Mijn Rio180 bak door Robru


het lijkt net op je planten achterin in 'blokken' staan. Of is dit optisch bedrog?
Klopt, twee blokken eikebbladvaren en in het midden Ludwigia.
Is uit luiheid gedaan hoor. Wilde eerst weleens zien of het allemaal zo goed zou gaan groeien als ik co2 zou gaan toevoegen.
Had dan ook niet verwacht dat de achterzijde in een maand tijd vol zou staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ET begint al aardig uit te stoelen en de Japanners maken er dankbaar gebruik van.

et.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent lekker bezig Ronald. Leuk om je vorderingen te volgen.
 
Dan doen ze het toch goed in een maandje :D
 
Je stopt er tijd en liefde in en dat werkt.
Ik heb zelf een peride gehad dat ik allleen maar problemen had.
Draadalg, blauwalg, waterbloei etc.

Oorzaak te weing tijd voor de bak.
Ben altijd de ei methode blijven volgen maar door onvoldoende aandacht ging het toch mis.

Op een bepaald moment was het enige wat me tegen hield de boel weg te doen het feit dat ik de vissen niet zo zo snel goed tehuis kon bezorgen.

Toen ik er weer tijd in ging stoppen werd het weer wat mooier, en leuker om er mee bezig te zijn.
Dus stopte ik er nog meer tijd in en nu kan ik er weer ontzettend van genieten.

Dus welke methode je ook gebruikt het succes wat je boekt is je eigen succes.
Dus je mag er best trots op zijn.
 
Gaat de goede kant op Ronald, ga zo door.
 
Je stopt er tijd en liefde in en dat werkt.
Ik heb zelf een peride gehad dat ik allleen maar problemen had.
Draadalg, blauwalg, waterbloei etc.

Oorzaak te weing tijd voor de bak.
Ben altijd de ei methode blijven volgen maar door onvoldoende aandacht ging het toch mis.

Op een bepaald moment was het enige wat me tegen hield de boel weg te doen het feit dat ik de vissen niet zo zo snel goed tehuis kon bezorgen.

Toen ik er weer tijd in ging stoppen werd het weer wat mooier, en leuker om er mee bezig te zijn.
Dus stopte ik er nog meer tijd in en nu kan ik er weer ontzettend van genieten.

Dus welke methode je ook gebruikt het succes wat je boekt is je eigen succes.
Dus je mag er best trots op zijn.
Een heel herkenbaar verhaal Dirk. Ik moet nu nog qua uren de juiste chemie zien te vinden tussen onderhoud aan de bak, en mijn omgeving, hahaha.
 
  • Leuk
Waarderingen: DiMi
Een heel herkenbaar verhaal Dirk. Ik moet nu nog qua uren de juiste chemie zien te vinden tussen onderhoud aan de bak, en mijn omgeving, hahaha.
Ja dat laatste was hier ook het geval. Ik heb de neiging door te slaan.
En ben ook een perfectionist dus het is eigenlijk nooit precies goed.

En is er nog dit forum he, kost ook tijd.
 
Hier nog zo'n perfectionist.
En hoe mooier je het wil hebben hoe meer tijd je ermee bezig bent. Maar, het geeft erg veel voldoening als je de gestelde doelen behaald.
dr7fc5.jpg

Dus is het altijd leuk om te lezen, en te zien, hoe andere mensen vooruitgang maken in de hobby
 
Jeetje wat een verschil, prachtig zo!
 
Na een grote snoeibeurt vorige week, en wat planten verplaatst te hebben die achter een woud van eikenbadvaren groeiden even een nieuwe overzichtsfoto gemaakt. Heb lekker kunnen oefenen met het knippen en stekken van stengelplanten. Had ik nog nooit eerder gedaan. En na een weekje groeien ziet je er zo goed als niets meer van.

feb11.png
 
Sodeknetter gaat rap nu met je plantjes!
 
Sodeknetter gaat rap nu met je plantjes!
Gaat bij jou ook gebeuren, even de juiste verhoudingen zien te vinden tussen hoeveelheid licht, voeding en co2.
 
Ziet er mooi uit! Mooie groene plantjes. Rechts is een lotus.
 
Je krijgt het al aardig in je vingers dat stekken:petjeaf:


Groetjes John.
 
Mooie felle kleuren
Daar speelt vooral de LED verlichting een belangrijke rol in. De LED laat ik nu op max. 60% branden. Had ik alvast aangeschaft voor de toekomstige aqua scape bak.
 
Ziet er prachtig fris uit!
Het is in de verste verte nog geen Steven Schot bak :) maar ik ben aardig op weg, denk ik. Van een flinke algen bak naar dit ;)
 
Staat er keurig bij, groeit wel allemaal lekker snel door zie ik! :thumbs:
 
En toen was hij bijna volgroeid. :D
 
Die Led verlichting is wel goed zo te zien. Voeg je nu ook meer voeding toe?
 

Terug
Bovenaan