Parende farlowella's?


Wat jammer dat eentje het maar overleefd heeft, maar super dat je jongen had. Zo lief die kleintjes!
 
Ik zeg je, Laat alles goed doorgroeien, des te meer alg daarop.

En de PH in de gaten houden. desnoods emmer water eruit en osmose erin.

Ze ik nu hier bij de Sturi,s. Gaan als een trein.

IK geef ze ook het geblenderd groenvoer, met spirulina en gelatine.
 
Ik zeg je, Laat alles goed doorgroeien, des te meer alg daarop.

En de PH in de gaten houden. desnoods emmer water eruit en osmose erin.

Ze ik nu hier bij de Sturi,s. Gaan als een trein.

IK geef ze ook het geblenderd groenvoer, met spirulina en gelatine.
Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je met laten doorgroeien?
En groenvoer bedoel je gewoon groentes broccoli enzo?
Eten ze gewoon uit het water dan? Want ik dacht dat ze vooral van oppervlaktes grazen...
 
Dit is de overlevende farlowella
Je ziet al een klein puntneusje groeien
IMG_6391.JPG
 
Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je met laten doorgroeien?
En groenvoer bedoel je gewoon groentes broccoli enzo?
Eten ze gewoon uit het water dan? Want ik dacht dat ze vooral van oppervlaktes grazen...
Beplanting in de bakken.
Dat snoeide ik vroeger om beetje open te houden, laat het nu verwilderen.

Groenvoer , komkommer. broccoli.
Wat ik blender , doe ik spirulina en gelatine door.
Dat in bakjes gieten 0,5 mm dik. dan op de kachel indrogen.
Hangen ze ook dan in. om af te schrapen.


Mooi kleintje.

Hoe kon je nou foto opzetten, benik vergeten.
 
Beplanting in de bakken.
Dat snoeide ik vroeger om beetje open te houden, laat het nu verwilderen.

Groenvoer , komkommer. broccoli.
Wat ik blender , doe ik spirulina en gelatine door.
Dat in bakjes gieten 0,5 mm dik. dan op de kachel indrogen.
Hangen ze ook dan in. om af te schrapen.


Mooi kleintje.

Hoe kon je nou foto opzetten, benik vergeten.
Dat klinkt wel heel goed, alleen vervuilt het niet heel erg? En zinkt het?
Foto kan je heel makkelijk toevoegen, onder je bericht staat een button met 'upload a file' als je daar op klikt ;)
 
Nou? John?:'(onder je bericht staat een button met 'upload a file' als je daar op klikt??

Nou.zie niets.
 
Dat klinkt wel heel goed, alleen vervuilt het niet heel erg? En zinkt het?

Ik hang het met een draadje en knijper in de bak. eerst alle garnalen erop. dan komen de andere erbij.

Ook de Farlowella,s, zitten in andere bakken.
 
Hihi nu moet ik bij je gaan afkijken. Vriend van me heeft jongen van de rineloricaria parva. Voedsel zal grotendeels hetzelfde zijn als bij een farlowella. Nog belangrijke dingen gevonden? Wat eet hij wel/niet?
 
Hihi nu moet ik bij je gaan afkijken. Vriend van me heeft jongen van de rineloricaria parva. Voedsel zal grotendeels hetzelfde zijn als bij een farlowella. Nog belangrijke dingen gevonden? Wat eet hij wel/niet?
Ik kan daar nog geen goed antwoord op geven, gezien er maar een enkele overlevende is... het vrouwtje staat wel weer bol van de eieren dus wellicht binnen enkele dagen weer nieuwe eieren...
 
Er zijn al weer enkele farlowella eitjes gelegd en deze keer wederom op de bodem, er zullen in de loop van de dag nog wel meer eieren komen denk ik..
IMG_6429.JPG

De axelotl eieren ontwikkelen zich ook goed, de kop en kiewen zijn al duidelijk te zien, en af en toe zie ik een larfje bewegen. Ik gok dat deze binnen een paar dagen ook uitkomen
IMG_6431.JPG
 
IMG_6458.JPG
Hoe gaat het met die enkele overlevenden?
Die ene leeft gelukkig nog vrolijk door
Ik vond net weer nieuwe eieren deze waren op de slang van de filter inlaat geplakt en de man zat er bovenop. Ik ben misschien wat te enthausiast geweest met de eieren onder de man weg te schrapen (leek wel met superlijm bevestigd)
De eierenstreng onder de man Zijn anders van kleur en misschien was hij wel bezig met bevruchten en heb ik ze te vroeg verwijderd.
Even afwachten dus
IMG_6472.JPG

Hier zie je een beetje het kleurverschil, de losse eieren zijn wit en de streng is meer doorzichtig..maar het zou ook kunnen dat de losse eieren wit zijn geworden door het witte zand..
 
Leuk, volgende ronde :)

Ik zou papa lekker zijn gang laten gaan en alleeen de eitjes rapen die op de grond liggen als je dat wilt.

Ben benieuwd hoe het deze keer gaat.

Succes :)
 
De laatste lichting eitjes is helaas niks van gekomen, het werd een grote witte klont waar geen ei meer in te bekennen was, de volgende keer laat ik de eieren eerst mooi zitten tot ze bijna uit zijn. De ene baby farlowella is helaas ook gestorven, ik denk door de te sterke stroming van een aquaflow pompje wat ik er in had gehangen, ik heb nu sponsfilters gehaald voor de volgende keer.
De axelotls babies gaan overigens wel erg goed! Ze zijn bijna allemaal uitgekomen en tot nu toe nog geen uitval zoals het lijkt. Ik ben wel benieuwd welke kleuren eruit komen want de voorouders hebben meerdere kleuren en volgens mij zitten er nu ook een aantal witte tussen, wel grappig want alle ouders zijn zwart.
Ik heb hun bakje propvol met watervlooien, zodat ze voldoende te eten hebben.
De eierschalen liggen er nog wel in, omdat er nog een aantal nogsteeds niet uitgekomen zijn..
IMG_6630.JPG
 
IK had het al gevonden, staat rechts. upload bestand.

Jammer dat het mislukt is.

Is hier ook ,hoor. van de 50 blijven er ook 15 in leven.
 
Die losse eitjes de volgende keer eruit zuigen, met slangetje, en in een ei broeder doen.
 
IK had het al gevonden, staat rechts. upload bestand.

Jammer dat het mislukt is.

Is hier ook ,hoor. van de 50 blijven er ook 15 in leven.
Sterven de meeste larfjes bij jou ook in de eerste week na het uitkomen?
Ik zal de volgende keer alleen de gevallen eitjes eruit halen inderdaad. Met eibroeder bedoel je gewoon zo'n artemia apparaat?
 
Nee, blijven vrij lang leven.

Voor die eitjes hebben ze een speciale koker, voor garnaaltjes. waar het water doorheen kan stromen.

Net als met artimea.
 

Terug
Bovenaan