Kerst en gedachteloos vreten..


Wauw Kerst gevoel ...

Elkaar een kaartje sturen ook al zie je elkaar never of zijn het vage kennissen... vervolgens 2 dagen lief zijn tegen elkaar met kado'tjes en gezellig lekker met de gehele familie of vrienden vreten...
Zeg dit kan ook het hele jaar door hoor. liefe zijn voor elkaar en elke week gezamelijk lekker eten met familie of vrienden.
Het enigste verschil wel of geen kerst is comercie en extra geld verdienen aan 2 feestdagen en oud en nieuw… een andere betekenis heft het al Jaren niet meer of gaan wij allen gezellig naar de Kerk om de geboorte van Jezus te vieren ?
Dat is toch de reden van Kerst en die Kerstboom en versieringen en lampjes is allemaal comercie en geld verdienen vanuit Amerika overgewaaid over de wereld.
Kerstboom hoort helemaal niet bij Kerst maar hoorde bij de vreugde vuren in Noorwegen en Zweden die op die manier oud en nieuw vierde door dennebomen te versieren die in hun dorp of in het bos stonden zonder gekapt te worden.

Dus tja…. hoe je het ook viert de reden waarom Kerst echt werd gevierd bestaat allang niet meer.

Je hebt zwart en je hebt wit... maar er is ook grijs, in allerlei tinten. Mensen vieren kerst, als ze het al vieren, om veel verschillende redenen. En die redenen hoeven niet altijd op de commercie gebaseerd te zijn.
 
Laat me raden, je hebt een lekker wijffie gescoort op Tinder en die wil je gaan houden in een kooi ? :sorry::D:D:D
Nee ik ben met een wijfie van tinder naar Iguana geweest en daar de doodshoofdkakkerlakken en sprinkhanen gefotografeerd waarvan men hier dacht dat ik ze nu in mijn aquarium had.
 
'tis the season to be jolly
falalalalaaaaaalaalalalaaaaaa

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou schrijven maar het mag gezegd worden:
dit kerstmis-topic is top!

Flyingfox.gif
 
Wat een discussie weer zeg. Ga dat lekker houden op joop punt nl . Ik weet het goed gemaakt. Heel de westerse wereld wordt weer hunter and gatherers. Lekker zelf je avondeten opzoeken. Buiten werktijd dan he...... Klimaatdrammers. Dierenleeddrammers. drammen om een drammer te zijn. Toedeledoki.
 
niks te maken want met kerst vieren wij de geboorte van Jezus Christus, die later vooral bekend is geworden wegens het sterven voor onze zonden aan het kruis van Golgotha.
Zullen we dit sprookje maar niet meer vertellen? Moet zeggen dat de gebroeders grimm en hans christian anderson het niet beter konden verzinnen maar toch. Kerst staat sinds de 5e eeuw al bekend als een vreet en zuipfestijn dus dat gaan we maar niet proberen te veranderen. Vergeefse moeite.
 
Zullen we dit sprookje maar niet meer vertellen? Moet zeggen dat de gebroeders grimm en hans christian anderson het niet beter konden verzinnen maar toch. Kerst staat sinds de 5e eeuw al bekend als een vreet en zuipfestijn dus dat gaan we maar niet proberen te veranderen. Vergeefse moeite.
Als we toch de geschiedschrijving ter discussie gaan stellen; hoe ben je hierop gekomen? ;-)
 
voor een ieder te lekker en misschien iet wat te veel of te lekker heeft gegeten deze kerst
 
Zullen we dit sprookje maar niet meer vertellen? Moet zeggen dat de gebroeders grimm en hans christian anderson het niet beter konden verzinnen maar toch. Kerst staat sinds de 5e eeuw al bekend als een vreet en zuipfestijn dus dat gaan we maar niet proberen te veranderen. Vergeefse moeite.
Jij mag van mij best niet weten wat kerst is hoor. Nee excuses ik zei maar wat.
 
Laatst bewerkt:
Hah hoe kom je daar nou bij? Enig idee wat een pondje goud kost? Ik toevallig wel, vandaag was dat €21742,79. Een pond paling? Zeg 15 euro. Zit een factor 1450 tussen ;)

Of de rest waar is geen idee maar die vergelijking met de goudprijs is gewoon kolder.

Eetsmakelijk allen! Ik had zalm, paling en rosbief op het menu staan en het was heerlijk.

Er is een tijd geweest dat een kilo glasaaltjes bijna even duur was als de goudprijs van een kilo in die periode dus is niet helemaal kolder van Antje deze keer! ;)
 
Tja tulpen bollen waren in het begin ook net zo duur als een Amsterdams grachtenpand.
 
En wat dacht je van thee.
Was alleen voor de elite.
Ga naar kijken langs de Vecht. Daar staan landhuizen voor de elite die destijds uit Amsterdam vertrokken en die moesten laten zien dat ze thee konden betalen. Die dronken ze dan ook in hun theehuisjes langs het water.

Tijden zijn veranderd
 
Hoe oud is wie? Ik?

@Seabait's grapje/vraag doelde meer op je verwijzing naar de tijden waarin thee nog goud waard was vermoed ik?
Want dat lijkt me al even geleden... ;)
Meer nog: In die tijd waren glasaaltjes vrijwel waardeloos vermoed ik :D :D
Maar de tijden zijn veranderd zoals je al zei...

Tegenwoordig is een kilo glasaaltjes (wat natuurlijk nog altijd iets anders is dan een kilo paling) een pak meer waard dan thee of tulpenbollen...
Ik ken de prijzen niet maar net doordat het een bedreigde diersoort is (die niet gekweekt kan worden) zijn gigantische prijzen (en toekomstige prijsstijgingen) voor glasaal zeer actueel vrees ik.

Met alle respect voor de liefhebbers maar eigenlijk zou paling (en dus ook glasaal) niet meer verhandeld/gegeten/gevangen/"gekweekt" mogen worden om uitsterven te vermijden.
Maar zelfs een korte pauze in de vangst/consumptie/handel om herstel mogelijk te maken is helaas een illusie vrees ik. Beetje zoals het tonijnverhaal.
Ze zijn zo lekker, meneer! ;)
 

Terug
Bovenaan