Man en vrouw antennebaarsjes


Zitten ze in je bak van 60 cm? Op wat voor temperatuur heb je het water? Vind de bak wat te klein voor ramirezi's.En als je de platy's nog hebt, ook niet echt ideaal.
 
Sjeff zei:
Khoppie zei:
Die kende ik al sjeff maar bedoel echt een speciaal topic met winkels die regelmatig de fout in gaan zodst nieuwe forumleden kunnen zien waar ze correct geholpen worden :)

Oh, dacht misschien heb je daar overheen gelezen. Maar misschien is het een idee om op te zetten? Het is wel erg handig als je weet waar gedegen advies gegeven wordt!
En dan wordt het forum zeker voor het gerecht gesleept vanwege laster?

Dan kan je beter een lijst maken van echt goede zaken ipv een lijst van slechte.
 
@visstisck

Heb de platy's en andere vissen niet meer. Heb alleen honinggoerami en deze antennebaarsjes, maar heb morgen bezichtiging voor een juwel rio 125, hierin ga ik de antennebaarsjes zetten dan en een bestand eromheen bouwen. Indien ik dat aquarium koop.
 
Julian D zei:
Zelfde wijze als ik bij iedere vis doe, dus hier ligt het niet aan.
Niet te makkelijk over denken. De ene soort kan makkelijker omgaan met veranderingen dan andere soorten.

Sterrekind zei:
(...) het kan zomaar zijn dat jouw water teveel afwijkt en dat er daardoor problemen ontstaan. Of je hebt gewoon pech.
Julian woont in Utrecht, de winkel is in Utrecht. Van kraanwater naar kraanwater binnen hetzelfde leveringsgebied zou niet te veel moeten schelen.

~ Ivo
 
Heb je nu wel een vrouw dan? En op wat voor temperatuur had je de bak?
 
Ja denk dat het nu wel een vrouwtje is omdat de man veel toleranter is tegen de vis. Maar het visje ziet er wel raar uit vind ik en gedraagt zich wat raar, zal een video uploaden.

Temperatuur zit op de 25/26 graden. (kan nog niet hoger gaan i.v.m. de honinggoerami)

In de nieuwe bak zal ik het op 28 graden houden.
 
Mascha&Ivo zei:
Julian D zei:
Zelfde wijze als ik bij iedere vis doe, dus hier ligt het niet aan.
Niet te makkelijk over denken. De ene soort kan makkelijker omgaan met veranderingen dan andere soorten.

Sterrekind zei:
(...) het kan zomaar zijn dat jouw water teveel afwijkt en dat er daardoor problemen ontstaan. Of je hebt gewoon pech.
Julian woont in Utrecht, de winkel is in Utrecht. Van kraanwater naar kraanwater binnen hetzelfde leveringsgebied zou niet te veel moeten schelen.

~ Ivo


Nee dat zou niet uit moeten maken qua leidingwater. De kwaliteit van het leidingwater zegt echter nog steeds niet over de waterwaarden in de bak van Julian en de bak in de dierenwinkel.
 
Dit lijkt me inderdaad een vrouw ja... en wel eentje die ik direct terug zou brengen.

~ Ivo
 
Denk je dat ze ziek is?
 
Vind haar wel erg mager ogen. Daarnaast voorspelt de manier waarop ze erbij ligt niet veel goeds.
 
Denk je dat dit nog kan verbeteren? Of wat zegt dit over de vis?
 
Corydora en Diebo, allebei in Nieuwegein, staan beide goed bekend en zijn voor jou redelijk in de buurt.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit alleen via-via weet, zelf ben ik er nog nooit geweest, maar het zegt toch wel iets denk ik.

herstel: Corydora zit tegenwoordig in Lopik.
Maar da's ook vlakbij, toch?
 
Ja hoor half uurtje rijden ongeveer.

De vis is inmiddels overleden. Maar ben toch bezig met een nieuwe bak opzetten inmiddels met waarschijnlijk een heel ander bestand. Ik ga niet meer terug naar de winkel en laat het hierbij. Koop er in ieder geval nooit meer.
 
Ik zou zelf eerder naar Rifwachter gaan als naar Diebo. Het personeel is bij Rifwachter een stuk vriendelijker.
 
Kan me herinneren dat ze bij de Rifwachter ontzettende mooie ramirezi's hadden. Weet niet of wat nog steeds zo is.
 
Vorige week nog wel :)
 

Terug
Bovenaan