Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Ik was nu even aan het denken. kan enkel de schakelaar niet kapot zijn ipv de adaptor zelf? toen ik hem aanzette deed de verlichting het nog heel even , daarna was het ook weer zo en brandde het ledje nog wel. pas toen ik de stekker eruit trok en er weer in deed gebeurde er niets meer.
Ik stel mij de vraag,
als ik een defect toestel of een defecte kabel in het stopcontact stop,
dan krijg je normaal gezien toch een kortsluiting waardoor uit veiligheid de zekering in de meterkast eruit springt?
 
Ik stel mij de vraag,
als ik een defect toestel of een defecte kabel in het stopcontact stop,
dan krijg je normaal gezien toch een kortsluiting waardoor uit veiligheid de zekering in de meterkast eruit springt?
Zou kunnen inderdaad. ik heb de schakelaar nu doorgemeten en is niet kapot .

ik wil nu een verstelbare adaptor kopen maar ik kan kiezen voor 3-24 volt 3A of ik kan ook 9-24 vollt 3A nemen. is beiden dus 24 volt wat ik nodig heb maar weet echter niet wat het verschil is, dus wat die 3 of 9 nu uitmaakt. ????

op mijn adaptor staat alleen 24 volt , geen 3 of 9
 
Ik zou gewoon de originele kopen. Die heb je toch gewoon vergoed gekregen. Hoop gedoe allemaal om 2 tientjes over te houden vind ik.
 
Ik stel mij de vraag,
als ik een defect toestel of een defecte kabel in het stopcontact stop,
dan krijg je normaal gezien toch een kortsluiting waardoor uit veiligheid de zekering in de meterkast eruit springt?
Bij kortsluiting wel maar dat maakt een apparaat niet altijd.
 
Ik heb hem nu gekocht op Aliexpress. een regelbare adaptor ,dus dan heb ik gelijk een dimmer voor de verlichting. koste 12 euro inclusief verzenden. :)

al mijn andere Aquarium verlichting van Aliexpress koste ook geen drol en werken supergoed. waarom de originele adaptor kopen? de originele adaptor is ook made in China. staat erop ,dus wat maakt het dan uit? en dan heb ik nog geen dimmer... ik denk dat Aquautlantis hier alleen maar grof geld aan verdiend. die adaptors zelf zijn echt geen 50 euro waard.
 
Ik heb hem nu gekocht op Aliexpress. een regelbare adaptor ,dus dan heb ik gelijk een dimmer voor de verlichting. koste 12 euro inclusief verzenden. :)

al mijn andere Aquarium verlichting van Aliexpress koste ook geen drol en werken supergoed. waarom de originele adaptor kopen? de originele adaptor is ook made in China. staat erop ,dus wat maakt het dan uit? en dan heb ik nog geen dimmer... ik denk dat Aquautlantis hier alleen maar grof geld aan verdiend. die adaptors zelf zijn echt geen 50 euro waard.
Omdat je er niet uit kwam welke adapter je moest kopen. Dan is het beter om een originele te kopen want dan zit je altijd safe.
Ga er van uit dat je toch de originele verlichting nog wil testen? Zou jammer zijn als je zomaar wat koopt en deze stuk gaat.
 
Omdat je er niet uit kwam welke adapter je moest kopen. Dan is het beter om een originele te kopen want dan zit je altijd safe.
Ga er van uit dat je toch de originele verlichting nog wil testen? Zou jammer zijn als je zomaar wat koopt en deze stuk gaat.
Nou ik heb niet zo'n vertrouwen in de origine adaptor hoor. deze is al zeer snel stuk gegaan. kan zomaar weer gebeuren, dus als je gaat praten over zou jammer zijn dat deze stuk gaat als je wat koopt dan heb ik daar niet nog eens 50 euro voor over...
en ik ben er inmiddels wel uit omdat ik antwoord op mijn vragen heb gehad van de verkoper. deze regelbare adaptor is perfect te gebruiken voor mijn doeleinden. daarom heb ik hem nu ook gekocht...
 
Nou ik heb niet zo'n vertrouwen in de origine adaptor hoor. deze is al zeer snel stuk gegaan. kan zomaar weer gebeuren, dus als je gaat praten over zou jammer zijn dat deze stuk gaat als je wat koopt dan heb ik daar niet nog eens 50 euro voor over...
en ik ben er inmiddels wel uit omdat ik antwoord op mijn vragen heb gehad van de verkoper. deze regelbare adaptor is perfect te gebruiken voor mijn doeleinden. daarom heb ik hem nu ook gekocht...
Bedoelde ook niet de adapter die stuk zou gaan🫤 maar de verlichting zelf.
Maar goed het is nu opgelost naar je eigen wensen dus hopelijk geen tegenslagen meer 👌🏼
 
Bedoelde ook niet de adapter die stuk zou gaan🫤 maar de verlichting zelf.
Maar goed het is nu opgelost naar je eigen wensen dus hopelijk geen tegenslagen meer 👌🏼
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk met een regelbare dimmer dat de ledjes zelf daarbij kapot kunnen gaan...deze is ook 24volt ,en ik wil juist minder fel licht ,dus dan dim ik op minder stroom.
 
Als je gewoon de goede adapter hebt zal dit geen problemen geven. Dus zal vast goedkomen.
Ledjes kunnen wel makkelijk kapot gaan ik heb hier aardig wat led balkjes liggen waar lampjes van uit zijn gevallen. En deze zaten dan niet eens op een dimmer.
Hoe het kan ? Geen idee.
 
deze is het. regelbaar 9-72 watt
 

Bijlagen

  • adaptor.jpg
    adaptor.jpg
    63.8 KB · Weergaven: 37
Als je gewoon de goede adapter hebt zal dit geen problemen geven. Dus zal vast goedkomen.
Ledjes kunnen wel makkelijk kapot gaan ik heb hier aardig wat led balkjes liggen waar lampjes van uit zijn gevallen. En deze zaten dan niet eens op een dimmer.
Hoe het kan ? Geen idee.
De aansluiting is gewoon hetzelfde. en alles kan natuurlijk kapot gaan. maar ik wil niet meer geld uitgeven dan nodig is.. en de verlichting zal hier heus wel op kunnen branden. daar ben ik van overtuigd.
 
Volgens mij is tante Ali ook niet de snelste met leveren.
Dat zal je nog verbazen. ik bestel er al jarenlang heel vaak en heb het soms al binnen 6 dagen thuis. Levering van deze adaptor zou binnen 12 dagen moeten zijn. stond 12 daagse levering naar Nederland bij en meestal is het veel korter. je moet dan wel via Aliexpress standard shipping bestellen. veel andere verzendmethodes zijn inderdaad langzamer. maar ik ben dik tevreden over de leveringen van Aliexpress. evenals over hun klantenservice. ik heb tevens zowat al mijn elektrische apparaten via Aliexpress gekocht en er is nog nooit wat van kapot gegaan.
 
Ja wij hebben ook verschillende ervaringen ermee hoor. Ik heb weleens 4 wk op een led moeten wachten maar in de regel kun je wel uitgaan van wat ze erbij vermelden.
 
Volgde in het verleden wel eens die filmpjes van Bas Smit die dan van alles bestelde van zulke sites 🤣 .
 
Ik heb hem nu gekocht op Aliexpress. een regelbare adaptor ,dus dan heb ik gelijk een dimmer voor de verlichting. koste 12 euro inclusief verzenden. :)
Wow,12 euro inclusief verzendkosten.
Wat kost die adapter/dimmer dan als ik vragen mag?
Een euro of 7 ?
De adapter van aquatlantis kost 50 euro zeg je,
ik heb daar dan een easyled 2 controller van 80 euro bij gekocht,
komt samen op 130 euro.
Maar deze adapter/dimmer van 7 euro is dan net hetzelfde?
 
Wow,12 euro inclusief verzendkosten.
Wat kost die adapter/dimmer dan als ik vragen mag?
Een euro of 7 ?
De adapter van aquatlantis kost 50 euro zeg je,
ik heb daar dan een easyled 2 controller van 80 euro bij gekocht,
komt samen op 130 euro.
Maar deze adapter/dimmer van 7 euro is dan net hetzelfde?
11 euro en er kwam 1 euro verzendkosten bij.

en Ja voor enkel het dimmen van de verlichting wel ,er zit natuurlijk geen timer op voor bv zons op en ondergang maar dat zocht ik ook niet. ik zoek altijd naar de laagste prijs op Aliexpress. ik kon dezelfde adaptor ook bij een andere verkoper kopen voor 15 euro , dat is het mooie van Aliexpress.. er zitten zoveel verschillende verkopers op die hetzelfde product aanbieden. aan jou om uit te zoeken van wie je het wilt kopen en voor welke prijs..
 
9 dagen later en de adaptor is binnen, en ik kan het licht ermee dimmen ,ook is de dim draai knop gelijk de aan en uit schakelaar . ik heb wel een dead zone in het begin . hij moet eerst het aantal minimale wattage halen tot de verlichting een beetje gaat branden. ik kan tot 72 watt maar dat zal waarschijnlijk overcapaciteit zijn en kunnen de ledjes misschien ook stuk gaan. dus moet hem niet te ver opdraaien, maar ik kan hem lekker zetten zoals ik wil en dat is niet te fel.

binnenkort eens testen met mijn energiemeter erop. in ieder geval missie geslaagd.
 
Heel fijn inderdaad. nu kunnen de vissen eindelijk over. ik heb bactoturbo gehaald. op de verpakking staat dat de vissen er dan gelijk in kunnen en je over 2 weken het water moet controleren op teveel nitriet, en dan water verversen.. heeft iemand hier ervaring mee?
 
Heel fijn inderdaad. nu kunnen de vissen eindelijk over. ik heb bactoturbo gehaald. op de verpakking staat dat de vissen er dan gelijk in kunnen en je over 2 weken het water moet controleren op teveel nitriet, en dan water verversen.. heeft iemand hier ervaring mee?
Zet je geen filtermateriaal over?
 
Nee ik heb niets om over te zetten . in mijn binnenfilter zitten enkel 2 kleine schuimpjes .

Bij Frits Kuiper op de website las ik dit? dus vissen kunnen niet meteen zoals op de bactotubo verpakking staat maar pas over 1 week? dat was eigenlijk een beetje mijn vraag, als ik dat gebruik wanneer kunnen de vissen er dan in?


Wij adviseren om HS Aqua Bacto toe te voegen om je aquarium in te draaien. Deze toevoeging versneld het proces van indraaien en dat betekend dat je sneller vissen of andere waterdieren kunt plaatsen in je aquarium!

Als je HS Aqua Bacto gebruikt dan duurt het gemiddeld 1 week voordat de bacteriën de kans hebben gehad om in balans te komen.


Bij het opstarten van je aquarium is geduld een schone zaak. Je moet geduld hebben totdat de waterwaardes in balans zijn en het aquarium goed is ingedraaid. Als je HS Aqua Bacto gebruikt dan duurt het gemiddeld 1 week voordat de bacteriën de kans hebben gehad om in balans te komen.



Draai je het aquarium in zonder toevoegingen? Dan duurt het zeker 3-5 weken voordat het aquarium goed is ingedraaid voordat de eerste vissen in het aquarium kunnen.
 
Nee ik heb niets om over te zetten . in mijn binnenfilter zitten enkel 2 kleine schuimpjes .

Bij Frits Kuiper op de website las ik dit? dus vissen kunnen niet meteen zoals op de bactotubo verpakking staat maar pas over 1 week? dat was eigenlijk een beetje mijn vraag, als ik dat gebruik wanneer kunnen de vissen er dan in?


Wij adviseren om HS Aqua Bacto toe te voegen om je aquarium in te draaien. Deze toevoeging versneld het proces van indraaien en dat betekend dat je sneller vissen of andere waterdieren kunt plaatsen in je aquarium!

Als je HS Aqua Bacto gebruikt dan duurt het gemiddeld 1 week voordat de bacteriën de kans hebben gehad om in balans te komen.


Bij het opstarten van je aquarium is geduld een schone zaak. Je moet geduld hebben totdat de waterwaardes in balans zijn en het aquarium goed is ingedraaid. Als je HS Aqua Bacto gebruikt dan duurt het gemiddeld 1 week voordat de bacteriën de kans hebben gehad om in balans te komen.



Draai je het aquarium in zonder toevoegingen? Dan duurt het zeker 3-5 weken voordat het aquarium goed is ingedraaid voordat de eerste vissen in het aquarium kunnen.
Als het een los binnenfilter is zou je die mee kunnen laten draaien. Je kan ook de schuimpjes overzetten naar je nieuwe filter. Beter iets dan niets.
Dat potje bacto zal wel iets van een bacteriecultuur starter zijn.
Middeltjes dat het water meteen vis klaar maakt geloof ik niet zo in.

Als je geen tijd hebt om in te draaien dan kan je natuurlijk ook dagelijks gaan meten en dan bij nitriet water wisselen. Of dit de beste manier is dat denk niet maar zo zou ik het doen 🤷‍♂️
 
Je bedoeld dat ik ook mijn pompje met al reeds ingedraaide binnenfilter uit het oude aquarium mee laten draaien in de nieuwe bak? ik ga de buitenpomp nu weer niet open halen . daar zitten mandjes in maar die zijn al gevuld . dan moet ik de schuimpjes erin gaan proppen en er later weer uit halen. ik doe de bactoturbo erin en laat volgende week mijn water controleren door de dierenwinkel . ik had nog een paar plantjes besteld dus dat doen ze dan wel gratis.
 
Bij Frits Kuiper op de website las ik dit? dus vissen kunnen niet meteen zoals op de bactotubo verpakking staat maar pas over 1 week? dat was eigenlijk een beetje mijn vraag, als ik dat gebruik wanneer kunnen de vissen er dan in?
Als je geen bestaande bacteriecultuur uit een oud filter gebruikt en helemaal schoon opstart dan zou ik zeggen 4 wk indraaien want dan zit je redelijk safe.
Als je niet kan indraaien en de bewoners gelijk gaat overplaatsen dan wel heel veel monitoren door te testen. Ik neem aan dat er ook een bodem inzit zonder bestaande bacteriecultuur.
 
Je bedoeld dat ik ook mijn pompje met al reeds ingedraaide binnenfilter uit het oude aquarium mee laten draaien in de nieuwe bak?
Ja dat doen de meeste. Of het filtermateriaal overzetten. Zo start je in elk geval met een bestaande bacteriecultuur Dit hoef je er niet meer uit te halen dat kan gewoon mee blijven draaien in de nieuwe filter .
 
Je bedoeld dat ik ook mijn pompje met al reeds ingedraaide binnenfilter uit het oude aquarium mee laten draaien in de nieuwe bak? ik ga de buitenpomp nu weer niet open halen . daar zitten mandjes in maar die zijn al gevuld . dan moet ik de schuimpjes erin gaan proppen en er later weer uit halen. ik doe de bactoturbo erin en laat volgende week mijn water controleren door de dierenwinkel . ik had nog een paar plantjes besteld dus dat doen ze dan wel gratis.
Het kan gemakkelijk maar je kan het jezelf ook moeilijker maken 🤷‍♂️
 

Terug
Bovenaan