ontwormen?


A

amanda1980

Guest
ik heb een vraag.

ik heb onlangs mijn vissenbestand uitgebreid en vraag me af of het niet verstandig is om een keer preventief te ontwormen. ik las dat niet alle wormen binnen een aantal weken quarantaine zich openbaren.

ik heb een discuskoppel
maanvissen
corydoras
kuhlis
ancistrussen
maar ook waaierhandgarnaal in mijn bak zitten en slakjes in mijn bodem die ik waardeer want ze houden de bodem luchtig.

waarmee zou ik kunnen ontwormen wat niet schadelijk is voor de ongewervelde?
 
Zelf zou ik het niet gebruiken als ik geen signalen van wormen waarneem. Ik heb daarvoor Levamisole 10% staan en dat gebruikt men ook veel bij kippen enzo.
 
ik heb nog een vraag. ik heb sinds kort 2 discussen. ze zitten nog in quarantaine maar is dit witte stip of iets anders?

1501148945255581853776.jpg
 
Hi Amanda,

Tracht je topic te openen in het juiste topic. Er is een gedeelte waar allerhande vissensoorten zijn. Er is een gedeelte discussen en maanvissen. Daar zitten de ervaringsdeskundige voor jouw vissen.

Vooral je discussen is voor de ervaren houders. Dit zijn geen makkelijke vissen om te houden en preventief medicijn gebruik kan wel maar dan moet je wel weten hoe en wat en de gevolgen overzien.

De discus heeft geen stip of wormen volgens mij. Geef je nu een wormenmiddel en dit blijkt niet te helpen word het een probleem om weer wat anders te gebruiken. Heb ik het nog niet over de gevolgen van de medicatie in je aquarium en over de nazorg Hiervan.

Ik weet niet of ik je mag verwijzen naar een ander forum maar anders zal het wel verwijderd worden. Er is ook een groot discus forum waar alleen discus ervaringen worden gedeelt. Ff Google.

Zolang de vis eet kun je eerst zoeken naar bruikbare informatie. Als hij stopt met eten word het urgenter.
 
Ooh had ik niet gezien. Herkende de blauwe discus dus dacht heeft in plagen gezet ipv discus. Kan niet alles zo snel meer volgen:koffie:
 

Terug
Bovenaan