Man en vrouw antennebaarsjes


J

Julian D

Guest
Hallo forumleden, Ik heb zojuist 2 antennebaarsjes gekocht.
Zouden jullie mij kunnen bevestigen dat ik een paartje heb? man en vrouw dus?

vis 1:

IMG_0981.jpg


Vis 2:

IMG_0982.jpg


Filmpje:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WQVOYLCEV4G6.mov
 
Zijn 2 mannetjes. Vrouwen hebben een meer ronde en bolle vorm en een roze buik. Hoewel het niet heel betrouwbaar is, hebben vrouwen ook een afgeronde aars- en rugvin. Echter kunnen slechte nakweek mannen dat ook hebben.
 
Ben je er heel zeker van dat het 2 mannetjes zijn? want dan moet ik terug naar de winkel... ugh
 
Twee mannen. De tweede lijkt mij niet bepaald op zijn gemak. Zal de onderdanige van de twee zijn.

~ Ivo
 
Crap, dus ik moet terug naar de winkel en zeggen dat het een mannetje is en ik een andere wil? (gaan ze hier niet moeilijk om doen en beweren dat het gewoon een vrouwtje is?)
 
Wat is je bakmaat?

edit: zijn deze bedoeld voor hetzelfde bakje als je honinggourami's?

~ Ivo
 
60x30x30.

Bestand is nu:

2x honinggoerami
2x antennebaarsje
 
Allebei terugbrengen is mijn advies dan.
60cm is ten eerste erg krap voor ramirezi's. Daarnaast matchen ze qua temperatuur niet met honinggourami's.

~ Ivo
 
Mijn temperatuur zit op de 24 graden, dit hoort voor beide een prima temperatuur te zijn toch?

Verder lees ik veel verschillende dingen over hoe groot de bak moet zijn voor een ramirezi's.

Maar dit ligt natuurlijk ook aan hoe druk je bestand is?
 
60cm aan de krappe kant voor ramirezi's is ongeacht medebewoners. Als man en vrouw het aan de stok krijgen biedt een 60cm aquarium maar weinig plek om aan elkaar te ontkomen, te weinig in mijn beleving. Een man en vrouw bij elkaar zetten is ook nog zeker geen koppel, zoals wel eens gedacht wordt.

De hoge temperatuur is voor ramirezi's erg belangrijk, wordt helaas geregeld te makkelijk over gedacht met problemen als gevolg.

~ Ivo
 
Inderdaad zou het beste zijn om ze terug te brengen. Ik heb ramirezi's ook te koud gehouden en dan op een temperatuur van 25,5 graden (ja zelfs dit is eigenlijk nog te koud) Deze vissen waren erg snel ziek en kregen snel allerlei kwaaltjes. Ik dacht dat dit kwam omdat het gewoon slechte kweek was maar later kwam ik er achter dat deze vissen erg snel ziek kunnen worden als ze niet goed gehouden worden en dus ook te koud.
Ik denk dat de minimale temperatuur voor ramirezi's toch zeker 26,5 graden moet zijn. Dit is op zijn beurt dus weer veel te warm voor de honinggoerami's die liever op kamer temperatuur gehouden worden.
Ga je beide soorten dus op 24 graden houden doe je beide soorten tekort en geen plezier :)
 
Dankjewel voor de adviezen, binnenkort zal ik een 2de aquarium opstarten dus dan worden de soorten gescheiden.

Ben vandaag wel naar de winkel geweest om de onderdanige man terug te brengen, de winkelier accepteerde om te ruilen en heb deze meegekregen:

3.jpg


Nu wel een vrouwtje?
 
Volgens mij is het weer een mannetje. Een vrouwtje heeft een duidelijke roze vlek op de buik, maar het kan zijn dat het dier erg gestrest is en daardoor geen goede kleur laat zien. Ik ben bang dat het een mannetje is.

_MG_3290.jpg


Hier op de foto kun je duidelijk een man en vrouw onderscheiden.
 
Korte rugvin? Ik weet niet wat je daar mee bedoelt. Mijn ramirezi man heeft een zogenaamd vlaggetje aan zijn rugvin, een puntje, en bij het vrouwtje zit dit puntje er niet, maar het verschil is echt minimaal. Mijn vrouwtje heeft echter wel een duidelijke roze buik, en dat zie ik niet bij dat visje in het zakje.
 
Volgens mij is het weer een man.:( Korte rugvin zegt niet alles helaas. Heb zelf ook een aantal vrouwen gehad met een behoorlijke verlengde vinstralen. Vrouwen hebben vaak een andere bouw, korter, voller en slankere kop dan de man. En als je geluk hebt kan je de roze buikjes ook zien.
 
Oke bij deze winkel koop ik verder ook niks meer dan. Weet niet of ik weer terug kan gaan nu. Hij was al niet te blij mij terug te zien om te ruilen de eerste keer.
 
Nou dat is dan jammer, dan had hij niet zo stom moeten zijn om jou iets mee te geven waar je niet om hebt gevraagd. Je had om een en een vrouw gevraagd. Dus dan verwacht je ook dat je een man en een vrouw krijgt.
Bovendien heb je nu al een keer extra moeten rijden om de vis te ruilen en straks waarschijnlijk weer.
 
Inderdaad je hebt het volste trecht om terug te gaan als achteraf blijkt dat het geen vrouwtje is.
Het kan soms inderdaad moeilijk te zien zijn maar mocht achteraf blijken dat het alsnog een man is heb je gewoon het recht terug te gaan en een andere vis mee te nemen. Zoals visstick al aangeeft heb je niet gekregen waar je om vroeg dus is de schuld van de verkoper. Hij/zij moet weten wat er verkocht word, zo niet dan blijft de verkoper in gebreken en zal zijn fout moeten herstellen.

Ik durf het aan de hand van je foto niet heel duidelijk te zeggen maar je ziet inderdaad geen roze buik (wat niet alles wil zeggen) maar ook lijkt het net of de aarsvin verlengd is en puntig toeloopt. Dit duid vaak toch op een mannetje.

Inderdaad verstandig dat je daar niks meer gaat kopen want volgens mij hebben ze geen verstand van wat ze verkopen. Stel dat dit toch een man blijkt te zijn dan verkopen ze je al voor de 2de keer een mannetje wat een vrouwtje had moeten zijn. Slechte zaak vind ik.
 
Dankjewel voor de reacties, dan ga ik zaterdag voor de laatste keer terug met dit visje.
 
Julian D zei:
Dankjewel voor de adviezen, binnenkort zal ik een 2de aquarium opstarten dus dan worden de soorten gescheiden
Wat is binnenkort? en wat voor bakmaat wordt het dan? Toch niet weer een 60cm?

~ Ivo
 
Gosh ik word gek van de winkel, heb hem inmiddels omgeruild naar een ander, maar die ligt nu op de bodem te happen naar adem. Dus ik denk dat die dood gaat, anders ga ik maandag weer terug en weer wisselen... of me geld terug eisen.
 
Wanneer heb je het visje in je eigen aquarium gedaan en hoe heb je dat gedaan?
 
Jezus wat een ellende allemaal zeg.
Zou die winkel heel ver links laten liggen en op zoek gaan naar een winkel waar ze wel verstand van zaken hebben. Eigenlijk stom dat er wel lijsten hier op het forum te vinden Zijn met vissen die je beter niet kan kopen in de vorm van een gele en rode lijst maar een lijst met slechte winkels enzo is nergens te vinden.
Zou misschien een hoop ellende voorkomen.
 
Khoppie zei:
Jezus wat een ellende allemaal zeg.
Zou die winkel heel ver links laten liggen en op zoek gaan naar een winkel waar ze wel verstand van zaken hebben. Eigenlijk stom dat er wel lijsten hier op het forum te vinden Zijn met vissen die je beter niet kan kopen in de vorm van een gele en rode lijst maar een lijst met slechte winkels enzo is nergens te vinden.
Zou misschien een hoop ellende voorkomen.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... =25&page=1
Overzicht van de aquariumzaken die bekend zijn hier.

Erg vervelend van de Ramirezi's zeg! (even ontopic)
 
Mascha&Ivo zei:
Allebei terugbrengen is mijn advies dan.
60cm is ten eerste erg krap voor ramirezi's. Daarnaast matchen ze qua temperatuur niet met honinggourami's.

~ Ivo
 
Die kende ik al sjeff maar bedoel echt een speciaal topic met winkels die regelmatig de fout in gaan zodst nieuwe forumleden kunnen zien waar ze correct geholpen worden :)
 
Khoppie zei:
Die kende ik al sjeff maar bedoel echt een speciaal topic met winkels die regelmatig de fout in gaan zodst nieuwe forumleden kunnen zien waar ze correct geholpen worden :)

Oh, dacht misschien heb je daar overheen gelezen. Maar misschien is het een idee om op te zetten? Het is wel erg handig als je weet waar gedegen advies gegeven wordt!
 
@ sterrekind,

Deze zaterdag, en gewoon op de gebruikelijke manier.


Het visje lijkt wel beter te worden en sterker dus misschien was die gestresst van de winkel, maar hij doet nog wel raar en het is niet het mooiste visje dat er is. Ik laat het er dus maar bij en ga niet terug waarschijnlijk.

@khoppie

inderdaad vervelend zal in de toekomst ook niks meer bij deze winkel halen nee.

Het zou idd wel fijn zijn als er een lijst zou komen per stad dat je kan opzoeken welke winkels goed werk leveren en welke niet.
 
Hoe heb je ze laten overwennen? Je vinger naar de winkelier wijzen is namelijk wel heel gemakkelijk...

Ps. Leer de verschillen tussen man en vrouw te herkennen, dan hoef je ook hierin niet afhankelijk te zijn van de winkelier.
 
Wat is de gebruikelijke manier Julian? Ramirezi's zijn hele gevoelige diertjes wat waterwaarden betreft, het kan zomaar zijn dat jouw water teveel afwijkt en dat er daardoor problemen ontstaan. Of je hebt gewoon pech.

Waar heb je de visjes aangeschaft Julian?
 
@meksjoef

... Heb het zakje in het aquarium gehangen, en voor een uur lang steeds een beetje van het aquarium water in het zakje gedaan geleidelijk. Hierna de vis losgelaten in het aquarium en het zakje met water van dierenwinkel weggegooid.

Zelfde wijze als ik bij iedere vis doe, dus hier ligt het niet aan.



@sterrekind:

http://www.dierenspeciaalzaak-speelberg.nl/onze-winkels
 
Julian het is misschien wat verder, maar ik kan je aanraden om naar Utaka te gaan in Amersfoort. Goede zaak, waar ze ook goed advies geven.
 

Terug
Bovenaan