Mijn planten worden opeens aangegeten


Zou het misschien te maken kunnen hebben met verlichting ? Ik heb een Helialux lamp en gebruik al 2 jaar hetzelfde schema.
 
Broccoli (geblancheerd of uit de vries) vinden ze vaak ook erg lekker.
 
Hoi @Swengoza - heb je hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde; met een bak wat borstelneuzen overgenomen en nu vallen er opeens heel veel gaten in de planten (van de bak die al stond, had ze daar in gedaan terwijl de nieuwe bak staat op te starten). Lijkt niet tegenaan te voeren met courgette etc. Benieuwd wat jij gedaan hebt!
 
Hoi @Swengoza - heb je hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde; met een bak wat borstelneuzen overgenomen en nu vallen er opeens heel veel gaten in de planten (van de bak die al stond, had ze daar in gedaan terwijl de nieuwe bak staat op te starten). Lijkt niet tegenaan te voeren met courgette etc. Benieuwd wat jij gedaan hebt!
Ik had me water even gemeten en bleek te veel nitraat te hebben . Na een flinke wissel en de aangetaste planten weg te hebben gehaald gaat het nu stukken beter . Er worden nog wel wat blaadjes aangegeten maar wel echt een stuk minder . Ik heb het maar geaccepteerd , ik voer nu elke avond een stuk komkommer en haal dat in de ochtend er weer uit.
 
Ik weet niet hoe hoog de nitraat was maar opzich zal dat denk ik de reden niet zijn. Deze vissen staan er vaak wel om bekend dat ze graag aan de planten vreten.
 

Terug
Bovenaan