die zijn prijzig. Kijk eens bij Ruinemans en als je dan wat ziet kun je kijken wie daar leverancier van is.
 
nekoneko zei:
Zal ik doen. Die kikkers worden snel dik. Maar een kikker is heel mager terwijl de rest heel dik is. Zou ik die kikker apart eten geven en dan weer terug in de bak stoppen?

Bij mij is de albino ook een stuk ieler hoor dan de andere 5 bruine. Terwijl hij wel goed mee zit te eten. Zal zn bouw wel zijn denk ik dan maar. Die van jou is nooit dik geweest denk ik dus na al die jaren zou ik daar niet wakker van liggen.
 
Inmiddels draait de bak nog steeds niet zo lang, toch? Dan: wachten.

Geduld zou sowieso wel van pas komen, ook bij het zoeken van een beestje. Hebben ze er geen die je aanspreekt? dan misschien een paar weken later nog eens kijken of ze wel iets voor je hebben. Zonder geduld kom je nergens in deze hobby. Hoe lang heb je naar een Betta gezocht? Twee dagen?
 
Alexej zei:
Inmiddels draait de bak nog steeds niet zo lang, toch? Dan: wachten.

Geduld zou sowieso wel van pas komen, ook bij het zoeken van een beestje. Hebben ze er geen die je aanspreekt? dan misschien een paar weken later nog eens kijken of ze wel iets voor je hebben. Zonder geduld kom je nergens in deze hobby. Hoe lang heb je naar een Betta gezocht? Twee dagen?

De TS had het over kijken ernaar dus ik ging er meer vanuit dat hij wilde kijken welke soort hij zou willen hebben. Dus of het een CT zal worden of een......
Ik zou ook zeker 4 weken als indraaiperiode aanhouden, maar dat is hem al te kennen gegeven dacht ik ;).
 
jessicapilon zei:
De TS had het over kijken ernaar dus ik ging er meer vanuit dat hij wilde kijken welke soort hij zou willen hebben. Dus of het een CT zal worden of een......
Ik zou ook zeker 4 weken als indraaiperiode aanhouden, maar dat is hem al te kennen gegeven dacht ik ;).

We reageerden tegelijk John, mijn reactie was aan nekoneko gericht, en was geen reactie op jouw reactie :stars: :D
 
Ja maar of je daar ook zo kan kijken weet ik niet. Op hun site staat wel alles wat er te bestellen is.
 
Ik ga gewoon mee met het vissenasiel. Visjes kopen bij de groothandel
 
SaskiaZ zei:
nekoneko zei:
De bak heeft dacht ik al vier weken gedraaid. Maar ik zoek ook alleen en wil nog niks kopen.
Ga dan dit weekend kijken bij Ruinemans.
Het is deze winkel toch ? https://www.ruinemans.com

Heb je een afspraak daar gemaakt dan om te kunnen komen kijken?

Dat is namelijk een groothandel, geen winkel. Verkoopvoorwaarden:
https://www.ruinemans.com/nl-NL/16/verk ... arden.html
Dus je moet nogal wat vis kopen in 1 keer. Plus je moet een BTW nummer hebben.
Dat meende ik ook al. Straks gaan alle partikulieren daarheen ;).
 
In het weekend is Ruinemans dicht.

AFHALEN :
Voor de door u af te halen bestelling zijn wij geopend van maandag t/m donderdag van 7.00 uur tot 14.30 uur. Het vooraf doorbellen van een z.g. stambestelling werkt tijdbesparend en ter plaatse kan altijd nog bijgekocht worden. Het minimumbedrag voor afhaalbestellingen is � 125,-. - See more at: https://www.ruinemans.com/nl-NL/16/verk ... EGdXq.dpuf
 
Bijna niks van wat deze persoon zegt is waar. Lijkt echt steeds meer op een trol.
 
Het vissenasiel gaat visjes kopen...snap jij de logica nog??

Dat snap ik eigenlijk ook niet maar tja je moet geld verdienen om de huur en stroom te kunnen betalen en als dat niet lukt door alleen weggegeven vissen te verkopen dan moet dat door te kopen.
 
Maar ja in hoeverre is het dan nog een echt asiel. De lfs hier neemt ook wel visjes aan van mensen die ze kwijt willen maar noemt zich geen asiel.
Het is maar net wat je bij die definitie eronder verstaat.
 
Tja.. ze nemen alle vissen aan. Ze kopen volgens mij alleen maar maanvissen en tetra's.
De rest (ong 98% gok ik) is weg gedaan.
 
Zat nog even te kijken naar andere vissen. Heb een lijstje gemaakt van leuke vissen.
Welke hiervan zouden in mijn bak kunnen ?

Badis Badis
gastromyzon-punctulatus
dario dario
Hara erdoni
boraras merah
betta's
 
Badis badis kan.
Gastromyzon Punctulatus kan ik niets over vinden kwa bak formaat.
dario dario kan.
Hara erdoni kan niet.
boraras merah kan.
betta's kan.

Dit is volgens de sites. Maar kan het ook volgens jullie?
 
Dat gaat de goede richting uit ja.

Houd rekening met het volgende:
- Badis badis is subtropisch
- Dario dario is subtropisch; vrouwtjes zijn lastig te vinden/komen nauwelijks deze kant op (wat verkocht wordt als vrouw is meestal man
 
Kan ik van java mos een achterwand maken als ik plasticgaas aan de achterkant vast maak en daar javamos achter leg?
m77JctCzAF7Qas7kFESyplPw6hHYIL_M.jpeg
 

Terug
Bovenaan