Maartje's meertje


Ik vind dat je de bak leuk heb ingericht, het ziet er veelbelovend uit! :thumbs:
 
Qua indeling ziet het er wel super uit. Vooral als alles wat groter is.
 
Dank u! Nu kijken hoe alles gaat groeien... De Co2 laat ik vullen binnenkort en dan kan ik dat ook aansluiten op de bak.
 
Zo ben je gestart en zo ben je al 11 dagen op weg... De bak draait nu al even in, er is nog steeds een wittige waas in het water. Ik denk dat dit te maken heeft met twee dingen:
- indraaien bacterie cultuur
- te veel zweefvuil

Het eerste heeft tijd nodig, het tweede ga ik verhelpen (hoop ik) door filterwatten te halen en deze in het filter te doen. We zullen zien maandag..
Vanavond heb ik de filter uitstroom aangepast, van de buis met al die gaatjes, naar nu de spuit mond. De pomp circuleerde te weinig water naar mijn idee, waarschijnlijk verstopten de gaatjes van het buisje te snel a.g.v. het zweef vuil.
Nu is het een stroomversnelling in vergelijking tot een paar uur geleden, ook leuk voor de vissen :)

De Co2 werkt, samen met mijn broer (Haz op het forum) heb ik er naar gekeken en het werkt! Alleen na 5 minuten was de fles leeg, het allerlaatste restje wat erin zat. Maandag fles laten vullen en dan kan ook dat gaan draaien.

Ik heb 2-3 keer profito toegevoegd, de planten hebben natuurlijk wel het e.e.a. nodig.
Het is allemaal even geleden dus ook het hele plantenvoeding en Co2 verhaal moet ik weer allemaal opfrissen.
De planten doen het op zich goed, wel zijn ze door het vuil n het water niet zo fris en fruitig als bij aankoop, maar de eerste jonge scheuten zijn duidelijk zichtbaar en ook de valisneria zet jonge plantjes uit.

Een water testje gedaan met zo'n test strip (kwam toevallig zo'n potje tegen in de verhuisdozen) en alles is in de "prima zone"
Toch vandaag of morgen de druppeltesten even doen want die zijn een stuk nauwkeuriger.

We wachten rustig verder :)
 
Woehoe! Een nacht de filter in de betere modus en het water is meteen een stuk meer helder.
Top! Ik heb ook al wat idee�n w.b.t. beplanting, maar dan is het waarschijnlijk wijs om eerst de water kwaliteit stabiel te hebben alvorens nog een smak geld uit te geven aan planten.
En! even een oproepje plaatsen hier op het forum van stekjes, ook handig :)
 
Filterwatten in het filter gedaan, Co2 draait! Co2 continue test van Dennerle gehaald en hangt ook in het water.
Mooie haakjes aan de deur gemaakt zodat netjes netjes hangen :)

Het wordt tijd om wat foto's te maken denk ik? Morgen eens een poging doen!
 
Weet je hoe lang we al op foto's zitten te wachten? ;)
 
euh...... 13 dagen?
 
Gisteren een waterwissel gedaan, 30% opgeschoond.

Waterwaardes gisteren gemeten voor waterwissel:
ph 7,5
gh 6
kh 5
no2 0
no3 0
nh3 0

Waar ik bij mij vorige woonplaats de Gh - Kh altijd wat lager probeerde krijgen, is hij hier nu al mooi 5..
Het Veluwse water is wat zachter dan in het noorden.
Co2 atomizer aangesloten, dat scheelt weer wat techniek in het water.
Online enkele scaping tools besteld, met een diepte van 65 cm is wat arm-verlening erg handig merk ik.
 
ok, De eerstvolgende post zal een verslag euh, foto verslag zijn. Maar dan ook een re�el foto-verslag:)
 
Na een waterwissel in het kleine bakje zijn de cory's eitjes gaan leggen:

vissenei.jpg


We waren er getuige van!

vissenei2.jpg
 
Mooie bak en leuk dat je cory's eitjes hebben!
 
Tadaaaaaaaaaaa! Een foto-update!
We zijn inmiddels ruim 3 weken op weg en de vissen zijn over in hun nieuwe verblijf!

maartjetotaalhelemaal2.jpg


Links:

malinks2.jpg



Rechts:

marechts1.jpg



Cory's hebben het naar hun zin!

macor1.jpg


macor2.jpg


macor3.jpg



Plantjes beginnen het goed te doen!


maartjeplantje.jpg



maartjeplantje2.jpg



maartjeplant3.jpg


Volgens mij mag je max 10 foto's in 1 post?
 
prachtige bak heb je :)
en je maakt geweldige foto's!
 
Dus we gaan verder :)

De techniek staat voor niks...

maartje1.6.jpg



Alles netjes opgehangen:

maartje1.5.jpg



maartje1.4.jpg



Doorkijk vanaf links:

doorkijklinks.jpg



En rechts:

doorkijkrechts.jpg


En de laatste:


maartjeplant4.jpg



Ja hoor, komt u maar door met reacties :)
 
Dankje Oli, ik probeer mooie foto's te maken, blijft lastig maar fijn dat je e mooi vindt!
 
Heel mooi en je planten doen het super!
Heb je al een idee welke bewoners er verder inkomen?
 
Een aantal planten net nieuw dus hopen dat ze goed aanslaan. Ondanks co2 en voeding is dat soms nog maar de vraag..
Nu de bak 3 weken opgestart is, kom je inderdaad bij de vraag welke bewoners nog meer. :)
Een koppel appistogramma .... denk ik, weet alleen nog niet welke.
De regenboogvisjes wat uitbreiden en daarbij een stel pseudomugil soort. als ik het goed gespeld heb :)
Na het weekend even naar ocean lake in Putten om te zien wat ze voor bijzonders hebben.

@Peterdenhaag53; dankjewel!!
 
Dilemma!!

Morgen wil ik als het lukt even naar de lfs, kijken wat ze hebben aan mooie vissen.
Laatst zag ik een mooie apistogramma borelli zwemmen, lijkt me een mooie vis voor in mijn aquarium, wat vinden jullie?

ojee ojee, nu het dan toch gaat lijken op aankopen van nieuwe visjes, slaat de twijfel toe....
 
Zo, geshopt!

Het zijn geworden:
1m 2v dicrossus filamentosus

Ik ging voor een aparte dwergcichlide, had eerst de A. borelli in mijn hoofd waarvan er ook een mooi koppel zwom in de lfs, maar na wat advies ben ik gegaan voor deze vis. Als ze uitgroeien worden het erg mooie visjes, ik ben dan ook erg benieuwd!

3v Melanotaenia praecox naast de 2 mannen die ik al had
3v en 3m pseudomugil furcatus

De vissen die ik daarnaast al had:
7 corydoras sterbai
1 ancistrus
1 clownbotia
1 iriatherina werneri ik dacht vrouw gezien het zielige lijfje/vinnen maar nu de pseudo's erbij zitten vertoont hij/zij mannelijk pronkgedrag dus ik denk dat het een hij is.. Deze vis had ik als een schooltje in mijn oude cayman. Nadat ik hem bij mijn oppas adres ophaalde was alleen deze vis nog over van het schooltje..

Het bestand is aardig compleet zo dacht ik, het is even wennen aan de drukte in de bak, vergeleken met de rust die er gisteren was, maar na een paar uren werd het al wat vreedzamer in het water :)
 
Wat heb je een prachtige bak zeg! Vind de inrichting en plantkeuze ook ontzettend mooi. Ik vind t toch altijd weer knap als ik anderen zo zie inrichten, word er zelf altijd jaloers op!
 
Is het teveel gevraagd of je op een overzichtsfoto al je planten is kan benoemen, je hebt er prachtige exemplaren bij staan maar ik vind ze herkennen nog erg lastig.
 
Mooie visjes he, die Dicrossus?! :)

Nu hopen dat ze zich goed houden. Zijn zeker niet de makkelijkste visjes. Hoe groot zijn ze nu?

~ Ivo
 
We wachten op foto's:)
Bakkie ziet er goed uit hoor! Hoe warm staat je bak nu?
 
wat leuk, allemaal reacties!
Ik ben nog even druk maar zal proberen vanavond wat meer info te geven!!
:):)
 
@ nikki, ga ik maken! Zal proberen een overzicht te maken zodra ik waterwissel heb gedaan.
Bedankt voor je complimenten!


@ivo, inderdaad! Ik was er niet mee bekend, maar het is zeker een mooie vis!
Ze zijn nu ca 3-4 cm groot en de vinnen nog niet op kleur, maar dat zal wel komen als ze wat groter worden.
Ik lees dat jij/jullie ze ook hebben? Ik ben benieuwd hoe ze uit gaan groeien.

@Python, de bak staat nu op 24-25 graden.
Zodra ik de voorruit weer helemaal schoon heb en de waterwissel heb gedaan zal ik wat mooie foto's proberen te maken, of mijn man eens lief aankijken of hij echt mooie foto's wil maken!

De nieuwe vissen lijken hun plek te vinden, ze eten goed en zwemmen er flink op los.
Ik keek er van op hoe groot de volwassen vissen eigenlijk zijn, in verhouding tot de nieuwe jonge vissen.
Met name de sterbai's, daarvan zijn er een paar ruim 5-6 cm, ook de M. preacox zijn echt groot vergeleken met de nieuwe vrouwtjes.
Toch wel heel mooi dat deze "oude" vissen al ruim 3 tot 4 jaar meegaan onder mijn hoede en die van mijn oppas adres van de afgelopen 2 jaar.

Pictures soon!
 
Ziet er netjes uit allemaal. :)
 
Mijn man heeft foto's gemaakt!!

Voorproefje:

mar30.jpg


mar31.jpg


mar32.jpg


Deze vind ik erg mooi!

mar33.jpg



straks of morgen plaats ik de rest :)
 
Co2 doet z'n werk!
mar34.jpg


pseudomugil furcatus
mar35.jpg



mar36.jpg


Knerpje vindt het nog steeds leuk!
mar37.jpg



mar38.jpg



mar39.jpg


M. preacox vrouw
mar40.jpg


dicrossus filamentosus
mar41.jpg



mar42.jpg



mar43.jpg



Begint al mooi wat op kleur te komen!
mar44.jpg
 
mar45.jpg




mar46.jpg



mar49.jpg



mar50.jpg



mar51.jpg



mar52.jpg



mar53.jpg



Uiteraard een totaal overzicht van de bak zoals hij nu is. Ik moet nog wat aan het schuiven met planten, nu de goed groeien.
En ja, er komt nog een ander snoer :D

mar47.jpg



Sfeer plaatje van hoe de bak tegen de wand staat:
mar48.jpg
 
Wow, erg mooie foto's!
Je bakkie staat er netjes bij, echt 1 om trots op te zijn!
 
Heel mooi. Vissenfoto's zijn fraai.
Bak mooi ingedeeld!
 

Terug
Bovenaan