Nieuwe lichtkap maken


Knap licht....Kwekerijtje op zolder?

Ziet er goed uit.
 
Nu staat de rest er nog niet bij. Denk dat ik dadelijk 50% nodig heb of zo. Ze hebben een grote lens John. En veel power :)
 
Dit is iets van 3200k geloof ik. De rgb gaan op 6500k ong. Dus dan heb ik een mooi spectrum denk ik
 
In principe wel natuurlijk maar is ook een risico als ze gaan lekken want dan kan er olie in de bak komen.

Je moet natuurlijk ook nog een anti stralingsmantel aanbrengen voor moesten de scheurtjes is de kerncentrales gaan lekken.

Je kan natuurlijk ook overdrijven met maatregelen!

JbMalawi
 
Nou. Denk dat je niet zit te wachten op olie in je bak
 
Jb Malawi zei:
In principe wel natuurlijk maar is ook een risico als ze gaan lekken want dan kan er olie in de bak komen.

Je moet natuurlijk ook nog een anti stralingsmantel aanbrengen voor moesten de scheurtjes is de kerncentrales gaan lekken.

Je kan natuurlijk ook overdrijven met maatregelen!

JbMalawi

Hoezo overdrijven? ik wijs er alleen op dat alles kan een keer kapot kan gaan en in dit geval lekt er dan gewoon hele dunne olie uit die dingen en wil je echt niet in je bak hebben.
 
F0DC00E7-1FF8-4836-A108-F6A9146E7630_zpsjki6xurd.gif
balk zit er in. Straks nog een laag epoxy en dan kan hij er op :)
 
Ledbalk draait boven de bak. Zal vanavond even filmen
 
Al dat werk voor 1 lichtbalk? En at is genoeg voor die grootte die je hebt? Of zijn dit andere led's als die je standaard zien aan een stuk, kant en klaar?
 
Ik zal straks filmen. En dan zal ik daarna zeggen op hoeveel % het draait goed. Heel de bak is verlicht met 15 leds
 
Mooi hoor Richvio,

Ik moet helaas weer ff sparen haha nieuwebak is leuk maar kost ook wat.
Maar ik wil er ook Led in gaan maken ik heb nu 2 led TL's maar wil ook met Zon opkomst en zon's ondergang gaan maken.
Wacht je filmpje af
 
Mooi hoor Richvio,

Ik moet helaas weer ff sparen haha nieuwebak is leuk maar kost ook wat.
Maar ik wil er ook Led in gaan maken ik heb nu 2 led TL's maar wil ook met Zon opkomst en zon's ondergang gaan maken.
Wacht je filmpje af
 
Het is goed zelf te doen hoor. Als je beetje kunt solderen ben je al een heel eind. Bij mij begint hij rood en dan naar normaal. En vanavond even een uurtje nachtverlichting blauw
 
Mooi licht kleur, zal in werkelijkheid nog beter zijn. Vreemd dat je links mooi de licht schittering in het water hebt en rechts niet. :S
 
Daar zit de uitstroom. En aan de andere kant liggen de drijfplanten
 
Dat verklaard wel. :) Tweede is het licht wel mooi egaler van kleur, maar ook donkerder.
 
Ik kan allen vergelijken met het eerste filmpje. :) Kan me er wel wat bij voorstellen. Als ik hier de SMD LED (wit) niet op iets van 35% hou overheerst deze en dat is een LED balk.
 
Vissen lichten mooier op onder led vind ik. Het iriserende licht veel beter op
 
Ben ik het mee eens, daarom laat ik de LED gewoon aan bij de TL. Valt op als ik de LED uit doe en enkel TL aan heb. Ga later over op bijna volledig LED.
 
Zal zo de foto,s eens ter vergelijking zetten. Van met smd led. En met powerled
 
Haha. Verschil moet er zijn he Alex. Anders had ook iedereen hetzelfde
 
Kan mogelijk aan mijn fotograferen liggen, maar krijg LED lang niet zo mooi op de foto, dan de werkelijkheid is. TL gaat dat veel beter mee.
 

Terug
Bovenaan