Wat is er nieuw

Mijn RIO 180 van TLS

• Onderwerp starter Onderwerp starter TLS
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hier ook de standaard binnenfilter op een Rio 125. Ik heb die vol zitten met spons en watten. Ik deed voorheen alles heel voorzichtig reinigen. In emmer uitknijpen enzo, maar tegenwoordig gewoon onder de lauwe kraan ermee. Bevalt me beter, en de bak ook merk ik.

Ik deed het nu in een emmer aquariumwater en na 3 keer knijpen is de emmer volledig bruin water. Te lang gewacht ? En om de hoeveel tijd reinig je onder de lauwe kraan ?

Ik deed het nu in een emmer aquariumwater en na 3 keer knijpen is de emmer volledig bruin water. Te lang gewacht ? En om de hoeveel tijd reinig je onder de lauwe kraan ?
De 3 grove sponzen onderin 2 a 3 keer per jaar. Boven heb ik 1 grove spons en 2 fijnere sponzen. Die gaan om de week onder de kraan, maar nooit allemaal tegelijk. De watten en viltervlies helemaal bovenin iedere week of worden vervangen indien nodig.
Sinds ik onder de kraan uitspoel en de buisjes onderin heb vervangen voor sponzen, geen last meer van blauwalg en veel minder vuil in de bak.

• Leuk
Waarderingen: TLS
Voor de duideijkheid; Ik heb van onder naar boven:
3 keer grove spons, filterwatten, fijne spons, medium spons, grove spons, filtervlies.

• Leuk
Ik knijp overigens ook wel uit in emmer hoor, om te kijken wat er uitkomt. Ook veel bruine zooi 🙂 Maar daarna gaat het onder de kraan.

• Leuk
Wel de meningen zijn blijkbaar verdeeld als ik zo wat op het forum lees…

Dus mijn vraag: zijn dit 3 goerami's van dezelfde soort? Welke soort? En is het 1 M en 2V ?

Bedankt alvast.

Bijlagen

• tempImagerIJ5UR.jpg
    tempImagerIJ5UR.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 54
  • tempImagecwHqkI.jpg
    tempImagecwHqkI.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 52
Misschien krijg je bij de sectie identificatie sneller een reactie Stijn.

• Leuk
Wel de meningen zijn blijkbaar verdeeld als ik zo wat op het forum lees…

Dus mijn vraag: zijn dit 3 goerami's van dezelfde soort? Welke soort? En is het 1 M en 2V ?

Bedankt alvast.
als ik goe bekijk lijk het zelfde soort en 2V en 1 M als ik van de kleur kan zien

• Leuk
Heel blij met mijn nieuwe bewoner ! Hij is niet perfect but I love him. Hij komt de harem van drie pittige dames vergezellen. Hij was meteen op zijn gemak: verkent heel de bak en kwam meteen aan de Artemia-dis. Groetjes en fijne zondag allemaal.
Dit overduidelijk een man

• Leuk
Sinds 2 weken een nieuwe bewoner in mijn bakje dat blijft goed draaien. Planten groeien goed enkel wat draadalg. Nauwelijks uitval.

Ik was een beetje op mijn hoede om een Kempvis te introduceren maar hij laat iedereen met rust en zoekt de kalmte op. Hij eet goed. Fotootje bijgevoegd. Fijne zondag nog.

Bijlagen

• IMG_3678.jpeg
    IMG_3678.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 48
wat een mooie betta zeg!! zulke kleuren heb ik nog niet gezien bij een betta

• Leuk
Dank je wel. Ben dikwijls gaan kijken in de LFS en had geluk want als er mooie zitten zijn ze snel gereserveerd…

• Leuk
Waarderingen: F.
Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en draait de bak in
principe goed. Geregeld veel snoeiwerk. Heel weinig alg tegenwoordig. Niet veel uitval. Enkel recent 4 panda’s verlor in 2 weken. Ik had er 10 ingezet 3 jaar geleden. Nu nog 5 over. Ik weet niet hoe lang ze normaal leven? Andere vissen van niks last. Zag er ook niks aan. Misschien te warm door de zomer? Hierbij nog een fotootje. Groetjes.

Bijlagen

• IMG_4177.jpeg
    IMG_4177.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 35
  • IMG_4176.jpeg
    IMG_4176.jpeg
    3.1 MB · Weergaven: 32
  • IMG_4175.jpeg
    IMG_4175.jpeg
    3 MB · Weergaven: 30
  • IMG_4180.jpeg
    IMG_4180.jpeg
    963.7 KB · Weergaven: 30
  • IMG_4179.jpeg
    IMG_4179.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 28
  • IMG_4185.jpeg
    IMG_4185.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 30
Staat er netje bij Stijn.

• Leuk
Geen idee hoe oud C. Panda's kunnen worden, ik weet wel dat ik C. paleatus heb, die ik inmiddels 7 jaar heb en overgenomen heb op volwassen leeftijd van een aquaforumlid. Ik heb ook c. aeneus, die inmiddels de 5 jaar naderen.
Ik denk dus dat de panda's eigenlijk wel wat langer mee moeten kunnen.

• Leuk
Geen idee hoe oud C. Panda's kunnen worden, ik weet wel dat ik C. paleatus heb, die ik inmiddels 7 jaar heb en overgenomen heb op volwassen leeftijd van een aquaforumlid. Ik heb ook c. aeneus, die inmiddels de 5 jaar naderen.
Ik denk dus dat de panda's eigenlijk wel wat langer mee moeten kunnen.

Ik dacht het ook wel eigenlijk. Nu er is niks veranderd en ze zaten er net 3 jaar in… De overgebleven 5 foerageren naar hartelust rond maar dat was met deze die uitgevallen zijn eigenlijk ook zo. Het water is wel geregeld dicht aan de 26, 27 graden gekomen met de warmte. Ik kan alleen maar denken dat het daardoor is? Ik hou het verder in de gaten.

Waarschijnlijk is dat niet de oorzaak, tijdens de hittegolven van vorig jaar en dit jaar is de temperatuur ook daaraan gekomen en zelfs nog meer, en mijn 2 (overgenomen) panda's hebben dat ook probleemloos overleefd.
Maar er is wel gebleken dat panda's door (bijv) inteelt een stuk minder sterk zijn.

• Leuk
Je hoort wel vaker dat Panda s zwakker zijn en dat speelt al jaren.

• Leuk
Enkel recent 4 panda’s verlor in 2 weken. Ik had er 10 ingezet 3 jaar geleden.

Afhankelijk van de waterwaardes en temperatuur 5 tot 10 jaar.
Omdat ze zo populair zijn zijn ze helemaal kapot gekweekt en is er veel inteelt.
Had je ze als jonge vis aangeschaft?

• Leuk
Afhankelijk van de waterwaardes en temperatuur 5 tot 10 jaar.
Omdat ze zo populair zijn zijn ze helemaal kapot gekweekt en is er veel inteelt.
Had je ze als jonge vis aangeschaft?

Ik had ze 3 jaar en ze waren nu ongeveer 4cm… Toen ik ze kocht een kleine 2cm? Vind het wel jammer: ze zijn mooi en hebben leuk gedrag, had er 10. Aan 6€ het stuk is dat toch eens om te bedenken vooraleer je ze "vervangt" en je dan weer kans hebt dat ze uitvallen. Hoop dat het niet aan het aquarium ligt maar alle andere vissen doen het goed en de overige panda's tot nu toe ook. Zou het trouwens wel verstandig zijn om aan deze 5 plots 5 jonge soortgenoten toe te voegen?

Corydorassen vallen onder de categorie: hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus aanvullen met jonge exemplaren (als je daartoe besluit) is geen probleem.

Ik had ze 3 jaar en ze waren nu ongeveer 4cm… Toen ik ze kocht een kleine 2cm?

Zijn dan hoogstwaarschijnlijk kweek geweest zijn en geen wildvang.
Wildvang is vaak wat groter.

Zou het trouwens wel verstandig zijn om aan deze 5 plots 5 jonge soortgenoten toe te voegen?

Kun je er rustig 5+ aan toevoegen, zou kijken voor wildvang of jonge F1 vissen.
Bij wildvang wel ontwormen in quarantaine.

• Leuk
Je hebt de Betta samen met de honinggoerami’s?

Ze laten elkaar absoluut met rust. De goeramiman verdrijft wel eens het vrouwtje maar is voor de rest tegen niemand agressief. De betta zet wel eens zijn kieuwen op als de platy's rond hem wriemelen maar daar blijft het absoluut allemaal bij. De betta zit er 5 maanden in en de goerami's al veel langer. NU, ik heb ook veel beplanting want de foto is na een flinke snoeibeurt en ik heb niet overdreven veel vissen er in (vind ik) en al zeker geen grote. Maar het zal vast ook aan de betta in kwestie liggen denk ik?

Die van mij is een beetje apart, maar laat de rest gelukkig met rust. Hij is vooral met zichzelf bezig en schenk weinig aandacht aan de andere vissen. Ik had zelf alleen het idee omdat het beide labyrintvissen (Betta en goerami) zijn, zou het mss problemen kunnen geven, maar ik heb het hier op het forum wel eens een keer eerder gezien. Ik dacht nu vraag ik eens 😅

Mooi aquarium trouwens en die goerami is ook erg mooi 👍🏻

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan