Parende farlowella's?


Hoe staat het met de geraapte eitjes nu dan?
Thanks :)
Ze liggen nog te liggen en ik denk dat ze niet meer uitkomen, maar ik ben in ieder geval dolblij dat het vrouwtje ze heeft kunnen lozen en dat ze niet verstopt is geraakt oid, want sinds m'n Siamese algeneter en een aal zwanger zijn gestorven door hun eigen eieren ben ik een beetje bang geworden voor zwangere bijzondere vissen.
(Hoewel de naaldjes nogsteeds elke dag paren en elke week zwanger zijn,wat ook niet goed is overigens):stars:
 
Ik kan me je angst dan voorstellen. Ik had destijd de Pauwooggrondel die bijna wekelijks eitjes hadden en dat heeft de vrouw ook de kop gekost denk ik door uitputting. Steeds de man achter haar aan om te willen paren en dat zo snel achterelkaar.
 
:'(
Ik kan me je angst dan voorstellen. Ik had destijd de Pauwooggrondel die bijna wekelijks eitjes hadden en dat heeft de vrouw ook de kop gekost denk ik door uitputting. Steeds de man achter haar aan om te willen paren en dat zo snel achterelkaar.
Ja precies dat is ook heel uitputtend natuurlijk..zo zie je maar, te goed is ook weer niet goed, lastig hoor!
het lullige met de naalden is als ik de mannen en vrouwen scheidt dan blijven te mannen alsnog de hele dag (en soms nacht) met elkaar paren, daarom had ik in eerste instantie vrouwen voor ze geregeld...:regen:
 
Haha. Ze zijn niet dik, maar het vrouwtje zit wel vol met eiren. Als het vrouwtje zich niet goed voelt of niet voldoende eten zou krijgen, zou ze nooit eieren gaan produceren. Het hoogwaardige voedsel is alleen maar goed! Obesitas bij vissen komt niet echt voor, obesitas wordt vooral veroorzaakt door een overdaad aan suikers en vetten. Deze krijgen wij vooral binnen via geconsumeerde producten. Visvoer heeft zo weinig suikers dat ze nooit teveel vet krijgen.

Vind het trouwens wel een raar verhaal dat vissen aan hun eigen eitjes sterven... Ik geloof dat hun ei-productie dan gewoon stopt, net als de zaadproductie bij de man, waar we gewoon hormonen voor hebben. Lijkt me dan eerder dat ze of het verkeerde voedsel hebben gegeten, of dat ze aan een ziekte zouden zijn gestorven.


Sorry als m'n verhaal nogal vaag zit, zit nu op school en laatste lesuur.:sorry:
 
Leuk :)

Ik heb ze ook gehad en heb een stuk of 12 legsels gehad met ze, met heel wat nakomelingen.

Als ik het nog kan vinden zal ik het kweek verslag plaatsen.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kweek verslag Farlowella acus.

Waterwaarden:
PH 7.5/8
KH 10
GH 5
NO2 0.01
NO3 0.5/1
PO4 0.05
FE 0.02

De water temperatuur ligt rond de 24 graden. Het licht gaat aan om 12 uur en gaat rond 22.00 uur weer uit.

Voedsel
Ik voer vipan van Sera en wels-chips van Sera in de meter bak en in het 30liter bakje voer ik Shrimp king complete, Dennerle brandnetel sticks, en Dennerle crusta gran.


Mede bewoners
Mijn Falowella’s zitten in een Dubai 100 samen met een betta man en 2 vrouwen, een koppel ramirezi electric blue, 7 marmer bijlzalmpjes, 2 Pseudomugil gertrudae, 10 Sawbwa Resplendens en 2 L nummers( L333 en L066).


Zondag 14 juni 2015
Het viel mij op dat het mannetje en het vrouwtje, de hele dag naast elkaar tegen de voorkant van het aquarium hangen.



RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg



Maandag 15 juni 2015 dag 1
Vandaag voor het eerst eitjes van mijn Farlowella koppel!
Het vrouwtje heeft 82 eitjes gelegd en het mannetje bewaakt de eitjes.



RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg

Dinsdag 16 juni 2015 dag 2
1 van de eitjes is beschimmeld dus nog 81 eitjes over.



RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg



Woensdag 17 juni 2015 dag 3
Het beschimmelde eitje is door het mannetje weg gehaald, maar er is nog een eitje beschimmeld dus nu nog 80 eitjes over. Je kunt al zien dat de eitjes al donkerder zijn geworden.



RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




Donderdag 18 juni 2015 dag 4
Er zijn nog steeds 80 eitjes. Het 2de beschimmelde eitje is ook weg gehaald door het mannetje.
Je kunt nu al zien dat er leven in zit, in sommige eitjes zit beweging.



Zaterdag 20 juni 2015 dag 6
Het mannetje beschermd de eitjes nog steeds. Tot nu toe zijn er geen eieren meer bij gekomen die beschimmeld zijn. Dus nog steeds 80 eitjes. De jongen zijn grijs/zwart van kleur, dit kun je nu heel mooi zien. De jongen zitten als het ware om de eidooier heen gekruld.

RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg





Zondag 21 juni 2015 dag 7
We zijn nu onder tussen een dikke week verder. Gister avond ontdekte ik dat er nog een eitje weg was. Na nu net weer gekeken te hebben missen er nog meer eitjes. Of ze zijn opgegeten of ze zijn uit gekomen. De eitjes waren in ieder geval niet beschimmeld.

Ze zitten dacht ik wel tegen het uitkomen aan. Ik heb geen jonge visjes kunnen ontdekken in mijn bak. Het staat aardig vol met planten dus ze kunnen overal zitten. Een andere optie is natuurlijk ook dat de medebewoners de jonge visjes hebben opgegeten.

Er zijn nog 75 eitjes over.



RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg






Dinsdag 23 juni 2015 dag 9
De eitjes zijn heel donker geworden. Vanaf dag 6 missen er nog 7 eitjes, die waren allen niet beschimmeld. Dus of uitgekomen of opgegeten. De overige eitjes moeten hopelijk vandaag of morgen uitkomen. Veel ruimte is er niet meer in de eitjes.

RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg





Woensdag 24 juni 2015 dag 10
En inderdaad zijn vandaag de eerste eitjes uitgekomen!

RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




Donderdag 25 juni 2015 dag 11
Ik heb 3 jongen bij de garnalen in het bakje gedaan, de rest laat ik zitten in de meter bak. Bij het uitkomen zijn de jongen 1cm lang.
Ik had verwacht nadat er gisteren 3 uitgekomen zijn dat de anderen dezelfde dag ook uit zouden komen. Maar de meeste eitjes zitten nog vol.

RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




Vrijdag 26 juni 2015 dag 12


RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




Zaterdag 27 juni 2015 dag 13
Van vrijdag op zaterdag zijn alle andere eitjes pas uitgekomen. Mijn hele bak zit nu vol met jonge Farlowella’s. Het mannetje heeft bijna 2 weken alleen maar op de voorruit gezeten, ik heb hem ook niet plek afgezien. Het vrouwtje heeft zover ik weet de wacht ook niet even overgenomen.

In totaal heb ik 10 jongen over gezet naar het garnalenbakje. De jongen die er al inzaten zitten nu bijna op 1.5cm. Toch zie ik de jongen regelmatig op een andere plek in de bak zitten.

Alle overige jongen blijven in de grote bak, wel heb ik er nog 2 grote catappa bladeren ingegooid zodat ze daar ook onder kunnen gaan zitten.

RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg








Donderdag 9 juli 2015
Nog geen dode visjes tegen gekomen en ik heb ook niet het idee dat de andere vissen de jongen opeten. De grootste jongen zijn nu ongeveer 2cm.

Wel heb ik het idee dat de jongen in de garnalen bak meer door de bak bewegen dan die in de meter bak. Misschien dat hun zich toch veiliger voelen en of meer te eten hebben?

Ik ben niet anders gaan voeren, ze krijgen bij mij 1x per dag te eten.



Zomaar wat foto’s

RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




Zaterdag 18 juli 2015
De grootste zijn nu bijna 2.5cm en die zitten in de garnalen bak. Die zijn de hele dag bezig om het glas af te grazen (ik kon niet meer in de bak kijken zo groen waren de ruiten). Ze hebben goed hun werk gedaan want ik kan er weer door heen kijken. De jongen in de grote bak groeien niet zo snel.



Vrijdag 24 juli 2015
Sinds gisteravond hangen de beide ouders weer aan het raam.

De jongen in het garnalen bakje zijn nu 2.5cm, in de grote bak zijn ze iets kleiner.






Zaterdag 25 juli 2015
En ronde nummer 2 is ingegaan.

RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg






Vrijdag 31 juli 2015
Voor zo ver ik weet leeft alles nog (geen doden gevonden). De grootste jongen zijn nu 3 cm, ze zijn nu ook een dikke maand oud.

Van het 2de legsel zijn er nog 46 eitjes over van de 58 die er waren. Dat vind ik best weinig als je kijkt naar het aantal eieren en uitval van het 1ste legsel. Het mannetje hangt nu al weer een week en over een aantal dagen verwacht ik de eerste jongen.



Woensdag 5 augustus 2015
Gisteren zijn de eitjes van het 2de legsel ook allemaal uitgekomen. Toen ik maandag nog geteld had waren er nog maar 36 eitjes over, ik weet niet of er toen ook jongen visjes uit gekomen zijn. Deze ronde zijn de eitjes wel sneller uit gekomen dan de 1ste ronde.

Helaas is er in ieder geval 1 jong bij het uitkomen overleden.



RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg




Vrijdag 21 augustus 2015
De laatste foto’s die tot nu toe gemaakt zijn.

Het gaat nog steeds goed met alle jongen, de grootste zitten bijna op de 4cm.






RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.jpeg



Hier beloofde verslagje
RU-0LT9bR2hSBr4_XJgu5xGEeb8tKBo-.gif
, ben benieuwd wat jullie er van vinden.


Hier een link naar het album daar staan nog meer foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CGTAE3HT

Foto's beginnen eerst met de ramirezi en daarna komen de farlowella's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kweek verslag Farlowella acus.

Waterwaarden:
PH 7.5/8
KH 10
GH 5
NO2 0.01
NO3 0.5/1
PO4 0.05
FE 0.02

De water temperatuur ligt rond de 24 graden. Het licht gaat aan om 12 uur en gaat rond 22.00 uur weer uit.

Voedsel
Ik voer vipan van Sera en wels-chips van Sera in de meter bak en in het 30liter bakje voer ik Shrimp king complete, Dennerle brandnetel sticks, en Dennerle crusta gran.


Mede bewoners
Mijn Falowella’s zitten in een Dubai 100 samen met een betta man en 2 vrouwen, een koppel ramirezi electric blue, 7 marmer bijlzalmpjes, 2 Pseudomugil gertrudae, 10 Sawbwa Resplendens en 2 L nummers( L333 en L066).


Zondag 14 juni 2015
Het viel mij op dat het mannetje en het vrouwtje, de hele dag naast elkaar tegen de voorkant van het aquarium hangen.



wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg



Maandag 15 juni 2015 dag 1
Vandaag voor het eerst eitjes van mijn Farlowella koppel!
Het vrouwtje heeft 82 eitjes gelegd en het mannetje bewaakt de eitjes.



wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg

Dinsdag 16 juni 2015 dag 2
1 van de eitjes is beschimmeld dus nog 81 eitjes over.



wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg



Woensdag 17 juni 2015 dag 3
Het beschimmelde eitje is door het mannetje weg gehaald, maar er is nog een eitje beschimmeld dus nu nog 80 eitjes over. Je kunt al zien dat de eitjes al donkerder zijn geworden.



wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




Donderdag 18 juni 2015 dag 4
Er zijn nog steeds 80 eitjes. Het 2de beschimmelde eitje is ook weg gehaald door het mannetje.
Je kunt nu al zien dat er leven in zit, in sommige eitjes zit beweging.



Zaterdag 20 juni 2015 dag 6
Het mannetje beschermd de eitjes nog steeds. Tot nu toe zijn er geen eieren meer bij gekomen die beschimmeld zijn. Dus nog steeds 80 eitjes. De jongen zijn grijs/zwart van kleur, dit kun je nu heel mooi zien. De jongen zitten als het ware om de eidooier heen gekruld.

wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg





Zondag 21 juni 2015 dag 7
We zijn nu onder tussen een dikke week verder. Gister avond ontdekte ik dat er nog een eitje weg was. Na nu net weer gekeken te hebben missen er nog meer eitjes. Of ze zijn opgegeten of ze zijn uit gekomen. De eitjes waren in ieder geval niet beschimmeld.

Ze zitten dacht ik wel tegen het uitkomen aan. Ik heb geen jonge visjes kunnen ontdekken in mijn bak. Het staat aardig vol met planten dus ze kunnen overal zitten. Een andere optie is natuurlijk ook dat de medebewoners de jonge visjes hebben opgegeten.

Er zijn nog 75 eitjes over.



wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg






Dinsdag 23 juni 2015 dag 9
De eitjes zijn heel donker geworden. Vanaf dag 6 missen er nog 7 eitjes, die waren allen niet beschimmeld. Dus of uitgekomen of opgegeten. De overige eitjes moeten hopelijk vandaag of morgen uitkomen. Veel ruimte is er niet meer in de eitjes.

wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg





Woensdag 24 juni 2015 dag 10
En inderdaad zijn vandaag de eerste eitjes uitgekomen!

wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




Donderdag 25 juni 2015 dag 11
Ik heb 3 jongen bij de garnalen in het bakje gedaan, de rest laat ik zitten in de meter bak. Bij het uitkomen zijn de jongen 1cm lang.
Ik had verwacht nadat er gisteren 3 uitgekomen zijn dat de anderen dezelfde dag ook uit zouden komen. Maar de meeste eitjes zitten nog vol.

wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




Vrijdag 26 juni 2015 dag 12


wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




Zaterdag 27 juni 2015 dag 13
Van vrijdag op zaterdag zijn alle andere eitjes pas uitgekomen. Mijn hele bak zit nu vol met jonge Farlowella’s. Het mannetje heeft bijna 2 weken alleen maar op de voorruit gezeten, ik heb hem ook niet plek afgezien. Het vrouwtje heeft zover ik weet de wacht ook niet even overgenomen.

In totaal heb ik 10 jongen over gezet naar het garnalenbakje. De jongen die er al inzaten zitten nu bijna op 1.5cm. Toch zie ik de jongen regelmatig op een andere plek in de bak zitten.

Alle overige jongen blijven in de grote bak, wel heb ik er nog 2 grote catappa bladeren ingegooid zodat ze daar ook onder kunnen gaan zitten.

wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg








Donderdag 9 juli 2015
Nog geen dode visjes tegen gekomen en ik heb ook niet het idee dat de andere vissen de jongen opeten. De grootste jongen zijn nu ongeveer 2cm.

Wel heb ik het idee dat de jongen in de garnalen bak meer door de bak bewegen dan die in de meter bak. Misschien dat hun zich toch veiliger voelen en of meer te eten hebben?

Ik ben niet anders gaan voeren, ze krijgen bij mij 1x per dag te eten.



Zomaar wat foto’s

wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




Zaterdag 18 juli 2015
De grootste zijn nu bijna 2.5cm en die zitten in de garnalen bak. Die zijn de hele dag bezig om het glas af te grazen (ik kon niet meer in de bak kijken zo groen waren de ruiten). Ze hebben goed hun werk gedaan want ik kan er weer door heen kijken. De jongen in de grote bak groeien niet zo snel.



Vrijdag 24 juli 2015
Sinds gisteravond hangen de beide ouders weer aan het raam.

De jongen in het garnalen bakje zijn nu 2.5cm, in de grote bak zijn ze iets kleiner.






Zaterdag 25 juli 2015
En ronde nummer 2 is ingegaan.

wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg






Vrijdag 31 juli 2015
Voor zo ver ik weet leeft alles nog (geen doden gevonden). De grootste jongen zijn nu 3 cm, ze zijn nu ook een dikke maand oud.

Van het 2de legsel zijn er nog 46 eitjes over van de 58 die er waren. Dat vind ik best weinig als je kijkt naar het aantal eieren en uitval van het 1ste legsel. Het mannetje hangt nu al weer een week en over een aantal dagen verwacht ik de eerste jongen.



Woensdag 5 augustus 2015
Gisteren zijn de eitjes van het 2de legsel ook allemaal uitgekomen. Toen ik maandag nog geteld had waren er nog maar 36 eitjes over, ik weet niet of er toen ook jongen visjes uit gekomen zijn. Deze ronde zijn de eitjes wel sneller uit gekomen dan de 1ste ronde.

Helaas is er in ieder geval 1 jong bij het uitkomen overleden.



wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg




Vrijdag 21 augustus 2015
De laatste foto’s die tot nu toe gemaakt zijn.

Het gaat nog steeds goed met alle jongen, de grootste zitten bijna op de 4cm.






wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.jpeg



Hier beloofde verslagje
wPzgo3UZCxm_x8oU8y3nhcy1Ibpa9gD2.gif
, ben benieuwd wat jullie er van vinden.


Hier een link naar het album daar staan nog meer foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CGTAE3HT

Foto's beginnen eerst met de ramirezi en daarna komen de farlowella's.
Wauw Hardstikke leuk!! Bedankt!!
De eitjes in m'n kweek bakje worden nu ook donker en er lijken toch larfjes in de eitjes te zitten.. zoals ik bij jou kijk duurt het ongeveer 10 dagen voordat ze uitkomen?
Groetjes
 
Graag gedaan :) Ben er ook heel trots op.

Ja zo tussen de 9 en de 14 dagen. Ze kwamen nooit allemaal tegelijk uit.

Het beste kun je de jongen in een kweekbakje zetten in de stroming en dan veel spirulina en chlorella voeren, want ze gaan zelf niet actief op zoek naar voedsel.
 
Het verslag komt van het plecoforum helaas kon ik hem niet helemaal kopieren want ik mocht maar maximaal 20 foto's gebruiken. Op het andere forum staan veel meer foto's bij het verslag.

Heb niet van alle rondes het bij gehouden. Heb een stuk of 12 rondes gehad. Heb afgelopen week mijn bak moeten verkopen in verband met samenwonen.

Vind het wel heel jammer dat het koppel nu weg is.

Er komt straks wel weer een nieuwe (grotere) bak dus ik begin straks wel weer opnieuw.

Mocht je ergens tegen aan lopen hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel
Denk inderdaad ook niet dat ze uitkomen, maar wie weet :daisy:
Er waren vandaag twee verschimmelde eitjes die heb ik een uit gehaald.
Ze eten eigenlijk met de pot mee van de naalden (witte muggenlarven, artemia, mysis, daphnia en soms rode muggenlarven. En ze zijn natuurlijk de schoonmakers van de bak (samen met 1 ancistrus en een sewelia) zijn ze verantwoordelijk voor alle ruiten en planten algenvrij te houden
:)


Daarentegen,voor mij, mag er best overal alg zitten. Goed voor het jongbroed. Heb een 40 cm al tijdje staan, is zo groen als gras.
Heb ik 4 jonge sturi,s ingezet, die groeien als kool.
 
Het verslag komt van het plecoforum helaas kon ik hem niet helemaal kopieren want ik mocht maar maximaal 20 foto's gebruiken. Op het andere forum staan veel meer foto's bij het verslag.

Heb niet van alle rondes het bij gehouden. Heb een stuk of 12 rondes gehad. Heb afgelopen week mijn bak moeten verkopen in verband met samenwonen.

Vind het wel heel jammer dat het koppel nu weg is.

Er komt straks wel weer een nieuwe (grotere) bak dus ik begin straks wel weer opnieuw.

Mocht je ergens tegen aan lopen hoor ik het wel.
Oh dat lijkt me super schattig zoveel baby farlowella's :D
Jammer dat je koppel die het zo goed deed weg moest.. maar er komt vast wel weer iets heel moois terug..:)
Heb je nu helemaal geen aqua meer?
 
IMG_1088.JPG
Thanks :D:engel:
Een leuke verassing, er bijna vanuitgaande dat er niks uit zou komen..
Ik twijfel haast of het wel farlowella's zijn, want het lijken net kikkervisjes, maar dat zal met alle baby vissen wel zo zijn in het begin. of misschien zijn het wel dwergklauwkikkerbaby's :p
Nu hopen dat ze in leven blijven.. heb er alvast een stukje komkommer in, maar zo te zien smikkelen ze eerst de eierzak op..
 
Volgens mij zetten de DKK het aan het oppervlak af maar ik ben niet zeker. Nu maar afwachten dus:deal:. Ik heb ook 7 DKK in een 60cm maar nog nooit kleintjes gehad bij deze.
 
Volgens mij zetten de DKK het aan het oppervlak af maar ik ben niet zeker. Nu maar afwachten dus:deal:. Ik heb ook 7 DKK in een 60cm maar nog nooit kleintjes gehad bij deze.
Paren die van jou ook regelmatig? Mijnen zitten wekelijks hele dagen aan elkaar gekleefd maar inderdaad ook nooit eitjes gezien..
 
Denk ook kikkervisjes want de eieren op de foto's van Simone zijn niet zo rond van vorm toch?
 
Paren die van jou ook regelmatig? Mijnen zitten wekelijks hele dagen aan elkaar gekleefd maar inderdaad ook nooit eitjes gezien..

Nee dat kleven heb ik nog nooit gezien maar als het licht uitgaat dan kwaken ze uren achtereen. Ik heb 4 gewone DKK en 3 Albino s.
 
Nee dat kleven heb ik nog nooit gezien maar als het licht uitgaat dan kwaken ze uren achtereen. Ik heb 4 gewone DKK en 3 Albino s.
Hahaha serieus???
Ik heb nog nooit een geluid gehoord van ze...
Ik had ze altijd op 24 graden zitten, maar een week geleden heb ik hem naar beneden gedraait naar 22 ( om te kijken of dit het paren van de naalden zou verminderen) en toen begonnen de farlowella's ineens te paren..
 
Haha, onvoorspelbaar dus die beesten. Ja als het licht uit is dan is het net een bak met krekels die sjilpen zeg maar. erg apart geluidje dus.
 
Is het licht wel uit als je in de kamer zit want als het licht aan is dan hoor ik ze ook niet. Hier hoor ik ze nog terwijl de tv aanstaat namelijk.
 
Is het licht wel uit als je in de kamer zit want als het licht aan is dan hoor ik ze ook niet. Hier hoor ik ze nog terwijl de tv aanstaat namelijk.
Haha dus het is echt serieus! Ik dacht dat je een grapje maakte.. ik heb ze echt nog nooit gehoord! Ik heb zelfs een paar maanden in de kamer geslapen bij de vissen en ook toen nooit wat gehoord:engel: wel jammer want dat lijkt me erg leuk om te horen..
Mijn kikkers zijn sowieso wel erg dik en lui hoor, waarschijnlijk te lui om te kwaken..:D
Het licht is snachts helemaal uit, ook als ik in de woonkamer zit met enkel de tv aan..
Luie kikkers
 
Nee we horen ze bijna dagelijks. Het is een soort krekel geluid en volgens mij kun je dat horen in de link die ik heb gepost.
 

Terug
Bovenaan