Hoelang is sinds kort? Beide komen uit hetzelfde aquarium van vorige eigenaar?
Lijkt mij ook geen witte stip. Op de foto zie ik ook wat diks wits onder zijn staart aanzet? Op de buikvinnen zie ik ook dikke vierkante dingetjes.
Ik heb geen discusvissen maar weet wel dat dit een wat sensitieve soort vis is. Dus eerst goed kijken wat er loos is en niet zomaar medicijnen er in doen.
Horen die vlekken op zijn kop? Zijn dit gaatjes? Hoe ziet de ontlasting eruit? Zie je witte/doorzichtig achtig draden. Dit kan door stress komen maar ook door flagelaten. Gatenziekten.
Dat ronde dikke onder zijn staartaanzet, bekijk dit eens goed met een vergrootglas. Is het een beestje? Lijkt zo op het eerste gezicht groenachtig en lijkt op een karperluis. Nu weet ik niet of deze ook op discussen kunnen zitten maar denk dat het misschien niet uit maakt voor dat soort ongedierte. Vissnack is vissnack.
Open voor de zekerheid een topic bij de sectie discusvissen daar heb je meer kans dat discushouders reageren. Uit je kop van je topic zie je niet dat het om een discus vis gaat.
Manuas heeft goede medicatie die zijn getest op discusvissen. Wel wat duurder maar wellicht goedkoper toch duur koop als je mooie vissen bezwijken.
Post meteen een foto van de ander. Misschien is daar ook iets aan te zien wat jou niet is opgevallen.