Muuraquarium van ME86


Een kleine update. Na meer dan genoeg problemen gehad te hebben hopelijk nu blijvend de goede kant op :cool:

20180621_213029.jpg
20180621_213035.jpg
20180621_213042.jpg
20180621_213046.jpg
20180621_213051.jpg
 
Mooi gedaan! :thumbs:
Ziet er gigantisch uit terwijl het qua liters vrij bescheiden is!

Een kort maar krachtig vragenvuur dringt zich op! ;)
Zet je schrap! :D

Zijn de afmetingen (242/18/45) eigenlijk binnen- of buitenmaten? En hoe dik is het glas?
Welke (en hoeveel) visjes heb je er allemaal in?

En hoe is het (zwem)gedrag van de kardinalen eigenlijk in deze bak?
Gebruiken ze de ganse lengte om baantjes te trekken of hebben ze eerder een kant gekozen?
Blijven ze in elkaars buurt of zwemmen ze soms ook verspreid over de ganse bak?
 
Mooi gedaan! :thumbs:
Ziet er gigantisch uit terwijl het qua liters vrij bescheiden is!

Een kort maar krachtig vragenvuur dringt zich op! ;)
Zet je schrap! :D

Zijn de afmetingen (242/18/45) eigenlijk binnen- of buitenmaten? En hoe dik is het glas?
Welke (en hoeveel) visjes heb je er allemaal in?

En hoe is het (zwem)gedrag van de kardinalen eigenlijk in deze bak?
Gebruiken ze de ganse lengte om baantjes te trekken of hebben ze eerder een kant gekozen?
Blijven ze in elkaars buurt of zwemmen ze soms ook verspreid over de ganse bak?

Komt ie:

Dit zijn buitenmaten. Het glas is 6mm dik.
Er zitten een 8tal foto's in en vuurgarnalen maar deze doen het niet zo goed.

Nog aanwezig zijn 20 valse tetra's en 15 kardinalen.
Dit was eerst niet de bedoeling omdat ik de kardinalen eerst te groot vond maar toen ik deze niet had zag je de valse tetra's nooit. Sinds de kardinalen erbij zitten, vormen ze samen een schooltje. Ze gebruiken fijn de lengte om te zwemmen maar er zijn ook momenten dat er een groepje links zit en eentje rechts. Ze zwemmen vaak door elkaar in de bak.
 
Ik heb een filmpje gemaakt zodat je het gedrag zou kunnen zien maar ik krijg het niet geüpload.
 
Komt ie:

Dit zijn buitenmaten. Het glas is 6mm dik.
Er zitten een 8tal foto's in en vuurgarnalen maar deze doen het niet zo goed.

Nog aanwezig zijn 20 valse tetra's en 15 kardinalen.
Dit was eerst niet de bedoeling omdat ik de kardinalen eerst te groot vond maar toen ik deze niet had zag je de valse tetra's nooit. Sinds de kardinalen erbij zitten, vormen ze samen een schooltje. Ze gebruiken fijn de lengte om te zwemmen maar er zijn ook momenten dat er een groepje links zit en eentje rechts. Ze zwemmen vaak door elkaar in de bak.
8tal Foto's :S Bedoel je soms Oto's in plaats van foto's :S
 
Bedankt voor je antwoorden!

en vuurgarnalen maar deze doen het niet zo goed.

Had jij geen ADA amazonia in je bak? Misschien doen ze het minder goed doordat die je ph naar beneden trekt?
Heb je een idee van de ph eigenlijk?
Mocht dat de reden zijn zou je misschien meer succes hebben met Caridina soortjes? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: ME86
Bedankt voor je antwoorden!



Had jij geen ADA amazonia in je bak? Misschien doen ze het minder goed doordat die je ph naar beneden trekt?
Heb je een idee van de ph eigenlijk?
Mocht dat de reden zijn zou je misschien meer succes hebben met Caridina soortjes? ;)

Bedankt voor de tip! De pH zit nu rond de 8 dus eigenlijk hoog. Dit is nog maar enkele weken zo omdat ik geleidelijk overgegaan ben naar kraanwater door problemen met de zweefalg. Daarvoor was de ph een stuk lager. Misschien dat de garnalen het nu beter gaan doen. En anders zal ik zeker een andere soort overwegen. Bedankt.
 
Een kleine update...
Op dit moment na lange tijd weer last van een bruine waas. Ik zou graag de spraybar nog wegwerken.

20181107_203003.jpg
20181107_203001.jpg
20181107_202837.jpg
 
Wat gebruik je aan mechanische filtering in je filter? En welk filter is het?

Het is een juwel bioflow. Er zitten filtersponzen in en keramische ringen. Met de actieve kool had ik het de laatste keer opgelost. Het pompje filtert aan 600 l/h. Ik heb eentje van 1000 l/h besteld. Deze is onderweg. Ik denk nog steeds dat het van de bodem komt. Voor mij gene soil meer
 
Ik gebruik zelf kussen vulling vd HEMA en die verstopt niet. De filterwatten van aquafish ofzo die verstoppen wel rap
 
Ik gebruik zelf kussen vulling vd HEMA en die verstopt niet. De filterwatten van aquafish ofzo die verstoppen wel rap
Kussenvulling hoeft niet zuiver te zijn, zou brandvertragers kunnen bevatten. Er is regelgeving over volgens mij maar kan het zo snel niet terug vinden welke producten brandvertragers moeten bevatten.
 

Terug
Bovenaan