Planten dood


R

Rowan'

Guest
Helaas, na drie weken zijn de helft van mijn planten dood gegaan. Hoe mooi ze er ook uit zagen toen ik ze kreeg werd het helaas genoeg minder, nu zitten er allemaal gaten in de bladeren of zijn bladeren gewoon weg. Vrij jammmer. Vond zelf dat mijn Juwel Rekord 600 echt heel weinig licht heeft, heb vandaag dan een HiFlex reflector gekocht bij de bouwmarkt, het licht is nu wel stukken beter.

Temperatuur: Normaal gesproken 25 graden maar was gisteravond vergeten de stekker van het filter en thermometer terug te zetten, deze stonden dus uit ;(. Temperatuur gezakt naar 19,5 graad.

pH: Rond de 7,5

Nitraat: 0,0003

Licht: 15%, zal nu wel stukken hoger zijn met dit reflector.

(Gemeten met me Seneye)

Zal ik gewoon nieuwe planten kopen en de dode planten vervangen? Of zal ik nog even volhouden. Ik kan ook een foto maken van hoe de planten eruit zien als jullie dat willen

Alvast bedankt voor het helpen

- Rowan
 
Tuurlijk eerst een foto. Rowan.!!!!!!!
Tet aanduiding welke planten.

nu zitten er allemaal gaten in de bladeren (geen ijzer)of zijn bladeren gewoon weg...
Kan ,als de watervorm verandert.
 
Bertus zei:
Tuurlijk eerst een foto. Rowan.!!!!!!!
Tet aanduiding welke planten.

nu zitten er allemaal gaten in de bladeren (geen ijzer)of zijn bladeren gewoon weg...
Kan ,als de watervorm verandert.

Foto komt eraan ;)
 
Q1LeeVDwF2RmuJ2EVLnm4ex1HsaAp99f.jpeg


Q1LeeVDwF2RmuJ2EVLnm4ex1HsaAp99f.jpeg


Q1LeeVDwF2RmuJ2EVLnm4ex1HsaAp99f.jpeg
 
Eustralis stelleta (1x)
Ceratopteris thalictroides (2x)
Vallisneria asiatica (2x)
Hygrophila polysperma (1x)
Rotala wallichii (2x)
Hydrocotyle tripartita "Japan" (1x)
Cladophora aegagropila mosbol
Microsorium pteropus (Javavaren) (1x)
 
Geef je ook wat profito? PLanten moeten ook eten,he.
En moerasplanten kleibolletjes.
 
Ik gebruikt het dagbemesting dagelijks (4 a 5 druppels per dag)
 
Bertus zei:
Tja, IK ken het niet, dus kan niet oordelen.
Ik heb niet heel veel ervaring met het hebben van een aquarium. Wat zou je mij aanbevelen nu te doen? De planten vervangen of de planten meer tijd geven om te herstellen?
 
BettaFish96 zei:
Je hebt een nano verzorgingsset... Jouw aquarium is niet een 'nano' ?
Klopt, was van mijn oude NanoCube. Zou in principe toch niet veel uitmaken? Staat gewoon op een druppel per 10L.
 
Ok� maar een kleine bank voor bijv je kamer ga je toch ook niet in een enorme ruimte zetten omdat het ook maar past? Misschien is de dosering per 10ml wel heel weinig omdat het dus bestemd is voor een nano en niet voor zo'n grote bak dan heb je er eigenlijk ook niet zo veel aan. Ik weet niet hoe het zit met dit product maar ik zou gewoon de producten gebruiken die voor deze bak zijn en niet voor een nano
 
BettaFish96 zei:
Ok� maar een kleine bank voor bijv je kamer ga je toch ook niet in een enorme ruimte zetten omdat het ook maar past? Misschien is de dosering per 10ml wel heel weinig omdat het dus bestemd is voor een nano en niet voor zo'n grote bak dan heb je er eigenlijk ook niet zo veel aan. Ik weet niet hoe het zit met dit product maar ik zou gewoon de producten gebruiken die voor deze bak zijn en niet voor een nano
Het gaat toch om het werkend middeltje? Op een kleine bank kun je toch ook gewoon zitten :D
 
Een kleine bank vult een kleine kamer perfect, een kleine bank in een grote kamer heeft maar heel weinig effect snap je, je moet dan veel meer banken toevoegen, tis misschien niet een heel duidelijk voorbeeld
 
Ik vind het wel een leuk voorbeeld , ook al klopt het niet helemaal
Maar ik begrijp wel wat je bedoel .
 
Weet je alle waarden van je bak ook misschien?? Dan doel ik ook op de kh en de ph en de po4 en de no3.
 
Misschien kun je die bij de lfs laten meten. Dan even vragen of ze die willen opschrijven voor je.
 
Oke moet ik maar even kijken of de dierenwinkel bij mij in t dorp dat kunnen meten. Weet wel dat ze een aquarium afdeling hebben maar deze is niet heel groot. Doen veel dierenwinkels dit ook? Of alleen echt speciaalzaken.
 
Nou ik ben dus heen geweest met mijn water en alle waardes waren gewoon goed. Omdat ik geen voedingsbodem had hij mij profito en easycarbo aangeraden, heb met laatst genoemde alleen geen ervaring, iemand anders wel? Hij zei alleen dat ik niet teveel mocht toevoegen. Ook was 12 uur licht per dag te lang, is dit waar?
 
Easy-Life Carbo, maar ook Profito zijn prima producten als je ze op de juiste wijze gebruikt. Houdt je aan de doseringen!
Bij deze producten geef ik nog als tip; doseer per dag en niet per week. Planten kunnen maar beperkt voedsel opnemen.


Groet,
Ben.
 
benvo zei:
Easy-Life Carbo, maar ook Profito zijn prima producten als je ze op de juiste wijze gebruikt. Houdt je aan de doseringen!
Bij deze producten geef ik nog als tip; doseer per dag en niet per week. Planten kunnen maar beperkt voedsel opnemen.


Groet,
Ben.
Doe ik profito ook gewoon een a twee ml per dag. Heb half uur geleden al 10 ml gedaan dus zal vanaf volgende week dit ook dagelijks doen.
 
12 uur is wel veel en al helemaal als je niet zeker bent dat je geen tekorten hebt. Weet je de waarden ook want goed is een breed begrip natuurlijk.
 
jessicapilon zei:
12 uur is wel veel en al helemaal als je niet zeker bent dat je geen tekorten hebt. Weet je de waarden ook want goed is een breed begrip natuurlijk.
Nope, hij gebruikte een teststrip. Dezelfde man hielp mij wel vaker voorheen en heb nooit problemen gehad. Was altijd schappelijk en gaf me zelf een keer een gratis vis :p.
 

Terug
Bovenaan