Mijn 525L Onderwaterparadijs (Max_Aquarium)


@ Marcel : Ok�, zal m even ''bijsturen'' dan haha :D
 
Vandaag de 20 kardinaaltetra's uitgezet, zijn al mooi op kleur gekomen :)
 
Prachtige inrichting, heel mooi. Het is soms (lees: vaak) zoeken in het begin, maar door de moeilijkheden leer je deze hobby nog beter appreci�ren vind ik.
Als het daarna terug goed komt dan toch :)
 
@ DiMi : Bedankt voor je compliment, altijd leuk om te horen :D

Even een update-tje hoe het er nu bij staat:
466886_0_82_1703_1.jpg


761322_0_82_1703_2.jpg


374489_0_82_1703_3.jpg


265726_0_82_1703_4.jpg



En met alleen de linker-verlichting aan, een mooi gezicht wanneer de vissen in en uit het donker zwemmen:
431677_0_82_1703_6.jpg



Wil volgende week een groepje Corydoras gaan uitzetten, ben er alleen nog niet echt achter welke soort het wordt.. Moet namelijk in een wat warmere omgeving kunnen, aangezien er binnenkort ook Discussen bij komen (27 graden).
 
Vandaag de Corydorassen opgehaald. Is de Corydoras Schwartzi geworden, 13 stuks.
Verder ook 5 Anentome Helena's erbij gezet, altijd goed, tegen de slakken.

De foto's :D
194499_0_82_schwartzi_1.jpg


479966_0_82_schwartzi_2.jpg


792964_0_82_schwartzi_3.jpg


716134_0_82_schwartzi_4.jpg


766355_0_82_schwartzi_5.jpg


914136_0_82_schwartzi_6.jpg


918751_0_82_schwartzi_7.jpg
 
Mooie grote bak. Leuk zijn ze zeg die corydoras schwartzi!
 
Mascha zei:
Mooie grote bak. Leuk zijn ze zeg die corydoras schwartzi!

Dank voor je compliment :)
Zijn idd erg leuk, ben blij dat ik voor deze soort heb gekozen!
 
wow wat een verhaal! gelukkig loopt het een nu beter! succes en mooie bak :thumbs: :petjeaf:
 
Echt een onderwater paradijs, mooie stukken hout ook, heb je die ook voorbehandeld? lijkt me best wel een hels karwei
 
Wat een leuke corydoras soort mooie bak :thumbs:
 
Allemaal super bedankt voor de complimenten!
Altijd zo leuk om te horen :)

Hout heb ik ingewaterd, verder niets mee gedaan.
Dus niet uitgekookt ofzo iets ;)
 
Oh dan is je water niet sterk verkleurd. Hoelang heb je ze laten weken?
 
Of filter je over kool?
 
Ziet er erg gezellig uit die groep corydorassen. Ik heb ook de schwartzi.
 
Hout heb ik weekje laten inwateren, filter niet over kool. Heb een extern en intern filter.
Nogmaals bedankt voor de complimenten!

Het gaat steeds beter met de bak, wel nog veel last van alg (bruin en groenachtige draadalg op hout en bodem vooral). Maar dit lijkt langzamerhand steeds minder te worden gelukkig.
Ververs nu wekelijks 20-30% van het water.

Verder nu rustig aan weer het visbestand aanvullen.
Ben zo benieuwd hoe de Discussen het strax gaan doen! :D

Er komen nog Antennebaarsjes, Discussen en misschien wat algeneters (welke weet ik nog niet) in.

Heb deze week ook flink wat drijfplantjes in de bak "gegooid", gehad van iemand van het forum hier :D Hoop dat ze aanslaan en binnenkort mooi wat schaduwplekken cree�ren.

Ik wil binnenkort wel wat filmpjes plaatsen van de bak, alleen weet eigenlijk nog niet precies hoe dat moet :p
 
Zou iemand hier me wat uitleg kunnen geven over hoe ik een filmpje plaats op dit forum?
Wil namelijk graag een filmpje van m'n bak maken en plaatsen, lijkt me leuk :D
 
Volgensmij zo:
[video]linknaarfilmpjevanyoutube[/video]
 
remcovoortman zei:
Volgensmij zo:
[video]linknaarfilmpjevanyoutube[/video]

Oke, maar dan moet je dus eerst het filmpje op Youtube plaatsen voordat je het op dit forum kunt zetten?
 
Even een foto-update zoals het er nu bijstaat :D

338279_0_82_aquarium_31_maart_2016_1.jpg


743913_0_82_aquarium_31_maart_2016_2.jpg
 
pff 1 week. Oke het is niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb een 60 cm aquarium. Die staat nu bijna een half jaar. 2 stukken hout erin en wekelijkse waterverversing en water is nog steeds best bruin. beetje bruin vind ik wel mooi maar het mag wel wat minder:p
 
Rubz zei:
pff 1 week. Oke het is niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb een 60 cm aquarium. Die staat nu bijna een half jaar. 2 stukken hout erin en wekelijkse waterverversing en water is nog steeds best bruin. beetje bruin vind ik wel mooi maar het mag wel wat minder:p

Dat bruinige is niet erg, wordt steeds minder!

C�dric Vleminckx zei:
Ziet er knap uit, met het hout en de drijfplantjes!

Dank voor je compiment! :D
 
Update-tje :D

Gister wat nieuwe planten toegevoegd (Donkerrode Echinodorussen, kleine Echinodorussen, en wat plantjes voor op het hout).
Verder gebruik ik sinds gisteren All in One plantenvoeding in combinatie met de Easy Carbo en speciale voedingstabletjes voor de planten die niet gaan stoffen onderwater, maar rustig oplossen omdat ze van ander soort materiaal zijn gemaakt.
Ben benieuwd hoe de planten het nu gaan doen en of de algen wat minder gaan worden.

593682_0_82_07_april_1.jpg


244451_0_82_07_april_2.jpg


791598_0_82_07_april_3.jpg


854378_0_82_07_april_4.jpg


612718_0_82_07_april_5.jpg


932588_0_82_07_april_6.jpg


En als laatste een extraatje, m'n 60L kweek/garnalenbakje (beetje een oerwoud) :D
236977_0_82_07_april_7.jpg
 
Mooie plaatjes hoor. Wat voor garnalen heb je erin zitten??
 
Dankjewel allemaal voor de complimenten, die zijn altijd welkom!

jessicapilon zei:
Mooie plaatjes hoor. Wat voor garnalen heb je erin zitten??
Op dit moment zitten er ongeveer 40 vuurgarnalen in, gaat in een sneltrein tempo :p
 
Ja die kunnen kweken hoor. Veel plezier ermee verder.
 
Max_Aquarium zei:
Dankjewel allemaal voor de complimenten, die zijn altijd welkom!

jessicapilon zei:
Mooie plaatjes hoor. Wat voor garnalen heb je erin zitten??
Op dit moment zitten er ongeveer 40 vuurgarnalen in, gaat in een sneltrein tempo :p

jessicapilon zei:
Ja die kunnen kweken hoor. Veel plezier ermee verder.

Ja, als je er een groepje van 10-15 neemt, en je hebt na 2 maanden wel honderden vuurgarnalen :d
 
Als ik dat aquarium had deed ik de tv de deur uit...;)
 
Bedankt voor de complimentjes :) :)

Weer even een update-tje, dit weekend een koppeltje Ramirezi's uitgezet. En wat zijn ze mooi! Het vrouwtje vertoont nu al de rood-paarsige buik, dus ik hoop binnenkort wat eitjes/jongen te zien ergens :D

Verder nog een Javavaren en Anubias op hout in de bak gezet, linksachterin de hoek.

De foto's:
766313_0_82_ramirezi_s_1.jpg


876592_0_82_ramirezi_s_2.jpg


419423_0_82_ramirezi_s_3.jpg


159318_0_82_ramirezi_s_4.jpg


423266_0_82_ramirezi_s_5.jpg


363622_0_82_ramirezi_s_6.jpg


386939_0_82_ramirezi_s_7.jpg
 

Terug
Bovenaan