Profito en easy carbo


Andere mogelijkheid is om er bordjes bij te zetten met de tekst verboden te graven:D;)
 
Volgens mij neemt zo n bodem ook nitraat en fosfaat op als ik het goed heb.
 
Ken het probleem...
Gwn dieper erin proppen en anders dikkere bodem

Die capsules kan ik toch bij jou bestellen @tuinkabouter ?
Wat zijn daar de kosten van, kan je me daarvoor even een privé berichtje sturen?

En ik wil dat cms ook wel proberen, maar wil niet meteen heel veel tegelijk bestellen.
Kunnen de vissen en garnaaltjes hier ook goed tegen?
 
Okee dank je. Er staat alleen wel dat ik onvoldoende recht heb om te reageren op die advertentie...
Wat voor rechten moet ik hebben dan?

En ik zit even op de site van aquarium bemesting te kijken bij de gebruiksaanwijzing van die CMS.
Bij voorkeur met gedemineraliseerd of osmose water, en als er een witte waas ontstaat moet er weer 1 of ander goedje bij....
Hoe kom ik nou weer aan gedemineraliseerd of osmose water (wil daar niet van alles voor aanschaffen, heb ik de financiën niet voor)
Voordat ik dit ga bestellen wil ik me daar eerst eens in gaan verdiepen.
En anders maar gewoon een nieuwe fles easy carbo en pro fito kopen
 
Ik maak de poeders ook aan met kraanwater dus dat kan prima hoor. Zoals Ton al zegt verkoopt de supermarkt het ook wel.
 
Je kan alleen reageren per PB.

Demiwater kan je bij de Dekamarkt kopen 45 cent de liter.
https://www.dekamarkt.nl/boodschapp...rio-gedemineraliseerd-water-demi-1-liter/9451

Ah okee. Wist ik helemaal niet.
Dan koop ik dat uiteraard daar. 45 cent is niks natuurlijk.
Maar nu staat nog wel de volgende zin in de gebruiksaanwijzing vd cms op de website:

Mocht u na verloop van tijd merken dat er een soort witte waas op de bodem verschijnt dient u 20ml AquaCarbo of vergelijkbaar product toe te voegen aan 500ml water. Dit gaat eventuele schimmelvorming en bacterie groei tegen.

Moet ik nou dat aquacarbo ook aanschaffen??
Wat zijn jullie ervaringen?
 
Komt in de praktijk nauwelijks voor,koel bewaren is vaak ook de oplossing en voor gebruik schudden.
 
Ik maak het aan doe er ongeveer 2,5 maand mee en bewaar het in mijn aquariumkast .
Als de deur dicht is staat deze donker . Voor de proef op de soms te nemen heb ik nog een restje in de kast laten staan om eventueel verandering van kleur in het water waar te nemen of schimmels , maar is na 8 maand nog steeds hetzelfde als toen ik het aanmaakte .
Demiwater wordt bij ons soms ook onder de naam strijkwater verkocht .
 
(demi water staat ook op de verf afdeling van de meeste lokale bouwmarkten)
 
Komt in de praktijk nauwelijks voor,koel bewaren is vaak ook de oplossing en voor gebruik schudden.

Ah okee. Gewoon in de koelkast bewaren dus.
Heb ik aan alleen dat poeder of capsules genoeg of is het beter om beide te bestellen en kan het gewoon samen gegeven worden?
 
De poeders is CSM+B dus sporenelementen voor in het water, de capsules zijn als bodemvoeding bij de wortels, dus beiden.
 
Ton heeft gelijk als je planten hebt die wat voeding bij de wortels vragen. Volgens mij verkoopt Wouter ook de AIO momenteel en anders moet je de csm+b los bestellen.
 
Nadeel daarbij is wel dat je de hoeveelheden van een bepaalde soort niet kan sturen en er waren de laatste tijd 2 topics waarbij de nitraat dacht ik te hoog op liep met de AIO. Losse poeders kopen is in zo n geval handiger want dan kun je sturen.
 
Nadeel daarbij is wel dat je de hoeveelheden van een bepaalde soort niet kan sturen en er waren de laatste tijd 2 topics waarbij de nitraat dacht ik te hoog op liep met de AIO. Losse poeders kopen is in zo n geval handiger want dan kun je sturen.
Sws vind ik persoonlijk losse poeders handiger.
Als je bemerkt dat je een bepaalde stof overdoseerd kan je het recept iets aanpassen en zo een mooier resultaat behalen.
“Kost” wat ervaring maar als je eenmaal weet wat je doet is het haast kinderspel.

Maar de capsules die ik verkoop zijn ook all-in-one en zouden 1 jaar actief moeten zijn.
 
In principe zou het in de bodem moeten blijven ja.
Ik heb nog niet gemerkt dat na het plaatsen van de capsules dat 1 van mijn waardes steeg.
Zelfs met mijn graafgrage geophagusen heb ik nog geen problemen ondervonden
 
Mocht u na verloop van tijd merken dat er een soort witte waas op de bodem verschijnt dient u 20ml AquaCarbo of vergelijkbaar product toe te voegen aan 500ml water. Dit gaat eventuele schimmelvorming en bacterie groei teg
Nooit wat van gemerkt ik bewaar de csm+b in de koelkast en de andere oplossing in het aquarium kastje.
 
Pas daarmee op, daar KUNNEN ook andere stoffen aan zijn toegevoegd als parfum e.d.

Ik moest net toch even naar de deka en idd staan daar de flessen demi water. Maar er staan ook flessen strijkwater en dat is toch echt wat anders , daar zitten ook parfums in.

20180523_173021.jpg
 
Die RIO kun je inderdaad gebruiken, is echt 100% demi water. Gebruik ik zelf ook.
 
Ik wil toch nog even verder gaan met dit topic .
Ik wil namelijk graag de poeder bestellen maar het is 5,95 verzendkosten.
Dan kan ik er net zo goed van dezelfde website nog capsules of kleibolletjes bij bestellen denk ik.
Welke raden jullie aan van de website aquariumbemesting.nl?
 
Laatst bewerkt:
Zo...2 zakjes poeder en 1 zakje kleibolletjes besteld.
Zal mij echt benieuwen.
 

Terug
Bovenaan