Mike139 zijn Oase Styleline 125


Zo, dat was een goeie dag werk...

De inrichting is compleet anders geworden.
Om er zeker van te zijn dat het aquarium snel weer stabiel is, heb ik de bodem en filters hergebruikt.
Er is wel wat zand bijgekomen en een half zakje aquasoil om het e.e.a. op te hogen en ander vorm te geven.

Het overhuizen van de vissen en garnalen ging best vlot.
Met een uurtje zaten ze in het aquarium er tegenover.
Nog een verassing: het zijn 11 garnalen. Ik dacht dat het er 10 waren :)

Het stuk hout is mangrove en door de gleuven en scheuren goed geschikt om de java varens in te steken.
Ook zit er op het einde een anubis, het soort weet ik niet meer.
Er komt in ieder geval nog het e.e.a. bij.

Doordat het hout omhoog staat en er ruimte onder zit ga ik het zand er onderdoor leggen, zodat je er mooi tussendoor kan kijken (en de cory's nog meer snuffelplek hebben).

Deze keer heb ik er WEL rekening mee gehouden dat de lastigste planten in het midden staan en voldoende licht ontvangen
Aangezien de bak zo goed als leeg ging, heb ik er denk ik 100+ slakjes uitgehaald.
Helaas weet ik nu al dat ik ze niet allemaal te pakken heb gekregen, want ik zag er alweer eentje...

Plaatjes:

IMG_5465 (1).png


IMG_5466 (1).png


IMG_5474.png


IMG_5475.png
IMG_5473.png
 
Zo, het wordt tijd om de co2 fles te vervangen (2Kg).
9 maanden mee gedaan (y)

ABE97F03-61ED-4993-BE31-0ED4B8767578.jpeg
 
Zeker! Verbaasde mij ook wel eigenlijk.
Ik verwacht dat het nu wel sneller zal gaan, omdat ik meer co2 geef, maar een maand 6 zal wel haalbaar zijn.

Binnenkort de andere fles weer laten vullen.
 
En inderdaad, deze fles gaat richting vervanging. Ik denk nog 2-3 weken. Dat is dan 5 maanden.
Lijkt me prima.
Van de week maar eens naar Kuiper rijden om de flessen te laten vullen.
 
Gezien de hoeveelheid en soort planten denk ik dat deze bak ook zonder CO2 goed voor de dag zal komen. Het kan natuurlijk geen kwaad maar ik denk dat het niet veel verschil zou maken.
 

Terug
Bovenaan