Nieuwe dierenwet


Zo katten mag je dan wel heel kreupel laten rasfokken voordat ze niet meer een blokje om willen ,sic,
 
Ik vraag me sowieso af of die wet iets gaat doen tegen het fokken van varianten die allerlei praktische problemen krijgen. Zoals honden die niet meer goed kunnen bewegen door veel te korte pootjes ed.
 
En dat is weer wel een duidelijk voorbeeld van het niet voorzien in de behoeften. Al heb je wel bepaalde rassen kat die het allemaal wel prima vinden in huis.
Dat heeft niet zo met het ras te maken denk ik maar maar het karakter. Sommige katten zijn gewoon lui. Maar als een kat net geboren is kan je er een "binnenkat" van maken door hm niet aan te wennen om naar buiten te gaan. Daarmee verliest hij zn behoefde om naar buiten te gaan (zo zijn katten inmiddels gedomesticeerd)

Katten wassen zichzelf 75% op de dag en 60% op de dag slapen ze (real numbers bron:trustme) die hebben geen ruimte meer op naar buiten te gaan 😂

De mijne hebben meer behoefde aan beweging en prikkeling wat buiten precies zou oplossen maar zolang ze niet wennen dat buiten een ding is voor ze is het ook niet iets wat ze moeten. Nu is het vooral mijn taak dat ik ze mn huis doorjaag met muisjes en hengels en gek doen. Want energie moeten ze wel kwijt. En ik houd hun vacht en nagels bij zo goed als het gaat.

Wij mensen buigen alles naar ons zin... Of het goed is dat vraag ik me erg af. Maarja ik wil niet dat mn katten onder een auto komen en mn tuin afzetten is een project die ik nog moet aanpakken dus ze zullen moeten wachten 😔 in de tussentijd gaan ze met een riempje in mn tuin soms. Als ze voor het raam zouden gaan miauwen dan zou ik er toch wel anders over denken bij deze 2 maar dat gebeurt gelukkig niet!


Die kleurtjes is wat wij doen voor de hobby. Maar daar hebben ze bij ons in de bak geen last van. Sluierstaarten of enorme wens vind ik weer een ander verhaal.
Niet alle dieren zijn nog buitendieren meer. Vroeger bestond er ook nog geen binnen en nu wel dus dan ga je ook binnen dieren krijgen. Dieren passen zich aan omstandigheden aan zolang je ze aan die omstandigheden blijft blootstellen.
Alleen is het dus volgens de dierenwet niet meer de bedoeling dat dat gebeurt. Dieren moeten in de natuur blijven zoals de natuur dat heeft bedoeld.

Heeft de natuur het wel zo bedoelt🤔
 
Blij dat ik alleen schaamluizen heb.
Die zitten tenminste in hun natuurlijke habitat.


🙃
Wel gezond eten dan zo mogen geen tekorten krijgen he! Als je ze in eens kwijt raakt... Dan weet je pas dat er iets mis is!
Nog even en als je te lang wacht wilt groen links nog een natuur reservaat maken van je onderbroek. Optijd uitdunnen die handel 😆
 

Terug
Bovenaan