Onstabiel aquarium?


Nou wist ik niet! Geen idee wat wat deed. Bedankt voor de tip! Dan zal ik maar eens planten gaan aanschaffen, zodat deze helpen het nitraatgehalte te doen dalen.

Dadelijk de foto's van de planten die er nu nog inzitten. Kunnen jullie die benoemen? Ik heb geen idee wat voor planten het zijn. Ondertussen, door het water voor de helft te verversen, ziet het water ook al weer veel helderder.

Welke planten raden jullie aan te zetten als beginneling? Ik zat te kijken naar een setje op Zooplus... Vond dit er wel mooi uitzien. Wat denken jullie?

1 Hygrophila salicifolia
1 Echinodorus
1 Cabomba
1 Rotala macranda
1 Bacopa amplexicaulis
1 Eleocharis
1 Rotala indica
1 Hygrophila thaistricta
1 Microsorium pteropus
1 Alternanthera rosaefolia
3 Mos
 
Ik heb er zo'n belletjesmaker inzitten, dus moet dat dan nog? Plus ik woon in Belgi�, dus denk niet dat ze naar hier leveren.
 
Wie kan me zeggen wat voor planten dit zijn? :)

Plant 1.
hpNRPeCps6H6kOzbAfkumWNSIi1VKdNT.jpeg

Plant 2.
hpNRPeCps6H6kOzbAfkumWNSIi1VKdNT.jpeg

Plant 3.
hpNRPeCps6H6kOzbAfkumWNSIi1VKdNT.jpeg

Plant 4.
n5j4w2.jpg
 
Ik zou graag zo'n setje bestellen en dan eventueel nog om losse plantjes als degene die jij hierboven noemt gaan bij de speciaalzaak. Kan dat of is dat too much? Ik ben het meeste vertrouwd met Zooplus, dus weet niet of iemand daar ervaring mee heeft...
 
Jammer! Is er geen enkele 'makkelijke' rode plant? Had graag een kleureffectje erin gestoken.
 
zorg er eerst maar eens voor dat je waterwaardes in orde komen, de rest kan altijd nog
 
Weet jij wat geduld is? Geduld is een schone zaak.

Als je nu eerst de goeie waterwaarden hebt, kan het.?
Wat heb je er aan ,er planten in te zetten,die toch verslijmen.

Zou er eerst en goed filter opzetten.

En ,zag ik nou een Botia?????
 
Ik heb geduld, ik wist gewoon niet dat ik er niet alles mocht inzetten. Dus jullie raden me aan om er eerst een aantal snelgroeiende planten in te steken zoals de Cabomba, hoornblad, waterpest, e.d.? Pas nadien eventueel nog een setje kopen en toevoegen? Wist niet dat ze zouden verslijmen etc. door een hoge nitraatwaarde.

Is mijn filter niet goed? En dat zag je ja, zie eerdere posts...
 
Bertus zei:
Weet jij wat geduld is? Geduld is een schone zaak.

Als je nu eerst de goeie waterwaarden hebt, kan het.?
Wat heb je er aan ,er planten in te zetten,die toch verslijmen.

Zou er eerst en goed filter opzetten.

En ,zag ik nou een Botia?????

Ik dacht ook een Clownbotia te zien (zelfs ik herken die :p ). Niet al te makkelijke vissen toch?
 
Doen het hier zeer goed, ondanks de kleine bak... Maar da's de schuld van de verkoper en ik die onwetend was. De verkoper zei dat het 'een kleinere' soort is die wel in de bak mocht. Had ze ook effectief in drie verschillende bakken zitten.
 
Ik denk dat je toch eens naar je vissenbestand moet kijken, volgens mij kun je planten toevoegen wat je wil.
 
Bertus zei:
Nou, deze blijft niet klein,hoor.
Meer 30-35 cm.
Heeft iemand al eens gezegd, kan ik nu toch niks meer aan veranderen... :/ is mijn filter niet goed, @Bertus?
 
Dennis_89 zei:
Ik denk dat je toch eens naar je vissenbestand moet kijken, volgens mij kun je planten toevoegen wat je wil.
Nou ja, kan de vissen niet terug brengen he, zijn hier al enkele maanden...
 
Juwel Mini Bioflow. Is goed voor garnalen.

Met 60 cm, en een vis bestand,is het gewoon veels te min.

Met een buitenfilter he je 20 x beter.
 
Wat is prijs-kwaliteit de beste volgens jou dan? Dacht aan max. 40-50 euries.

EDIT: Deze zat standaard bij het aquarium, samen met een verwarmingselement. Begrijp niet dat dit dan te weinig is... Jammer van Juwel dan.
 
Buiten of dit filter wel of niet geschikt is voor dit aquarium is het niet berekend op overbelasting. Zoals Bertus zegt, in jouw geval dan maar een buitenfilter.
 
Weet ik veel, ik ben een beginner... Het aquarium draait al maanden op die filter en deed het behoorlijk goed tot nu toe. In plaats van je op te winden in het feit dat ik een beginner ben, reik je me beter een oplossing aan? Wat voor externe filter raad je me aan? Eheim aquacompact 60 bv.? Bedankt voor jullie antwoorden, ik apprecieer het enorm!
 
Dan zie je meteen waar dat "oppervlak" vandaan komt. Die jij noemt heeft een filterinhoud van 1,5l water. Veel meer dus dan dat kleine binnenfiltertje. Maar ik dacht te lezen dat deze voor Nanoaquaria zijn, die heb je niet.

Bij een geschikt filter kun je op een aantal dingen letten. Wil je ze goedkoop mogelijk uit zijn? Wil je zo min mogelijk stroom verbruiken of wil je ertussen in?

Daarna kijk je wat je precies nodig hebt, normaal is 3x de inhoud filteren (bijvoorbeeld een 54l aquarium x 3 = 162l per uur). In jouw geval is overcapaciteit geen overbodige luxe. Ik zelf heb liever 4x de inhoud onder normale omstandigheden.

Het korte antwoord: Ik ben erg tevreden met Eheim. Een duurder merk maar als je er goed mee omgaat gaat het jaren mee, daarnaast erg zuinig. Heb ook goede berichten gehoord over JBL. En zo zijn er heel wat merken.
 
JensDB zei:
Weet ik veel, ik ben een beginner... Het aquarium draait al maanden op die filter en deed het behoorlijk goed tot nu toe. In plaats van je op te winden in het feit dat ik een beginner ben, reik je me beter een oplossing aan? Wat voor externe filter raad je me aan? Eheim aquacompact 60 bv.? Bedankt voor jullie antwoorden, ik apprecieer het enorm!

Nou, je zegt, ik woon n Belgie. Zou je daar moet zoeken.

Ik kijk ook veel op .
www.2ehands.be.

Dan bij vissen.

Dan zou een Eheim Ecco 2234 voor jou goed zijn.
DIT is de 2236 , beetje te groot.
ZItten WEL gelijk Kranen op, voor onderhoud.


143135_0_82_eheim_ecco_pro_200_.jpg



OOk soms el op www.Marktplaats.nl te vinden.
 

Terug
Bovenaan