Profito en easy carbo


trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
3,247
Leeftijd
46
Locatie
Grootebroek
Ik was afgelopen dagen een kast aan het uitruimen en vond daar nog een aangebroken fles easy carbo en een aangebroken fles pro fito staan. Was helemaal vergeten dat ik die nog had.
Aangezien ik deze bak nu bijna 2 maanden heb en de vorige 2 jaar en bij bij de bakken geen vloeibare bemesting nodig had zijn de flesjes dus meer dan 2 jaar oud, en dat kan kloppen want ik heb het wel gebruikt in de bak die ik voor de Lido had (dat was een cyano aquarium)

Is het verstandig om dit nog te gebruiken of kan ik het beter niet doen?
Het ruikt wel sterk maar dat is geloof ik normaal bij dat spul.
 
Weg doen naar mijn idee, daar het al open is geweest zal de zuurstof daar in mogelijk voor een verandering hebben gezorgd.
 
Ik weet niet wat zo'n fles kost maar zo kostbaar is het geloof ik niet. Zou er geen risico mee willen lopen
 
Ik weet niet wat zo'n fles kost maar zo kostbaar is het geloof ik niet. Zou er geen risico mee willen lopen
plm 8.50 voor een halve liter.
Koop je twee pakjes cms+b voor en die gaan ook nog eens twee keer zo lang mee.
 
Ik wilde enkel aangeven hiermee dat de csm die Dirk noemt eigenlijk nog voordeliger is dan bij een prijs van 8,50;)
 
Het kost wel wat. Maar dat is niet een bedrag om met je planten of vissen te experimenteren.
Is niks experimenteren aan.
CSM+B is een bekend product wat diverse mensen hier gebruiken.
Easy life maakt prima producten maar rekent er flink voor.
Neem een fles fosfo die maak ik onder de 50 cent zelf.
 
Een halve liter csm kost ongeveer 5 euro en dat is een stuk voordeliger dan de 13,50 wat Profito kost per halve liter.
 
Ondanks dat ben ik de afgelopen jaar meer geld aan deze hobby kwijt geraakt als de laatste vier jaar schat ik.
Kwijtgeraakt of geïnvesteerd? :D

Veel mensen vinden het onvoorstelbaar om € 500,- te investeren in een mooi aquarium. Maar 5 dagen all-in voor € 700,- is dan weer helemaal niet zo gek?

Ach, het is maar waar je het aan wilt besteden!
 
Is niks experimenteren aan.
CSM+B is een bekend product wat diverse mensen hier gebruiken.
Easy life maakt prima producten maar rekent er flink voor.
Neem een fles fosfo die maak ik onder de 50 cent zelf.
Ik blijf gelukkig wel ontopic en reageer op het feit dat iemand vraagt om oud spul te gebruiken. Dat is wel degelijk experimenteren want je weet niet of de vissen en planten dat nog wel leuk vinden.
 
Ik blijf gelukkig wel ontopic en reageer op het feit dat iemand vraagt om oud spul te gebruiken. Dat is wel degelijk experimenteren want je weet niet of de vissen en planten dat nog wel leuk vinden.
Ja daar heb je gelijk in.
 
Mocht @trotsemammie een nieuw flesje kopen, dan kan ze het vergelijken.

Zet ze naast elkaar en vergelijk kleur en geur.
Los van elk wat op in een liter water en gooi er je testsets overheen.

Dan weten we meer dan nu... We zijn er nog niet. Maar we weten iets.
 
Thea , alles in poeders gebruiken .
Je hebt wel per poeder 5 min meer nodig om klaar te maken dan wanneer je iets kant en klaar koopt , maar de prijs is goedkoper .
Daarnaast kun je ook alles toevoegen apart naar de noden van jou aquarium .

ps : Die 5 min meer werk is het klaarmaken van 500 ml per poeder maar daar doe ik dan ook een paar maand mee .
 
mooiste vergelijking vind ik Easylife fosfo versys fosfaat bij aquariumbemesting

Easylife fosfo 8.45 500 ml
Aquariumbemesting 0,8 cent 500 ml
 
Gemak dient de mens is mijn filosofie. En op een van van 500L, ja oke. Of op 20 bakken :D

Bij mij gaat het met 15ml per week ;)
 
Okee erg bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga me eerst eens inlezen over die csm.
En als ik het bestel dan eerst maar eens een zakje ofzo.
En is het dan ook verstandig om de voedings capsules te bestellen?
 
Hangt ervanaf wat je allemaal exact wilt.
Maar bodemcapsules zijn naar mijn idee altijd een goed idee als je geen voedingsbodem, soil of akadama gebruikt.
 
Hangt ervanaf wat je allemaal exact wilt.
Maar bodemcapsules zijn naar mijn idee altijd een goed idee als je geen voedingsbodem, soil of akadama gebruikt.

Ik heb van Ton wat van die capsules gekregen om ze bij de hn plant te doen die ik toegestuurd kreeg van een forumlid.
Helaas floepten de capsules weer omhoog, en toen ze eindelijk bleven zitten woelde de corys ze om waardoor het om de HN plant nu bezaaid ligt met bolletjes
En als ik de bolletjes weer terug duw dan graven de corys ze weer uit.
 

Terug
Bovenaan