Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Klopt , het zijn dozen schuivers. je moet ook nog eens een week wachten omdat het uit Oostenrijk moet komen. de adaptors zijn inderdaad erg prijzig. van andere merken met dezelfde capaciteit zijn ze een stuk goedkoper..
 
Maar goed je bent toch niet gedwongen om deze te gebruiken als ze er goedkoper zijn met dezelfde specificaties toch? Wellicht kun je in de buurt er een dan goedkoper aanschaffen.
 
Klopt , het zijn dozen schuivers. je moet ook nog eens een week wachten omdat het uit Oostenrijk moet komen. de adaptors zijn inderdaad erg prijzig. van andere merken met dezelfde capaciteit zijn ze een stuk goedkoper..
Ik zou gewoon een goedkoop led-lampje ergens halen zodat je door kan en dan maar rustig afwachten op de nieuwe adapter.
 
Nog even wachten en je krijgt geld toe:DD
 
Het is niet verkeerd om zulke essentiële onderdelen zelf op voorraad te hebben.
 
Die adaptor ziet er precies hetzelfde uit als die ik heb , zou me niets verbazen dat dit hem nog is ook. MLF led driver staat er bij mij op aan de achterkant
 
Zal vaak veel vanuit 1 fabriek komen maar dan met een andere naam of stikker erop.
 
Blijft wel vreemd dat het verkrijgen van een nieuwe adapter zo lang duurt. Lijkt mij een enkele dagen kwestie. Ga er van uit dat een bedrijf als aqualantis een flinke voorraad zal hebben.
Het is in elk geval geen product wat op maat gemaakt moet worden 🤷‍♂️ en dat er productietijd aan te pas komt.
 
Blijft wel vreemd dat het verkrijgen van een nieuwe adapter zo lang duurt. Lijkt mij een enkele dagen kwestie. Ga er van uit dat een bedrijf als aqualantis een flinke voorraad zal hebben.
Het is in elk geval geen product wat op maat gemaakt moet worden 🤷‍♂️ en dat er productietijd aan te pas komt.
Misschien door de oorlog in Oekraine? ik heb net op tijd mijn buitenfilter gekocht zag ik net. die is nu 30 euro in prijs gestegen.😮
 
Misschien door de oorlog in Oekraine? ik heb net op tijd mijn buitenfilter gekocht zag ik net. die is nu 30 euro in prijs gestegen.😮
En volgende week zijn ze in de aanbieding 🤷‍♂️.
Qua prijs is het altijd lastig.
Sommige kunnen ze goedkoper aanbieden omdat ze er een hoop tegelijk kopen.
Goedkoop is niet altijd goed zoals je daar nu ook achter bent gekomen.
Weet verder niet waar de importeur zit van aqualantis maar ik zou zeker daar een belletje heen doen en hele situatie uitleggen.
4 weken wachten is echt flauwekul voor een adapter vind ik.
Wat nou als je aquarium draaide en het was de heater ? Dan kan je toch ook niet zo lang wachten.
 
Ik weet wel van de lfs hier dat onderdelen soms uit het buitenland moeten komen en er niet in enkele dagen kunnen zijn. Hier heeft de lfs sommige zaken liggen die je dan tijdelijk even kan lenen maar goed dat is niet met alles zo natuurlijk en vandaar dat ik voor de zeewaterbak een extra opvoerpomp heb liggen en de pomp van de afschuimer.
 
Ik weet wel van de lfs hier dat onderdelen soms uit het buitenland moeten komen en er niet in enkele dagen kunnen zijn. Hier heeft de lfs sommige zaken liggen die je dan tijdelijk even kan lenen maar goed dat is niet met alles zo natuurlijk en vandaar dat ik voor de zeewaterbak een extra opvoerpomp heb liggen en de pomp van de afschuimer.
Heel verstandig. Dingen gaan altijd stuk op zaterdag avond en is de winkel pas dinsdag open 🫤.
Daarom zou ik grote uitgaves zoals een compleet aquarium ook liever gewoon bij een winkel kopen. Dan krijg je vaak net wat meer service als goede klant.
 
Ik heb hier een adapter van een splendid 100 en 1 van de volga 240.
Zijn dezelfde lampen enkel die van de volga is 20cm langer.
Op 1 adapter staat 2A 48watt en op de ander 2.5A 60watt
Toch even mee opletten als je 1 moest bestellen.
 
Is dat niet de max aan wattage wat ze kunnen hebben?
 
En volgende week zijn ze in de aanbieding 🤷‍♂️.
Qua prijs is het altijd lastig.
Sommige kunnen ze goedkoper aanbieden omdat ze er een hoop tegelijk kopen.
Goedkoop is niet altijd goed zoals je daar nu ook achter bent gekomen.
Weet verder niet waar de importeur zit van aqualantis maar ik zou zeker daar een belletje heen doen en hele situatie uitleggen.
4 weken wachten is echt flauwekul voor een adapter vind ik.
Wat nou als je aquarium draaide en het was de heater ? Dan kan je toch ook niet zo lang wachten.
Ik heb nog eens een goede mail gestuurd naar de winkel waarin ik vraag om het bedrag van de adaptor in mindering te brengen bij klarna en zelf op zoek ga naar een oplossing. het is inderdaad erg lang wachten en wie weet schuift de datum straks nog verder op. dan kan je wel bezig blijven met wachten en ondertussen zit ik ermee. dat is niet echt fair vind ik. er stond in een mail ook dat ik kon annuleren als ik niet akkoord ben langer te wachten maar ik weet verder niet hoe dat werkt omdat ik er niet voor betaald heb. ik moet op 8 maart pas bij klarna betalen. kan je dit zelf bij klarna melden als er iets intussentijd van betaling kapot is gegaan of moet de winkel dit altijd doen?
 
Volgens mij kun je een "klacht" indienen bij Klarna maar dat staat denk ik wel op hun site.
 
Ik heb nog eens een goede mail gestuurd naar de winkel waarin ik vraag om het bedrag van de adaptor in mindering te brengen bij klarna en zelf op zoek ga naar een oplossing. het is inderdaad erg lang wachten en wie weet schuift de datum straks nog verder op. dan kan je wel bezig blijven met wachten en ondertussen zit ik ermee. dat is niet echt fair vind ik. er stond in een mail ook dat ik kon annuleren als ik niet akkoord ben langer te wachten maar ik weet verder niet hoe dat werkt omdat ik er niet voor betaald heb. ik moet op 8 maart pas bij klarna betalen. kan je dit zelf bij klarna melden als er iets intussentijd van betaling kapot is gegaan of moet de winkel dit altijd doen?
De winkel kan dat alleen annuleren of aanpassen
 
De winkel kan dat alleen annuleren of aanpassen
Je kan wel zoals ik lees een "klacht" indienen en dan wordt de incasso op een pauze gezet om het met de winkel eerst in goede orde af te handelen.

Na 21 dagen zal Klarna het bekijken als er geen oplossing is gevonden en eventueel de factuur aanpassen.
 
Ok dan ga ik dat doen. ik heb 2x een mail gestuurd en nog geen antwoord op terug gekregen. dit wacht ik vandaag nog even af en anders gaat er een klacht naar klarna toe.
 
Ok dan ga ik dat doen. ik heb 2x een mail gestuurd en nog geen antwoord op terug gekregen. dit wacht ik vandaag nog even af en anders gaat er een klacht naar klarna toe.
Als dat maar gaat lukken....
Je hebt iets gekocht,
het is stuk gegaan onder garantie en je krijgt eind van de maand een nieuw onderdeel toegestuurd,klaar....
Nou wil jij een klacht indienen om het niet te moeten betalen.
Morgen bestel je een nieuwe adapter ergens anders,die trouwens ook betaald moet worden.
En stel dat de lamp dan nog niet werkt,
ga je dan wel weer terug die webshop mailen omdat je dan een nieuwe lamp wil hebben onder garantie?
 
Ik denk ook dat als het leveringsproblemen betreft het weinig nut zal hebben als de winkelier daar geen schuld aan heeft.
 
Beste was gewoon geweest dat je zelf eerst een adapter gekocht om te kijken of de lamp het doet. Als deze het dan doet dan proberen of je iets terug kan krijgen. Nu gok je erop dat het alleen de adapter is.
Klarna kan een betaling pauzeren maar de oplossing moet toch van de verkopende partij komen. Die kunnen een bedrag in mindering brengen bij klarna. Klarna kan die beslissingen niet nemen.
 
Beste was gewoon geweest dat je zelf eerst een adapter gekocht om te kijken of de lamp het doet. Als deze het dan doet dan proberen of je iets terug kan krijgen. Nu gok je erop dat het alleen de adapter is.
Klarna kan een betaling pauzeren maar de oplossing moet toch van de verkopende partij komen. Die kunnen een bedrag in mindering brengen bij klarna. Klarna kan die beslissingen niet nemen.
Ik wil niet eerst geld uitgeven aan iets wat door de winkel opgelost moet worden. dit valt onder garantie. mocht het licht nog niet werken met een nieuwe adaptor dan ga ik verder. als de winkel zou zeggen we geven het geld ipv de adaptor dan is het verder mijn risico. in de mail stond dat ik de adaptor kon annuleren vanwege de langere levertijd maar ik kreeg steeds geen antwoord terug. als ik maandag nog niks heb gehoord dan ga ik klarna benaderen en de betaling laten uitstellen omdat de winkel niets terug laat weten.
 
Als je er geen haast mee hebt dan gewoon afwachten. Ik dacht dat je wel haast had 🤷‍♂️.vandaar dat ik dacht dat je zelf een adapter ging kopen omdat het te lang duurt.
 
Misschien voor je Klarna benaderd dit weekend nog een poging doen om de winkel te benaderen?
 
Het is niet slim om zelf met derderangs producten te gaan klooien, stel je lamp gaat over 2 maanden kapot dan heb je geen garantie meer omdat je voeding gebruikt die niet bij het product hoort. Dát is foutief gebruik. Je hebt recht op een deugdelijk product en dus wettelijke garantie. Het kan wat moeite kosten om het bedrijf het te laten oplossen, maar dat is wel het beste. Persoonlijk accepteer ik nooit korting of wat dan ook. Een product niet goed, dan gewoon een nieuwe op basis van de garantie. En blijven bellen tot het geregeld is.
 
Wart niet weet wat niet deert zeggen ze maar goed met de originele zit je altijd goed.
 
Wart niet weet wat niet deert zeggen ze maar goed met de originele zit je altijd goed.
Tja als je zelf anderen naait moet je ook niet klagen als je genaaid wordt door een bedrijf.
 
Het is niet slim om zelf met derderangs producten te gaan klooien, stel je lamp gaat over 2 maanden kapot dan heb je geen garantie meer omdat je voeding gebruikt die niet bij het product hoort. Dát is foutief gebruik. Je hebt recht op een deugdelijk product en dus wettelijke garantie. Het kan wat moeite kosten om het bedrijf het te laten oplossen, maar dat is wel het beste. Persoonlijk accepteer ik nooit korting of wat dan ook. Een product niet goed, dan gewoon een nieuwe op basis van de garantie. En blijven bellen tot het geregeld is.
Probleem is dat hij niet kan bellen en alles via mail gaat.
 
Probleem is dat hij niet kan bellen 🤷‍♂️
Het is niet slim om zelf met derderangs producten te gaan klooien, stel je lamp gaat over 2 maanden kapot dan heb je geen garantie meer omdat je voeding gebruikt die niet bij het product hoort. Dát is foutief gebruik. Je hebt recht op een deugdelijk product en dus wettelijke garantie. Het kan wat moeite kosten om het bedrijf het te laten oplossen, maar dat is wel het beste. Persoonlijk accepteer ik nooit korting of wat dan ook. Een product niet goed, dan gewoon een nieuwe op basis van de garantie. En blijven bellen tot het geregeld is.
Hoeft natuurlijk ook niet met derde rangs producten. Een originele is ook te kopen.
In dit geval is er volgens mij niet zoveel haast en zou die best kunnen wachten.
Maar je kan ook in situaties komen dat er wel haast geboden is en dan heb je er niks aan om te wachten omdat het onder garantie valt.
Je zou maar een bak hebben draaien met hoop koraal en je lamp gaat stuk. Dan kan je wel wel wachten op garantie maar ondertussen gaan je koralen dood🤷‍♂️
 
Maar je kan ook in situaties komen dat er wel haast geboden is en dan heb je er niks aan om te wachten omdat het onder garantie valt.
Je zou maar een bak hebben draaien met hoop koraal en je lamp gaat stuk. Dan kan je wel wel wachten op garantie maar ondertussen gaan je koralen dood🤷‍♂️
Dat is nou net het voordeel van bij een lfs je spullen te kopen.
Ik heb het zelf enkele maanden geleden voor gehad met een nieuw aquarium waar een barst in kwam.
wat was ik toen blij dat ik die niet online had gekocht,
en dat ik enkele uurtjes later al bij de lfs aan de toonbank stond om samen naar een oplossing te zoeken.
Moest ik dit voor krijgen met mijn adapter ben ik zeker dat ik vanmiddag al een nieuwe in huis heb.
Maar ja,dat is de gok van in zo'n webshop te bestellen.
Zal vast wel nog goed komen,duurt alleen wat langer.
Hopelijk antwoorden ze je maandag zodat je iets weet Andre.
 
Zoals ik het zo lees had hij al 2 x antwoord gehad. Eerste keer dat het 2 weken kon duren. Tweede keer dat het uitgesteld werd met 2 weken. Dus minimaal 4 weken wachten. Toen kwam Andre met het verhaal dat hij het kon annuleren en dat het bedrag in mindering gebracht kon worden.
maar dan moet je dus zelf een adapter kopen. Natuurlijk niks mis mee maar hij wil dat dat nu eerst aangepast hebben op zijn rekening die via klarna loopt.
Dus dan duurt het allemaal nog wat langer🤷‍♂️
 

Terug
Bovenaan