Onstabiel aquarium?


Dat antwoord weet je al :D Ik heb je net verteld over overcapaciteit. Bertus verteld dat een Ecco 2234 voor jouw zal voldoen. Die heeft een capaciteit van 480 LU (dat moet je overigens met een schep zout nemen, wat de fabrikant zegt, dat gaat teruglopen). En jij komt met een filter van 300 LU aan. Wat is het antwoord dan? ;)

Zonder gekheid. Ik heb op een aquarium van 100L een filter die (volgens het boekje, dus niet effectief) 700l/u filtert. En ik heb geen overbelasting.
 
Dennis_89 zei:
Daarna kijk je wat je precies nodig hebt, normaal is 3x de inhoud filteren (bijvoorbeeld een 54l aquarium x 3 = 162l per uur). In jouw geval is overcapaciteit geen overbodige luxe. Ik zelf heb liever 4x de inhoud onder normale omstandigheden.

4 x 54l = 216 LU? Dus die kan ook? :)
 
Ik was ook bezig met een filter van Marktplaats, maar het bieden ging te hard. Soms moet je een beetje geluk hebben. Maar nieuw kopen is dus niet perse nodig.
 
Ik heb even wat rondgekeken en berekend... Kan de tetra ex plus 600 ook voor mijn bakje? Deze komt incl filtermedia op �70. Of is deze niet zo goed? Verbruikt ook het minste elektriciteit. Het filtermedia is wel ietwat anders dan die van de eheim classic 250. Is dit even goed? En qua gebruiksvriendelijkheid en stilte?
 
Dennis_89 zei:
Ik was ook bezig met een filter van Marktplaats, maar het bieden ging te hard. Soms moet je een beetje geluk hebben. Maar nieuw kopen is dus niet perse nodig.



Ja, staan er ook wel meer dan 1 he.

Nooit op 1 paard wedden.
 
Bertus zei:
Dennis_89 zei:
Ik was ook bezig met een filter van Marktplaats, maar het bieden ging te hard. Soms moet je een beetje geluk hebben. Maar nieuw kopen is dus niet perse nodig.



Ja, staan er ook wel meer dan 1 he.

Nooit op 1 paard wedden.

Er was maar 1 paard op dat moment :) Exact dezelfde die ik wilde hebben tenminste. Je moet geen haast hebben met Marktplaats.
 
JensDB zei:
Ik heb even wat rondgekeken en berekend... Kan de tetra ex plus 600 ook voor mijn bakje? Deze komt incl filtermedia op �70. Of is deze niet zo goed? Verbruikt ook het minste elektriciteit. Het filtermedia is wel ietwat anders dan die van de eheim classic 250. Is dit even goed? En qua gebruiksvriendelijkheid en stilte?

Die heeft een debiet van 630 LU... :)
 
Volgens de specificaties zou deze ruim moeten voldoen :). Verder geen ervaring met de filters van dit merk. Maar goede berichten over gehoord.
 
Dennis_89 zei:
Bertus zei:
Dennis_89 zei:
Ik was ook bezig met een filter van Marktplaats, maar het bieden ging te hard. Soms moet je een beetje geluk hebben. Maar nieuw kopen is dus niet perse nodig.



Ja, staan er ook wel meer dan 1 he.

Nooit op 1 paard wedden.

Er was maar 1 paard op dat moment :) Exact dezelfde die ik wilde hebben tenminste. Je moet geen haast hebben met Marktplaats.

Vertel mij wat.
Heb er genoeg afgehaald.
 
Net naar de speciaalzaak geweest en ondertussen mijn plantjes geplant. Ik heb gekozen voor de volgende (snelgroeiende?) soorten:
Hygrophila polysperma, Belgisch groen
Vallisneria spiralis (denk ik, alleszins een Vallisneria)
Cabomba caroliana
Elodea Densa, waterpest
Limnophilla Sessiliflora Ambulia

Wat denken jullie ervan? Ik post een dezer dagen wel eens een fotootje, hopelijk houden de plantjes het. Ze moeten nog wat recht komen vermoed ik.
 
Ook en goed filter.

Heb er ook 1 staan. leeg.
Let op de schuifbuizen, daar zitten rubbertjes in, dat je die niet kwijt raakt.
Dan zuigt hij niet meer aan.

Zo heb ik de mijne ook verkregen, rubbertje weg. Pomp werkte niet.
 
Bertus zei:
Ook en goed filter.

Heb er ook 1 staan. leeg.
Let op de schuifbuizen, daar zitten rubbertjes in, dat je die niet kwijt raakt.
Dan zuigt hij niet meer aan.

Zo heb ik de mijne ook verkregen, rubbertje weg. Pomp werkte niet.

Toppie! En ik zal er op letten, maar is een nieuwe dus zou in orde moeten zijn. :)
 
Ja, is een nieuwe, Als jij hem te ver uit elkaar trekt!!!! en terug doet. kan het al.
 
Goed dat je het zegt! Ik had er ook eentje op het oog.
Zou weer wat voor mij zijn.
 
Dit is mijn aquarium at the moment, ziet er al heel wat beter uit moet ik zeggen. Binnen drie weken ofzo haal ik de oorspronkelijke binnenfilter eruit en reorganiseer ik nogmaals de planten en het kienhout. Dan staat ie hopelijk nog altijd perfect. Heeft me erg veel tijd gekost om de filter te installeren (heb een stuk uit de lichtkap moeten slijpen zodat de buizen erdoor konden) maar ben blij met het resultaat. Onderstaand de foto's!

Overview, aquarium ziet nog wat troebel door het herplanten na het installeren van de filter.
2nh3gbk.jpg


De beste filter ever! Je hoort 'em nauwelijks.
v4pi1f.jpg


Closer look!
LUiUmbPkx5N6n_UsDb9pOxl2XJwr8W8V.jpeg


Nog eentje om het af te leren...
LUiUmbPkx5N6n_UsDb9pOxl2XJwr8W8V.jpeg


Wat vinden jullie? Nogmaals bedankt voor alle hulp guys!
Jens
 
Bedankt jongens! En ja ik voor 'em niet, echt niet. @bertus, bedoel je van plant? Dat is er eentje die er al heel erg lang in staat en het heel erg goed blijft doen. Groeit heel langzaam :) ik ben het totaal niet zeker maar als ik even in de catalogus rondneus van m'n speciaalzaak denk ik aan Anubias Barterii Nana... Hopelijk heb je der wat aan. Denk er tevens ook aan mijn blauwe goeramis weg te doen.
 

Terug
Bovenaan