Planten groeien niet, slecht..


Even een paar foto's, Day led zit voor. Ik wil/denk er over om de 6500 K naar achter te hebben en voorin een color van een 4400 K.
Dat is dan niet juist. 4400 K wil zeggen dat dit een meer geliger kleur is. Dat betekend eigenlijk dat er meer roodtinten in je kleurenspectrum zitten. Die wil je achterin! Dat staan je meeste planten maar ook de hoogste planten. Rood dringt namelijk minder ver door het water dan blauw. En juist dat blauw in een grotere hoeveelheid in een 6500 K kleurenspectrum. Dus die lamp zou voorin moeten waar de lagere planten staan die dan ook beter bereikt worden door deze kleur.
 
Dat is dan niet juist. 4400 K wil zeggen dat dit een meer geliger kleur is. Dat betekend eigenlijk dat er meer roodtinten in je kleurenspectrum zitten. Die wil je achterin! Dat staan je meeste planten maar ook de hoogste planten. Rood dringt namelijk minder ver door het water dan blauw. En juist dat blauw in een grotere hoeveelheid in een 6500 K kleurenspectrum. Dus die lamp zou voorin moeten waar de lagere planten staan die dan ook beter bereikt worden door deze kleur.

Weer wat bijgeleerd. Ik had er geen idee van dat rood en blauw niet even diep doordringen.
 
Even een kleine update. Ik heb een aanpassing en experiment lopen.
1) Experiment.... 4 pvc buisjes per lamp verdeelt om het licht minder fel te hebben.
2) Aanpassing...... gaatjes opgeboord van 2 naar 2.5 mm omdat de stroming te hard ging, gaatjes op 30°.
 

Terug
Bovenaan